Dedikerade 360-servrar i Section 8
Hm, man kunde ju vara 50 st i Frontlines: Fuel of War. Utan lagg. Det spelet hade också dedikerade servrar, för övrigt.
Det var mer än jag visste - hur sköttes dedikerade servrar där?
Ja, nu vet jag inte hur sånt där fungerar teknisk sett men spelet (till 360) hade en serverlista som PC-spel brukar ha.
Tror dock inte vem som helst kunde sätta upp en dedikerad server, utan det var nog bara utvecklaren som kunde göra det. Sen kunde man själv hosta ett spel om man ville på samma sätt som i andra konsollspel men då endast för 16 spelare.
Hm, man kunde ju vara 50 st i Frontlines: Fuel of War. Utan lagg. Det spelet hade också dedikerade servrar, för övrigt.
Det var mer än jag visste - hur sköttes dedikerade servrar där?
Ja, nu vet jag inte hur sånt där fungerar teknisk sett men spelet (till 360) hade en serverlista som PC-spel brukar ha.
Tror dock inte vem som helst kunde sätta upp en dedikerad server, utan det var nog bara utvecklaren som kunde göra det. Sen kunde man själv hosta ett spel om man ville på samma sätt som i andra konsollspel men då endast för 16 spelare.
Så utvecklarens uttalande om att det är första spelet som ger spelare möjlighet att sätta upp egna dedikerade servrar stämmer då alltså. Får omformulera nyheten lite, tack för skarp blick!
By deciding what is right you ultimately end up blind.
Varför i HELVETE har inte ALLA konsolspel sådana här applikationer för? Man vill ju ha sina 5st favorit servrar som det alltid är samma personer på som spelar osv ala cod, cs m.m. m.m som på PC.
x2
Fattar verkligen inte varför, det är ju uppenbarligen fullt möjligt.