Gran Turismo-folk spanade in Forza 3

Robot
Medlem
Gran Turismo-folk spanade in Forza 3

det här kan bli en rolig fajt hoppas det blir en morot för båda utvecklarna att göra världens bästa racing simulator

Medlem

"Keep your friends close but your enemies closer"

Medlem

Jag känner mig iaf måttligt säker på att GT5 kommer vara betydligt mer intressant jämfört med Forza3, den stora frågen är dock när GT5 dyker upp.

Det är också väldigt löjligt med utvecklarstudior som ger kängor till sina konkurrenter utan att nämna namn.
Turn10 verkar bra på detta, likaså Microsoft med sitt Wiisnack.
Men å andra sidan, har man inga bra spel att visa upp får man ju försöka fixa uppmärksamhet på annat sätt, dvs bjuda in kändisar och kasta skit på andra.

Medlem

lol fan vad forza utvecklarna grinar. GT5 känns som det kommer äga nya Forza ganska bra.. Och vadå "stagnerat sen Gran Turismo 3".. DET ÄR 1 SPEL!
Sätter min själ på att GT5 kommer recensera högre än Forza.. remember where you heard it first.


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv

Det känns jävligt löjligt av Forzautvecklarna att gå ut och säga sådana här saker.. Jag menar.. Om någon oberoende speljournalist i fråga hade skrivit om det hade jag förstått.

Medlem

Lite roligt att Turn 10 är blinda i sitt högmod. PD har nu koll på närmsta konkurrenten, medan Turn 10 inte vet ett skit om GT5.

Det släpptes för övrigt ett spel efter GT3, så att avgöra om serien slutat utvecklas eller inte efter 3an är omöjligt att avgöra. 800 bilar på 35 banor och 60 versioner av dessa inpacketerat i ursnygg grafik på en 2gb stor skiva talar dock mot Turn 10. Om inte annat så lär ju GT:Portable slå Forza 3 med snela hestlängder.

Medlem

Kommer köpa båda två garranterat
Forza serien är den enda anledningen till att jag äger en xbox på sidan om mitt PS3.

Vart lite orolig när turn 10 säger att dom satsar mer på den "försiktiga gamern" med assist system och rewind och "one button racing" som dom kallade det.
Tycker Forza 2 har en väldigt härlig plats precis mitt i mellan arkad och simulator.
Medan GT lutar lite lite mer mot simulatorn.

Återstår att se, blir intressant om inte annat

Medlem
Skrivet av kebbe:

Lite roligt att Turn 10 är blinda i sitt högmod. PD har nu koll på närmsta konkurrenten, medan Turn 10 inte vet ett skit om GT5.

nä då , turn 10 tar faktist inspiration från alla framgångsrika racing simmar. det har de sagt i ett par intervjuer sedan e3

Medlem
Skrivet av Devildoll:
Skrivet av kebbe:

Lite roligt att Turn 10 är blinda i sitt högmod. PD har nu koll på närmsta konkurrenten, medan Turn 10 inte vet ett skit om GT5.

nä då , turn 10 tar faktist inspiration från alla framgångsrika racing simmar. det har de sagt i ett par intervjuer sedan e3

Främsta konkurrenten är utan tvekan GT5. Som de inte vet ett skit om.

Andra racingsimmar har inte med kebbe påstående att göra.

För övrigt är jag övertygad om att "högmodet" bara är PR.

Klart de är rädda för GT5. Lixom Polyphony är rädda för Forza 3.

Medlem

Är det någon som skrivit "sandlåda" än? Nähä, okej, då gör väl jag det.

Sandlåda!


signatur

What else could I say?
Everyone is gay.

Medlem

Ja tydligen är det bara turn10 o MS som säger att dem kommer vinna och säger att motståndarna är dåliga, $ony säger aldrig sånt....

Medlem
Skrivet av matte54:

Tycker Forza 2 har en väldigt härlig plats precis mitt i mellan arkad och simulator.
Medan GT lutar lite lite mer mot simulatorn.

Håller med om det, och därför tycker jag GT är bättre av de två.

Åtminstone om man jämför Forza 2 med GT4 Får väl se hur det blir med de nya spelen när de kommer.

Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Klart de är rädda för GT5. Lixom Polyphony är rädda för Forza 3.

Då de inte släpps på samma system så lär ju inte spelen påverka varandras försäljning i någon större omfattning så någon större rädsla finns det knappast.

De enda som verkligen är rädda är väl en del personer på forum som detta som blir sura om spelet de "håller på" skulle få sämre betyg än det andra.

Medlem
Skrivet av LyktstolpeN:

Ja tydligen är det bara turn10 o MS som säger att dem kommer vinna och säger att motståndarna är dåliga, $ony säger aldrig sånt....

Har någon påstått det?

Sony är inga änglar heller, och det har väl varit en
hel massa gnäll på dem också.

Men nu handlade nyheten om något som turn10 har sagt, tycker du att vi bör gnälla på sony ändå?

Medlem

Herregud, vad är detta? Är det 12-åringar som utvecklar spelen nu för tiden?

Förresten så har bästa racingspelet redan släppts (Burnout Paradise)!

Medlem
Skrivet av Jozo:

Herregud, vad är detta? Är det 12-åringar som utvecklar spelen nu för tiden?

Förresten så har bästa racingspelet redan släppts (Burnout Paradise)!

uff.. gillade Burnout revenge mer.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Herregud, vad är detta? Är det 12-åringar som utvecklar spelen nu för tiden?

Förresten så har bästa racingspelet redan släppts (Burnout Paradise)!

sa 13-åringen...

Kom igen nu, bättre kan du.

sandlåda ja visst... men jag fattar fortfarande inte varför?
Visst så har det alltid varit det ju ett riktigt flame/console war med Forza vs. GT, men det har skapats utav användarna..
Detta är som någon sa, riktigt barnsligt och vad är egentligen agendan.. spelen släpps ju på 2st olika konsoler.

..det enda jag får utav detta är att detta är ett Microsoft sponsrat påhopp för att eventuellt kunna kränga mer x-boxar genom att smutskasta playstations guldägg(Gran Turismo serien) ??.

Men den frågan överlåter jag till våra granskande spel journalister att ställa kanske.. vad är syftet med dessa utalanden, och vad är dom baserade på?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av Jozo:

Herregud, vad är detta? Är det 12-åringar som utvecklar spelen nu för tiden?

Förresten så har bästa racingspelet redan släppts (Burnout Paradise)!

sa 13-åringen...

Kom igen nu, bättre kan du.

Och vad skrev jag som fick dig att börja gråta i mitt inlägg?

Jag tycker bara att det är löjligt att utvecklare sitter och bloggar om hur deras konkurrenter kollar in deras spel, samt att deras är 10 gånger bättre osv...

Är det något fel med att tycka det?

Medlem

lol Turd 10 är alldeles för kaxiga för deras eget bästa. GT5 är inte ens släppt ännu så det kanske är lite för tidigt att slå sig för bröstet och tro att man skall "ta racingspelen till nya höjder."


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Sugen som fan på båda titlarna, dock ligger GT5 mig varmare om hjärtat. Kanske för att GT serien är kopplat till mer nostalgi och prestige, Forza2 var utmärkt, tror 3an blir strålande. Men när väl GT5 släpps blir det en ps3a illa kvickt!


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Att döma av kommentarerna här på FZ är det inte Turn 10 som är "alldeles för kaxiga" utan spelarna som köper spelen. Det är PR. Det är mening att låta lite högmodigt, allt för att få uppmärksamhet. Konstigt nog verkar en hel del inte förstå det.

Skrivet av Turn 10:

Så det verkar som att konkurrens är bra, trots allt.

Där har vi det... Det där är vad som driver båda spelen i fråga framåt. Varken Forza 3 eller GT5 kommer vara dåliga spel (så långt kan vi väl i alla fall vara överens?), och mycket av det beror på konkurrens. När ska folk inse det? Istället för att kasta skit på varandra och säga att det ena är "bättre" än det andra kan vi väl uppskatta titlarna för vad de är? Två riktigt bra bilspel för oss motorspelsentusiaster.

Lägg av med dagisfasonerna.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av Preed:

lol fan vad forza utvecklarna grinar. GT5 känns som det kommer äga nya Forza ganska bra.. Och vadå "stagnerat sen Gran Turismo 3".. DET ÄR 1 SPEL!
Sätter min själ på att GT5 kommer recensera högre än Forza.. remember where you heard it first.

Dock så finns det ju GT5-prequel eller va skiten heter och GT4 HD m.m. Inte kanske riktiga spel i sig, men ändå demos eller va man ska säga.

Medlem

signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Men nu handlade nyheten om något som turn10 har sagt,

Fel, nyheten handlade om att PD tittade på Forza 3 och frågade ut utvecklarna, förra nyheten om Forza 3/GT handlade dock om det du skrev.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Har inget direkt förtroende för GT5 mer än att det ser snyggt ut... inte därför jag lirar racing... när flyttade simulator genren till console ändå...O_O

Avstängd

Gör mig inget, jag blir bara gladare om GT5 blir ännu bättre.

Medlem
Skrivet av Mahone:

"Keep your friends close but your enemies closer"

Blade 2? Såg den igår natt.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av mr.bear:

När ska folk inse det? Istället för att kasta skit på varandra och säga att det ena är "bättre" än det andra kan vi väl uppskatta titlarna för vad de är? Två riktigt bra bilspel för oss motorspelsentusiaster.

Lägg av med dagisfasonerna.

WORD!

Alla klagar här o fortsätter i samma andra som utvecklarna.. o dessutom denna gång va det en bloggare på turn10. inte bossen.

Man har rätt o skryta..

Se bara alla reklam skyltar för bilar, samma korn där.

123
Skriv svar