Nintendo inte oroliga för konkurrenterna

Robot
Nintendo inte oroliga för konkurrenterna
Medlem
Nintendo inte oroliga för konkurrenterna

Ja det borde de vara. Vilken unge vill hellre ha en Wii än en 360/PS3 när båda har roligare former av styrning och dessutom har 10 gånger bättre grafik och bättre spel?

Avstängd

Tror han har en poäng där, Sony o MS behöver mer tid att fixa kontrollerna ordentligt, de är i en väldigt tidig beta nu som är oanvändbar.

Medlem
Skrivet av Twitch:

Ja det borde de vara. Vilken unge vill hellre ha en Wii än en 360/PS3 när båda har roligare former av styrning och dessutom har 10 gånger bättre grafik och bättre spel?

Ehm... sett försäljningslistorna? Tydligen så är det tvärtom. 8)

Ska bli intressant att se vad Nintendo har att komma med utöver det som de redan har visat. De borde definitivt uppgradera nuvarande Wii kontrollen och fixa mer action spel.

Medlem

Dom har exprimenterat med det i över fem år och det fungerar fortfarande som ett rejält berg med skit!

Inaktiv

Ett Wii med ordentlig grafik skulle inte vara helt fel

Medlem

Spelar väl ingen roll hur bra kontroller Nintendo har, så länge deras spel inte är värda något alls??

Fattar inte varför dem pumpar ut olika kontroller, tillbehör för att göra kontrollerna bättre och diverse tillbehör att stoppa kontrollerna i. Borde dem inte se över bristen på spel?

Är Nintendo så ignoranta att dem överhuvudtaget inte håller koll på vad deras kunder skriker efter?
Snacka om att dem gräver sin egen grav!

Medlem

tror inte dom behöver vara så oroliga även om Wii's grejer är sämre, Wii är synonymt med rörelsekontroll den här generationen konsoller och Wiis generella ägare kommer inte få reda på något annat.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag tror ytterst få spel kommer utnyttja rörelse känsliga kontroller för dom andra två konsolerna, iaf denna generations konsoler, om vi inte räknar med "eye toy" liknande skit"spel". Så nog har dom inte mycket att oroa sig för, änsålänge.

Å andra sidan har ju ps2:an inte än gjort sitt sista dödsryck så ps3:an kanske får något att leka med om sesådär 5 år.

Medlem

Varför klagar alla på att Sony inte lyckats utveckla något vettigt? Såg ni ens deras E3 show på deras nya rörelsekontroll, verka äga Wii skit på alla punkter.


signatur

AYY LMAO

Medlem

Asså, jag älskar Nintendo stort men det känns som att om dem ska kunna hålla sig kvar nu så måste dem köra med en HD-konsol... det känns som om det är det ända faktiskt.

Fast jag är ju självklart nöjd med Wii som det är men tydligen så räcker det inte för vissa. =/

EDIT: Är det inte roligt att PS3 och 360 fanboys satt och gnällde över Wii's motion kontroller (hur löjligt det var, som dem sa). Men nu när PS3 och 360 också ska få motion kontrolerade spel så är det, det bästa som hänt på jorden.:P


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Bra sagt faktiskt... Men det gör inte Sony svagare!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Haziza:

Varför klagar alla på att Sony inte lyckats utveckla något vettigt? Såg ni ens deras E3 show på deras nya rörelsekontroll, verka äga Wii skit på alla punkter.

Det här är väldigt intressant. Nintendo har redan haft en sån kontroll ute i flera år nu och ägt både Sony och Microsoft på försäljning. Och då måste självklart Sony sno Nintendos koncept (de gjorde det redan från början med deras motion sensor i dosan) för att de har insett hur mycket pengar man kan tjäna på det. Angående Natal så känns det mycket mer nytt än vad Sonys kontroll gör att ta något som redan är bra och förbättra det är inte så svårt.

Många verkar klaga på Natal och jo jag vill inte heller att alla spel ska vara så i framtiden men det känns ändå som något roligt som verkligen kan få gaming att kännas nytt igen. Jag sitter och tänker på hur grymt det kan bli om de får Natal att funka i krigs spel och i fighting spel såsom UFC eller Fight Night.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

värst vad alla är grafikkåta då...

har en Wii enhet ock kommer inte köpa varesig 360 eller ps3 då jag inte tycker det finns några vättiga spel till dom enheterna. bara massa Fps och rally spel...

hatar Fps spel och rally är inte nån höjdare häller undantag mario kart då men är ju inte renodlad racing direkt

Double Dash till GC <3

ni som tycker att Wii inte är värda pengarna för att spelen inte har värden grymmaste grafik. tycker det är bättre med lite sämre grafik än helt urbota dålig handling ala crysis

dom flest av dom wii spel jag testat har haft riktigt genomtänkt handling och det omfattar väll sådär ett 50 tal igenomspelade wii lir och ca 100 paket batterier från biltema (12 pack)

Medlem
Skrivet av Uffelpuff:

värst vad alla är grafikkåta då...

har en Wii enhet ock kommer inte köpa varesig 360 eller ps3 då jag inte tycker det finns några vättiga spel till dom enheterna. bara massa Fps och rally spel...

hatar Fps spel och rally är inte nån höjdare häller undantag mario kart då men är ju inte renodlad racing direkt

Double Dash till GC <3

ni som tycker att Wii inte är värda pengarna för att spelen inte har värden grymmaste grafik. tycker det är bättre med lite sämre grafik än helt urbota dålig handling ala crysis

dom flest av dom wii spel jag testat har haft riktigt genomtänkt handling och det omfattar väll sådär ett 50 tal igenomspelade wii lir och ca 100 paket batterier från biltema (12 pack)

Uffelpuff

Det är ju så att jag inte heller är den personen som sitter och storgapar efter grafik, jag menade att de andra (Onöjda Wii-ägare, PS3 eller 360 fanboys) som alltid måste skrika efter SUPER HAX0R HD GR4FIK är så patetiska, och har tydligen inte insett att gameplayen är viktig.

Nintendo visar att grafik inte är allt och det gillar jag.


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Twitch:

Ja det borde de vara. Vilken unge vill hellre ha en Wii än en 360/PS3 när båda har roligare former av styrning och dessutom har 10 gånger bättre grafik och bättre spel?

Ehm... sett försäljningslistorna? Tydligen så är det tvärtom. 8)

"Ehm..." Han menar i framtiden när Sony och Microsoft släpper sina rörelsekänsliga kontroller till sina konsoller. "8)"

Däremot håller jag inte med honom helt. Visst 360n och PS3an kommer ha bra grafik och bättre/häftigare kontroller än den som Wii har. Men det är inte allt det handlar om här.

Wii är redan stämplad som "familjekonsollen"... "den barnvänliga konsollen". Något som bevisats i och med det att 80% av Wiis spelsortiment består av spel som är riktade till yngre. Därför tror jag att föräldrar kommer fortsätta att köpa Nintendo Wii. För det är trots allt oftast föräldrarna som gör köpet, inte "ungarna".

Om Microsoft och Sony ska konkurrera bort Nintndo måste de också börja släppa massa skräpspel till barn. Vilket skulle skada oss "Hardcore" gamers när fokus läggs på sånt istället för på "riktiga" spel. Vi får alla hoppas att det inte händer.

Medlem

Grafik bättre= nej, alltså Wii håller sig till några glada standart färger som Svart, vit, blått, lila m.m. Det gör det då att det ser roligare och snyggare ut. Ta WatW till Wii, inte så snyggt....Nintenods MArio/Super smash m.fl. är de som är snygga resten = ps2 grafik...

Medlem
Skrivet av ladd:

Om Microsoft och Sony ska konkurrera bort Nintndo måste de också börja släppa massa skräpspel till barn. Vilket skulle skada oss "Hardcore" gamers när fokus läggs på sånt istället för på "riktiga" spel. Vi får alla hoppas att det inte händer.

Håller mig dig i vad du säger... det handlar helt och hållet om marketing. Wii har blivit stämplad som en familjekonsol. De andra två ses av många som svåra att använda etc., det är ju baksidan av att ha så många funktioner som dom har. För folk med mindre koll på tekniska saker så ses det som överdrivet mycket menyer etc.

Sen är det spel som Gears/God of War som lanseras i TV reklamer etc. Ger en bild av att det är mest sånt som finns på konsolerna.

Personligen tror jag det kommer ta åtskilliga år för MS å Sony att komma in på den delen av marknaden.

Medlem

Klart att andra ska få vara med och leka...

Medlem

Jag tycker det är bra med flera konsoller är olika så det passar alla..man köper det som tilltalar en mest, sedan kan andra hålla sin käft..

Medlem

När det gäller gameplay så har ju spelutvecklarna lärt sig jobba med Wii nu och torde kunna föra över de lärdomarna till PS3 och 360-baserade spel med rörelsekontroll tämligen lätt. När det gäller kontrollerna i sig själva är det ju enbart en teknisk utmaning som jag är ganska säker på att Sony och Microsoft övervinner ganska snabbt. Nintendo har all anledning att oroa sig.

Medlem

Ja de har verkligen gjort den bra.. synd bara att de kommer 1 bra spel på 40.. är verkligen en hög med skitspel man måste ta sig igenom för att få ett bra till Wii. Kvittar om de släpper en HD version för dåliga spel är dåliga även med högre upplösning...

PS3 verkar vara i väldigt tidigt stadium och dessutom lär det ta tid innan något spel lär stödja det så då är det nästan nextgen på det...

För microsoft så kan man väl inte säga mer än så här om Natal..
Så här är det tänkt..
http://img193.imageshack.us/img193/4555/natali.jpg

Men så här kommer det att bli...
http://img44.imageshack.us/img44/2236/hump.jpg


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

1
Skriv svar