EA: Xbox 360 har vi maxat, men inte PS3

Robot
Medlem
EA: Xbox 360 har vi maxat, men inte PS3

jo maxa är väll inget svårt , med ea games stuk på optimering skulle man kunna maxa en 360 för ett tetris spel.

den ska göra mycke vid så låg last som möjligt , det är det som man vill.
inte komma upp till full last (100%)

Avstängd

Nej, man kommer alltid på fler sätt att optimera spelen, kolla på PS2.

Inaktiv

Haha maxad jo ea games e ju kända för att ha så bra optimering på deras spel kolla bara på alla sport titlar och nämn ett spel som ea har gjort som e snyggt. Lord of the rings conquest var ju ett skämt.

Medlem
Skrivet av fz:

Samtidigt är Söderlund noga med att påpeka att Microsoft har en hel trave intressanta grejor på gång, framförallt Natal, som han tror kan ge Sony "en hel del huvudvärk".

Sony har ju sitt Motion Sensor eller vad det heter så det tror jag inte


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

EA satsar på självskryt, de kanske inte släppt Chrysis till konsol men de kan iaf prestera ett spel som "maxar" en 360 XD
Allt handlar om optimering, skiter du i den kan du maxa en PS3 med ett spel till Gamecube, nån som blir imponerad?

Medlem

Själv kommer jag ihåg när PS2 släpptes och en viss gradius samling man kunde köpa vilket dom hade lyckats med bedriften att få lagga..

Medlem

Håller med er andra, EA lyckas ju med det otroliga, att få seriösa FPS drops i hockeyspel, optimering.............

Medlem

Fantastiskt, plötsligt är alla experter på optimering av programkod.

Medlem

Alla vet (förutom krysslåda-fanboysen) att PS3:an har grymt mycket bättre hårdvara än 360...

Medlem
Skrivet av retry:

Alla vet (förutom krysslåda-fanboysen) att PS3:an har grymt mycket bättre hårdvara än 360...

jag är inte säker, så rätta mig gärna om jag har fel.
Men är inte X-box 360 bättre på AA?
Jag läste någonstans att PS3 hade starkare processor än 360, men att 360 har bättre grafikkort.

Medlem
Skrivet av retry:

Alla vet (förutom krysslåda-fanboysen) att PS3:an har grymt mycket bättre hårdvara än 360...

360:n har bättre minnesfördelning och bättre grafikchip. PS3 har bättre CPU, hårddisk som standard och Blu-Ray.

Det går ganska mycket ut på ett. "Grymt mycket" är en klar överdrift.

Men... ingen som tycker det är konstigt att dom trycker det här i "Offical Xbox Magazine"... Känns inte som rätt ställe att höra EA hylla PS3.

Inaktiv

Oj, det betyder att jag måste köpa en PS3 då va?

Skit ochså!

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Men... ingen som tycker det är konstigt att dom trycker det här i "Offical Xbox Magazine"... Känns inte som rätt ställe att höra EA hylla PS3.

Jag reagerade också på det:O

Medlem
Skrivet av Fletchett:
Skrivet av retry:

Alla vet (förutom krysslåda-fanboysen) att PS3:an har grymt mycket bättre hårdvara än 360...

360:n har bättre minnesfördelning och bättre grafikchip. PS3 har bättre CPU, hårddisk som standard och Blu-Ray.

Det går ganska mycket ut på ett. "Grymt mycket" är en klar överdrift.

Men... ingen som tycker det är konstigt att dom trycker det här i "Offical Xbox Magazine"... Känns inte som rätt ställe att höra EA hylla PS3.

Bättre är en värdering... Mer chip eller högre klockhastighet är fakta. Sedan behöver det inte betyda att det är "bättre"...
Se på första generationens PS2 spel (t.ex. FF9, MGS2) och jämför med sista generationens PS2 spel (God of War 2) så ser ni utvecklingspotentialet i PS3:an.
På Xboxen har iaf inte jag sett nån liknande utveckling.

Disclaimer: Jag äger en Xbox (ej 360) och en PS3

Medlem

trodde det sku bli mer fanboy krig än så här
Var är nävarna och blodet grabbar?

Allting går att optimera.

Se bara på pc sidan, linux är bra mer optimerat på vissa saker gämnte mot vista.. Tex en sämre burk kan va bättre med linux än vista på en bättre.
Samma med konsoller, dom kanske har bättre prestanda. Men koden som avgör.

Medlem

Härligt uttalande Söderlund, eller var det verkligen det?


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Jag tror man kan pressa ur en hel del till i 360n, men de är ett ganska uppenbart faktum att PS3 har bättre hårdvara och har mer att pressa ut, men de är nog något år kvar för båda innan gränsen är nådd.

Inaktiv
Skrivet av sebrock:

Fantastiskt, plötsligt är alla experter på optimering av programkod.

haha

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Fletchett:
Skrivet av retry:

Alla vet (förutom krysslåda-fanboysen) att PS3:an har grymt mycket bättre hårdvara än 360...

360:n har bättre minnesfördelning och bättre grafikchip. PS3 har bättre CPU, hårddisk som standard och Blu-Ray.

Det går ganska mycket ut på ett. "Grymt mycket" är en klar överdrift.

Men... ingen som tycker det är konstigt att dom trycker det här i "Offical Xbox Magazine"... Känns inte som rätt ställe att höra EA hylla PS3.

Bättre är en värdering... Mer chip eller högre klockhastighet är fakta. Sedan behöver det inte betyda att det är "bättre"...
Se på första generationens PS2 spel (t.ex. FF9, MGS2) och jämför med sista generationens PS2 spel (God of War 2) så ser ni utvecklingspotentialet i PS3:an.
På Xboxen har iaf inte jag sett nån liknande utveckling.

Disclaimer: Jag äger en Xbox (ej 360) och en PS3

Xboxen hade riddick,Conker & splinter cell pandora tomorrow, som såg bättre än något ps2an eller ens wiin skulle har klarat/klara att kasta ur sig. Men vad har detta med ps3:ans Utvecklingspotential när det inte är samma hårdvara eller mjukvara som används?

Medlem
Skrivet av sebrock:

Fantastiskt, plötsligt är alla experter på optimering av programkod.

Framerate drops på en konsol = dålig optimering.

Behöver du en enklare förklaring eller duger det åt dig?

Medlem

med tanke på kvalite från EA så kan man ju verkligen undra i vilket spel dom har maxat xboxen.

Skrivet av Fletchett:

Men... ingen som tycker det är konstigt att dom trycker det här i "Offical Xbox Magazine"... Känns inte som rätt ställe att höra EA hylla PS3.

Är detta verkligen en hyllning av PS3? Jag menar, talar det verkligen för hårdvarans konstruktion att den är svår att utnyttja till fullo?

Nej detta är en hyllning till xbox360, som låter utvecklarna fokusera på viktigare saker än att krångla med hårdvara och utvecklingsverktyg.

Att Microsoft har gjort några andra riktigt dumma designmissar är en annan sak, men att bli kompis med utvecklarna ska det ha stor eloge för!

Till dig som jämförde PS3 med PS2:
PS3 är inte i närheten av att vara lika upfuckad som PS2.

Till alla andra: vet ni vem Patrick Söderlund är och vad han arbetat med?

Medlem
Skrivet av sebrock:

Fantastiskt, plötsligt är alla experter på optimering av programkod.

Det är väl common sense?
Det går alltid att optimera mer. Jag är övertygad om att både PS3 och 360 har "mer att ge" än vad vi sett än så länge.

Dvs kan visa snyggare grafik vid samma framerate.

Medlem

tror inte de han menar med att maxxa är att dom vill komma upp i fullload! tror mer han pratar om potentialen som konsollen, att belasta är ju inte direkt svårt. grejen är ju att använda den på rättsätt för att få ut mest kräm ! men aja själv tror jag inte ps3an har så mkt mer att erbjuda än fler spel. båda konsollerna har likvärdigprestanda men som jag fattat de använder sig xboxen av anti aliasing vilket inte ps3 gör? rätta mig om ja har fel och därför kan dom få ut nåra extra fps och lite skarpare detaljer!

Medlem
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av sebrock:

Fantastiskt, plötsligt är alla experter på optimering av programkod.

Det är väl common sense?
Det går alltid att optimera mer. Jag är övertygad om att både PS3 och 360 har "mer att ge" än vad vi sett än så länge.

Dvs kan visa snyggare grafik vid samma framerate.

faktist tror jag inte det dock att utvecklingen går åt rätt håll och de går ju och optimera men med utvecklingen kommer högre krav, dock behöver inte tvspel den bästa grafiken då jag mer ser tvspel som underhållning om man är mer flera kompisar, mer typ fightingspel och racing. mer handling och innehåll i spel tack!

Inaktiv

Är det bara jag som tycker att PS3:an hackar på något underligt sätt i vissa spel?

Jag har spelat flera spel på båda konsollerna och det finns flera exempel, GH3 är ett. Plötsligt bara hackar det mitt i en låt i någon sekund för att sedan fortsätta normalt.

Måste vara kassa drivrutiner till gpu eller någon flaskhals om inte verkar kunna lösas genom mjukvara. Tyckte det var precis samma när man jämförde PS2 mot Xbox, fast då var det xboxen som inte hade samma flyt i grafiken.

Medlem

Tror nog definitivt att det finns mer att hämta ifrån PS3, x-box 360 vet jag däremot inte något om.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av sebrock:

Fantastiskt, plötsligt är alla experter på optimering av programkod.

Framerate drops på en konsol = dålig optimering.

Behöver du en enklare förklaring eller duger det åt dig?

Jag tycker bara det är roligt att plötsligt är alla dataspelare uttalade experter och vet vad optimering betyder. Du visar också prov på pojkaktig okunskap i och med din ekvation.

/Civilingenjör i datateknik

Medlem
Skrivet av Newguy:
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av sebrock:

Fantastiskt, plötsligt är alla experter på optimering av programkod.

Det är väl common sense?
Det går alltid att optimera mer. Jag är övertygad om att både PS3 och 360 har "mer att ge" än vad vi sett än så länge.

Dvs kan visa snyggare grafik vid samma framerate.

faktist tror jag inte det dock att utvecklingen går åt rätt håll och de går ju och optimera men med utvecklingen kommer högre krav, dock behöver inte tvspel den bästa grafiken då jag mer ser tvspel som underhållning om man är mer flera kompisar, mer typ fightingspel och racing. mer handling och innehåll i spel tack!

Du har en väldigt förenklad bild av vad optimering innebär. Vidare kan framedrops etc. långt ifrån alltid skyllas på dålig sådan.

1
Skriv svar