Tyska politiker vill förbjuda "Killerspiele"

Medlem
Skrivet av Insikt:

Hoppas skiten går igenom. Då borde en massa onlinespel förbjudas. Vilket i sin tur leder till att man slipper den smitta som engelsk-vägrande tyskar utgör!

Hahahahahaha

Inaktiv

Jag tycker att detta är sjukt bra! Nu sitter vi sam har pal konsoller vänta på tysk översättning, kanske det "bara" behöver översätta spelen till franska och spanska. Detta kanske betyder att spelen bara blir 4 mån sena till oss!:)

Medlem

Jaha, då skall man inte räkna med ett Killzone 3 då.

Medlem

Herregud, tyskar pfftt.

Medlem

Njae, det är svårt att avgöra vad som triggar någon att begå våldshandlingar, det kan säkert vara så att spel eller film ger idéer, men det behöver inte vara det enda skälet...

Medlem

Hoppas att de förbjuder "dödsspelet" Mario också. Jag många många personer som blivit galna och som nu springer runt i skogen och hoppar sönder alla kantareller.

Jösses.

Medlem
Skrivet av Hizzi:
Skrivet av Hix0r:

Vad i helvete är ett dödsspel!?!? :evil::evil::evil:

http://www.youtube.com/watch?v=ZaarlDOnKyk

Detta är ett dödspel, för antingen tar man livet av sig för att man köpt skiten, eller så dör man om man röker sånt gräs.

Eller så älskar man spelet... Flower är ju grymt!

Medlem

Förbjudning av spel är ingen lösning, förbjud vapen istället. Kan en 17-åring få tag på ett skjutvapen så är de något som är fel i samhället.

Medlem
Skrivet av Phyrex:

Alltid är det Tyskland... censur och förbjud, verkar inte som dom riktigt släppt sina 30-40-tals ideéal än.

Va? Är väl snarare tvärtom då dom försöker dölja samhällsproblem och skylla det på våldsamma spel och liknande aktiviteter. nädu

Inaktiv

Ifall dom drar igenom det i Tyskland blir det väl bara läskigare om dom försöker dra upp det till EU nivå senare.

Inaktiv

Om man ska förbjuda våldsamma datorspel så borde man också förbjuda politik, som orsakat många fler dödsoffer. Fast se till att religion försvinner först, annars har vi inga politiker som kan ta hand om den saken.

Medlem

Låter lika löjligt som Jack Thompsons påstående att Sims var en simulator för pedofili... eller några av hans argument över huvudtaget.

Medlem

Kör på, ska bli kul att se vad de ska skylla på när de lagstadgat mot mördarspel men psykopater fortsätter döda folk.

Medlem

Det här har varit på tapeten i tyskland förr.
Förmodligen går det inte igenom den här gången heller.
Porr i all dess former kan man ha. Men våld det är tabu i det där stackars landet...

Inaktiv

Haha, grönt blod räcker tydligen inte.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Förstår inte det här med grönt blod osv. Är väll endå bättre att visa hur groteskt och äckligt det egentligen är med massa blod och inälvor så folk förstår allvaret med att döda någon.

Dom får ju uppfattningen annars att det inte är så farligt då det kommer grönt blod och kaniner när man dödar någon.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Låter lika löjligt som Jack Thompsons påstående att Sims var en simulator för pedofili... eller några av hans argument över huvudtaget.

haha, jag sitter bara och väntar på att den där lilla gubben ska göra ett uttalande:P


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

finns en sak som heter föräldrar! håll koll på era barn, om dom nu spelar mkt. låt dom itn ehar datorn i rummet så ni ser va dom håller på mer! förbjuda underhållning är sjukt! tror jag vill införa förbjud mot clowner då dom skrämmer mig! då säger väll nått ljushuvet titta inte på dom! kanske lite OT, men spel är underhållning och om sånt ska förbjudas kommer ju hela världen sluta som china o deras alla regler

12
Skriv svar