Det Stora Nordiska Kriget - EU3 In Nomine Multiplayer, fz.se + paradox!

Medlem
Det Stora Nordiska Kriget - EU3 In Nomine Multiplayer, fz.se + paradox!

Som ämnesraden lyder så tänkte jag göra ett tredje försök till en lyckad MP-omgång i EU3, denna gången i den nyligen släppa expansionen In Nomine. För att spela krävs då att du har köpt EU3, Napoleon's Ambition och In Nomine.

Upplägget på spelet, för dom som aldrig prövat på, är att vi spelar en 4-timmarsomgång en gång i veckan. Varje spelare styr ett land, och jag tänkte mig att vi skulle ha en sisådär 10 spelare för att kunna täcka de viktigaste nationerna.

Ni som får vara med och spela är medlemmar på den här sidan och paradox-forumet, samt svensktalande kompisar/bekanta till er/andra medlemmar.

Vill ni anmäla ert intresse; skicka mig då ett PM här eller på paradox forum (där jag är registrerad som The Wookiee), eller skriv i den här tråden eller tråden på paradox forum (Tryck här)

Skriv med vilka nationer ni skulle föredra att spela (minst ett första- och andrahandsval tack) och även vilken tid ni föredrar.

Jag har i paradox-tråden föreslagit att vi spelar söndag kväll, 18-22.

Over 'n out!

Medlem

Låter spännande, tyvärr har jag inte spelet i fråga. Men jag önskar lycka till och håller tummarna för Svenskarna^^

Medlem

Yes! väntat på det här

Tar antingen Sverige eller Brandenburg tror jag iaf.

Heter Beevar på paradox-forumet btw


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Gött Dumlen Jag har inte ens skickat ut PM än, glad to have you on board!

Medlem

En fråga;

Spelar ni via meta (eller vad det heter^^) eller vi direkt IP connect?

*edit*

Om ni kör vi IP så kan jag tänka mig att vara med, IP pga av att jag fick spelet av en kusin(han var besviken på det av någon anledning), det är reggat för honom och han vill inte ge ut lösen för att kunna köra via meta.

Jag har bara kört mot en annan spelare 1 gång(noobigt värre).

Så lite info som kan vara bra att veta?

Och till sist(tror jag?) ... länder.

Beroende på AI svårighetsgrad;
*Bysans (urkul att återupprätta imperiet^^)
*Brabant
(*annars vilket land som helst):)

Medlem

Direct IP tänkte jag, så du kan vara med

Varje multiplayer-spel och dess moster har Bysans, jag vill ha Osmanska riket. Går det bra? Brabant är annars en bra idé också

Humm, tips... Tja, jag kommer sätta upp reglerna sen, läs dom. Annars är det inte mycket nytt jämfört med SP, annat än diplomatin och rollspelandet (om man vill det)

Medlem

Sign me up then.

*tänker*

Jo f*n, skriv upp mig på bysans

Jag ska sätta dina provinser i uppror^^

Och jag har en CoT, så jag bör överleva en stund^^

Medlem
Skrivet av Vonyx:

Sign me up then.

*tänker*

Jo f*n, skriv upp mig på bysans

Jag ska sätta dina provinser i uppror^^

Och jag har en CoT, så jag bör överleva en stund^^

Nej nej, du missförstod mig. Jag vill inte att någon spelar Bysans, jag vill isåfall att du spelar Osmanska riket

Medlem

KlosterKatten meddelade mig per PM att han tar England!

Medlem

Nu ser listan ut som såhär:

  • The Wookiee - Frankrike (Kastilien, Milan)

  • Wetew (paradox) - Portugal (England, Milan)

  • theFreeman (paradox) - Burgund (Kastilien, Moskoviet)

  • Beevar (Dumlen) - Sverige (Brandenburg)

  • theFreemans brorsa (paradox) - Kastilien (Polen)

  • Vonyx - Osmanska riket (Brabant)

  • KlosterKatten - England

  • Chrillus - Moskoviet

De länder som finns kvar att välja mellan:

  • Brabant

  • Polen

  • Österrike

  • Milan/Venedig

  • Brandenburg

Jag ser helst att platserna för Österrike, Polen och Milan/Venedig fylls. I den ordningen.

Medlem

Då blir osmanska imp bra^^

btw, hur kör ni med inställningar;

Inflation osv?

Medlem

Standard-inställningar.

Medlem

då blir det till att smygträna med inflation då.

*edit*

antar att vi kommer köra med en flexibel fart?

Medlem

Så, blir det till att börja lira redan imorrn eller?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Så, blir det till att börja lira redan imorrn eller?

Njae, men jag ska försöka se till att komma igång nästa söndag.

Medlem

Perfekt, då behöver jag inte ursäkta mig för att jag förmodligen inte är hemma imorgon.

Medlem
Medlem

hmm, vart får ni de fina kartorna ifrån i paradox-tråden btw?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

hmm, vart får ni de fina kartorna ifrån i paradox-tråden btw?

Tryck F12 eller Shift+F12 när du är inne i spelet, sen tittar du i screenshots-foldern

Medlem

vi behöver en wookiee för att köra

Medlem

Jag är hemma först nu, tack vare förbannade djävla SJ Har vart hos en polare i helgen, uppe i Arvika... Sorry. Nästa söndag istället? Ska se till att jag är ledig hela den dagen.

Medlem

Okej, så här ligger det till:

Imorgon samlas de som kan i FZs irc-kanal på quakenet (#fz). För er som inte är bekanta med IRC - oroa er inte - det är ganska simpelt. Börja med att ladda ner mIRC, ett populärt IRC-program. De har en guide på sin hemsida, som hittas här. Mellan steg 2 och 3 klickar ni på Servers under Connect och trycker på QuakeNet och sedan Random Server (borde vara längst upp). Efter det kommer ni tillbaka till rutan på steg 2, och kan trycka på Connect. I rutan på steg 3 skriver ni #fz och trycker på Join, och voilá så är ni inne i Fz:s irc-kanal.

Reglerna för spelet:

  • Förbjudet att döpa om kolonier och provinser
    Det här är för att alla ska veta vart provinserna är med lätthet, och för att namnen ska vara relevant till spelet.

  • Förbjudet att förhandla till sig en fred med ett högre värde än din War Score
    Det finns en bugg i 3.0 där nationer (mest natives, som Inca etc.) med hög War Exhaustion inte bryr sig om War Score-gränsen bara för att de har såpass hög WE (war exhaustion). Det är då till exempel möjlighet att förhandla till sig en fred värd 100%, medan din war score kanske bara är 50%. Det här är MYCKET VIKTIGT att det följs. Bryter du mot den här regeln blir det allvarliga följder! OBS. att det här gäller endast mot ai:n

  • Ha kul

Försök också att tänka på att vi ska spela spelet i 422 år, och tanken är att alla ska vara med från 1399 till 1821. Jag försöker inte säga hur ni ska spela - men försök vara något resonliga...

Om ni inte har möjlighet att vara på IRC 17.45 av någon anledning så kommer jag lägga upp ip-adressen här också, i tråden.

Syns imorgon, 17.45 i #fz på QuakeNet!!11

1
Skriv svar