Company of Heroes - Hamachi

Inaktiv
Company of Heroes - Hamachi

Tjo alla glada spelnördar xD

Jag och en kompis försöker få igång CoH över lan, men problemet är att vi inte hittar varandras server via Hamachi. Vi båda har patchat alltihop, men ingen lycka.

Och ja, vi har direkt förbindelse på hamachi, so no need to worry.

Någon som har någon idé?

Inaktiv

Med "varandras server" antar jag att ni menar att ni inte hittar varandras game? Annars så är det fel redan där (antar att de är de du menar med "direktförbindelse på hamachi"[?]) Ska gå att spela utan problem om jag inte minns helt fel... kanske är åtgärdat nu när man måste ha connection med nätet för att spela multiplayer?

Inaktiv
Skrivet av Hammar:

Med "varandras server" antar jag att ni menar att ni inte hittar varandras game? Annars så är det fel redan där (antar att de är de du menar med "direktförbindelse på hamachi"[?]) Ska gå att spela utan problem om jag inte minns helt fel... kanske är åtgärdat nu när man måste ha connection med nätet för att spela multiplayer?

Ja, att vi båda har "grönt" brevid våra namn på Hamachi.

Jag vet inte... Hm. Du har alltså spelat CoH över Lan med Hamachi utan problem?

Någon annan som upplever detta? Eller kanske bara vill skriva något?

Medlem

jag tror inte det funkar efter 1.7 patchen. Så jag skulle installera om och patcha upp till 1.7 eller bara spela över internet och ha password på eran server.

Happy gaming !

Inaktiv

Jag har glömt bort en sak att skriva, vi har laddat ner CoH. Men förstår varför man inte ska kunna spela LAN p.g.a. det.

Någon annan som har upplevt detta, och har något tips?

Inaktiv

ladda hem spelet och skit i att patcha det.

Medlem
Skrivet av Hammar:

ladda hem spelet och skit i att patcha det.

Man kan fortfarande patcha till 1.7. Fast vilken skillnad 1.0 till 1.7 patchen gör vet jag ej.

Inaktiv
Skrivet av Hammar:

ladda hem spelet och skit i att patcha det.

Jao, vore en sak. Vi testar det, tackar.

Inaktiv

Nope, det funkar inte. Vi ska testa varje patch från 100 till 170 nu, och se om det funkar.

Inaktiv

Hepp, det verkar dött. Inget av patcharna funkade. Men... om vi skulle ladda ner expansion packet?

Medlem
Skrivet av No-one-Knows:

Hepp, det verkar dött. Inget av patcharna funkade. Men... om vi skulle ladda ner expansion packet?

Det kommer tyvärr garanterat inte funka eftersom efter patch 1.7 alltså då expansionen släpptes så ändrade de så att man inte kan lirra över hamachi.
låter märkligt då jag och en polare lirrade jag hade ioför sig originalet och han hade inte det. Måste vara något antivirus som blockar coh eller routern. Kolla så att inte ditt eller din kompis antivirus blockar coh eller hamachi.

Good luck!

Medlem

FZ Regel §1.4.
Inga wareztips eller multiplayerfusk
Allt prat samt förfrågningar och/eller tips om piratkopior, fildelningsprogram, och/eller försäljning/köp av stöldgods, är förbjudet. Vi godtar inte heller länkar eller tips om fusk till multiplayerspel; som t ex bottar eller olika exploits.

Medlem
Skrivet av No-one-Knows:

Jag har glömt bort en sak att skriva, vi har laddat ner CoH. Men förstår varför man inte ska kunna spela LAN p.g.a. det.

Någon annan som har upplevt detta, och har något tips?

Suck.

1
Skriv svar