Medlem
Söker RTS spel

jag söker ett RTS spel att lira - någon som kan Tipsa?

Ska vara snyggt (DX10 är ett plus)
Ska vara balanserat.
men framförallt Roligt
(bra optimerat)

(har lirat lite Company of Heros - det är snyggt och roligt, Men jag tycker inte om "Penga" systemet, tar typ 15min att skaffa olja och ammo till en tank.)


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Inaktiv

Supreme Commander + Forged Alliance såklart!

Inaktiv

Supreme Commander + Forged Alliance.
Sins of a solar empire
Medieval 2
World in Conflict
Command & Conquer 3

De 2 första är dock väldigt taktiska och långsamma RTS där allting kräver en bra strategi och en del tid.


signatur

قنبلة إلى رئيس قنبلة إلى رئيس قنبلة إلى رئيس قنبلة إلى رئيس

Medlem

hmmm

man kan väll inte bygga läger i World in conflict?
C&C - har jag lirat lite innan under ett lan på en polares PC, det var ganska skoj


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Inaktiv

Man bugger ej läger i World in Conflict nej. Det är fullt krig hela tiden.

Medlem

Company of heroes+opposing fronts=Bra
Medivel2+Kingdoms=Bra

Medlem

Red Alert 2 Yuri's Revenge!

Ge fan i grafiken säger jag, RA95 slår dom flesta nya spel på dom allra flesta punkterna 2D>3D!


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Red Alert 2 Yuri's Revenge!

Ge fan i grafiken säger jag, RA95 slår dom flesta nya spel på dom allra flesta punkterna 2D<3D!

Hur kan du säga så, och sedan visa att 3D är bättre en 2D , du fick IG i matte A va?

Medlem
Skrivet av xhosa:
Skrivet av Zelaxe:

Red Alert 2 Yuri's Revenge!

Ge fan i grafiken säger jag, RA95 slår dom flesta nya spel på dom allra flesta punkterna 2D>3D!

Hur kan du säga så, och sedan visa att 3D är bättre en 2D , du fick IG i matte A va?

Tre år sedan jag arbetade med det sist, så jag var lite osäker.

"Matte A" vad är det?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Som ett par ovan så rekommenderar jag Medieval 2 och World in Conflict.

Det är två smaskiga spel

Medlem
Skrivet av Makka:

Sins of a solar empire.

Åååååh nej, Inte Sins of a .... , installerade det, efter ett par timmar tröttnade ja och avinstallerade skiten :/


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Medlem
Skrivet av WebPiraten:
Skrivet av Makka:

Sins of a solar empire.

Åååååh nej, Inte Sins of a .... , installerade det, efter ett par timmar tröttnade ja och avinstallerade skiten :/

lol samma här^^:P

Inaktiv

medieval är ju inte ett RTS smartskaft. Supreme commander är inte snyggt. Hela värden går under och allt är trist. men nu när jag såg din avatar så kan jag faktist rekommendera alla spel som någonsin gjorts för de är mycket bättre än Army of two


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Age of Empires 3 självklart. Expanisionen Asian Dynasties har DX10.

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

medieval är ju inte ett RTS smartskaft. Supreme commander är inte snyggt. Hela värden går under och allt är trist. men nu när jag såg din avatar så kan jag faktist rekommendera alla spel som någonsin gjorts för de är mycket bättre än Army of two

Att säga att Medieval 2 inte är ett rts är i princip samma sak som att säga att dawn of war inte är ett rts. Dvs, idioti.

Visst är inte Medieval 2 rättigenom ett standard rts då kampanjen är turordningsbaserade, dock så är halva spelet typ rts strider. så jag skulle vilja kalla det ett hybrid rts.

Medlem

Jag måste faktiskt säga Rome : Total war

Det är snyggt, det är en spännande tidsålder och med några moddar så är det riktigt optimerat


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Company of Heroes !

Medlem
Skrivet av xhosa:
Skrivet av Zelaxe:

Red Alert 2 Yuri's Revenge!

Ge fan i grafiken säger jag, RA95 slår dom flesta nya spel på dom allra flesta punkterna 2D<3D!

Hur kan du säga så, och sedan visa att 3D är bättre en 2D , du fick IG i matte A va?

Eller så fick han högsta betyg och råkade skriva fel. Kanske ska dra ner lite på aggressiviteten?

1
Skriv svar