SupCom Forged Alliance fråga

Medlem
SupCom Forged Alliance fråga

Funderade på att köpa detta, har redan grundspelet, och såg att det är fristående. Hur funkar det om man bara installerar "expansionen"? blir det som med THQs andra spel, CoH och DoW? räcker det med att skriva in nyckeln för att få tillgång till allt gammalt?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Har för mig att det blir två olika spel...

Var ett tag sen jag körde det där, gillade SupCom vanilla bättre ^^

(Forged alliance fuckade upp mina strategier )


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Inaktiv

Om du installerar Forged Alliance utan vanliga Sup Com så kommer du endast kunna använda dig av trupperna som kom till i Forged Alliance samt att du endast kommer kunna spela som Seraphim. (världens bästa lag för övrigt)

Medlem

Så då måste jag installera båda för att köra med alla trupperna?

även om man kör SP (skirmish)?

16gig låter lite väl mycket...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

yes det måste du

Medlem

argh...tråkigt. Då väntar jag nog med att skaffa expansionen.

Det måste vara det största spel+expansion sen act of war. det låg på 13gig när man installerat expansionen. på den tiden (ett antal år sedan) enormt mycket mer än idag...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

Sup Com + FA ligger på 16,6 med patcher hos mig. Ganska mycket.

Medlem

jag måste nog säga att det är lite sjukt...spel ska inte ta så mycket!! jag fattar att grafik och ljud tar en massa plats och jag vet att expansionen förbättrar grafiken, men ändå?!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

Nja... Det är ju inte så mycket. De flesta hårddiskar idag ligger väl på minst 160-250 gig. Fast å andra sidan.. Jämför man det med Doom 2 som tog 24mb (eller liknande) så har du en poäng där!

Medlem

Om du ska spela online och/eller skirmish så räcker det att enbart ha FA installerat.

Du behöver endast ha SupCom installerat om du vill köra den gamla kampanjen eller köra gamla SupCom online (fattar inte varför någon skulle vilja göra det)

Medlem

16 Gig är väl inte något å gnälla över? Du får ju en TB för strax över tusenlappen.


signatur

"White Obama Wants You!"

Medlem

Jag är ganska säker på att WoW låg på något liknande innan jag avinstallerade skiten.

Tänkte införskaffa SupCom så fort jag köpt ny dator för övrigt.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem
Skrivet av Oddman:

Tänkte införskaffa SupCom så fort jag köpt ny dator för övrigt.

Samma här ^^


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Medlem

Har nyss köpt SC med expn. Måste man installera båda spelen i samma map eller går det att installera dom försig?

Medlem
Skrivet av Verity:

Om du ska spela online och/eller skirmish så räcker det att enbart ha FA installerat.

Du behöver endast ha SupCom installerat om du vill köra den gamla kampanjen eller köra gamla SupCom online (fattar inte varför någon skulle vilja göra det)

var precis det jag egentligen ville veta!!

så du kan man köra på i multiplayer och skirmish med allt från båda spelen, har jag fattat rätt?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Verity:

Om du ska spela online och/eller skirmish så räcker det att enbart ha FA installerat.

Du behöver endast ha SupCom installerat om du vill köra den gamla kampanjen eller köra gamla SupCom online (fattar inte varför någon skulle vilja göra det)

var precis det jag egentligen ville veta!!

så du kan man köra på i multiplayer och skirmish med allt från båda spelen, har jag fattat rätt?

Sålänge du reggar din key för supcom via gpgnet så ska det inte vara några problem har jag för mig iaf.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

1
Skriv svar