Åtta minuter Mafia II

Inaktiv

Garanterat köp

Medlem

Bilfysiken var en av sakerna jag uppskattade första Mafia, men nu var det alltför länge sedan jag lade labbarna över det liret för att bedöma om känslan är kvar. För att inte tala om att man sannerligen ska prova själv för en sådan sak. Det ser i alla fall bra ut, vilket bådar gott.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Saknar dock Euphoria. Oslagbart.

Medlem
Skrivet av sgt.eagle:
Skrivet av Hardboiled15:
Skrivet av CreepyCruel:
Skrivet av kebbe:

..För alla vet att en bil exploderar om man skjuter i dörren.

Haha, har du blivit otroligt kritisk mot spel på sistonde ellre har du alltid varit det?

Håller med om att filmen inte vart något märkvärdigt.

Han är kritisk mot allt och alla och vadå inte något märkvärdigt? Vad menar ni med det? Första spelet såg inte så märkvärdigt ut men det tillhör spelen med mest känsla. Det här lär bli minst lika bra och det med bildörren men ffs såg ni vapnet han skött med tror ni inte att det är möjligt att skjuta ett skott genom en dörr och genom sättet rakt ner i bensin tanken med ett vapen av den kalibern?

Kul med folk som tror de vet hur ett realistiskt spel ska vara men de har ingen anning om vad realism är.

Verkar som om du inte heller har det. det är "omöjligt" att tända eld på en bensintank med normala handelds vapen. I alla fall om det är normala kulor och inte "brand" kulor.

Dock så sköt han via en portable thompson RATATATATATATA ftw

Personligen tyckte jag att snubben som spela var något... kass? Kan fan inte ens sikta, och då har han ju till och med en kontrol att spela med (aka han borde bara flytta markören förbi sina fiender och hålla skjut knappen intryckt samtidigt...

Vad beträffar själva spelet vart jag lite besviken på den något tråkiga explosionen som vinflaskan gav ifrån sig, och väldigt besviken på grafiken inne i bilen (Var det där en texture ratt? Hoppas att det bara är beta/alpha). Cover systemet ser smidgare ut en I GTA4 vilket är ett plus, gillar också att snubbarna han sköt mot inte var helt dumma (Han i dörrhålet som tittar fram och skjuter 3 skott helt vilt var nice) även om jag medger att så inte alltid var fallet.

Får se hur det blir, men bättre gameplay än GTA i skjutscenerna iaf.

Medlem
Skrivet av Pliskin:

Ser la bra ut.

Förbenat irriterande avatar... blicken fastnar på den varje gång.

Medlem
Skrivet av Xsear:
Skrivet av sgt.eagle:
Skrivet av Hardboiled15:
Skrivet av CreepyCruel:
Skrivet av kebbe:

..För alla vet att en bil exploderar om man skjuter i dörren.

Haha, har du blivit otroligt kritisk mot spel på sistonde ellre har du alltid varit det?

Håller med om att filmen inte vart något märkvärdigt.

Han är kritisk mot allt och alla och vadå inte något märkvärdigt? Vad menar ni med det? Första spelet såg inte så märkvärdigt ut men det tillhör spelen med mest känsla. Det här lär bli minst lika bra och det med bildörren men ffs såg ni vapnet han skött med tror ni inte att det är möjligt att skjuta ett skott genom en dörr och genom sättet rakt ner i bensin tanken med ett vapen av den kalibern?

Kul med folk som tror de vet hur ett realistiskt spel ska vara men de har ingen anning om vad realism är.

Verkar som om du inte heller har det. det är "omöjligt" att tända eld på en bensintank med normala handelds vapen. I alla fall om det är normala kulor och inte "brand" kulor.

Dock så sköt han via en portable thompson RATATATATATATA ftw

Personligen tyckte jag att snubben som spela var något... kass? Kan fan inte ens sikta, och då har han ju till och med en kontrol att spela med (aka han borde bara flytta markören förbi sina fiender och hålla skjut knappen intryckt samtidigt...

Vad beträffar själva spelet vart jag lite besviken på den något tråkiga explosionen som vinflaskan gav ifrån sig, och väldigt besviken på grafiken inne i bilen (Var det där en texture ratt? Hoppas att det bara är beta/alpha). Cover systemet ser smidgare ut en I GTA4 vilket är ett plus, gillar också att snubbarna han sköt mot inte var helt dumma (Han i dörrhålet som tittar fram och skjuter 3 skott helt vilt var nice) även om jag medger att så inte alltid var fallet.

Får se hur det blir, men bättre gameplay än GTA i skjutscenerna iaf.

De som visar upp gameplay brukar sällan vara några sjärnor... Varför kan de inte visa en som lirar på PC?

Då ser det ju inte retarded ut iaf...

Inaktiv

Finns en 12 min gameplay också.

Förstår inte hur man kan gnälla på något som cover system. Det är ju ändå bra att man ger spelaren ett val att antingen spela aggressivt eller fega sig framåt.

ptr
Medlem
Skrivet av unavailable:

Saknar dock Euphoria. Oslagbart.

Agree.

Inaktiv
Skrivet av MKultra:
Skrivet av CreepyCruel:

Håller med om att filmen inte vart något märkvärdigt.

Värst vad vi var bortskämda här då.. någon länk till något du tycker är "märkvärdigt" då? Nä, tänkte väl det, inget imponerar på dig.

Detta är märkvärdigt och imponerar på mig. Vad tycker du?

Nog för att Mafia 2 antagligen kommer ha en fet story som ettan så måste det inte betyda att det är grafiskt bäst. Där får du ta och lugna ner dig. Vi vet dessutom båda att det är ett tag tills spelet släpps, det kommer att se bättre ut. Men jag föredrar nog ändå att de kan piffa till det lite när de ska visa upp det. Om jag inte nämnde i min förra post så ser det mycket bättre ut nu än vad det gjorde i förra gameplay-videon. Hoppas du blev nöjd.


signatur

PSN - Addeproffs

Medlem

Bandbrytande. Eller så inte då, nej.

Medlem

Nu räcker det med trailers för min del. Fan jag ångrar att jag kollade på hela denna. Man vill ju inte veta något om uppdragen när man får spelet o lirar skiten ur de.

Inaktiv

Alkoholmissbruk på hööööög nivå!

Synd att bilarna exploderar så där bara. Men annars verkar de ha fått med samma atmosfär från ettan (Y)

Medlem
Skrivet av CreepyCruel:
Skrivet av MKultra:
Skrivet av CreepyCruel:

Håller med om att filmen inte vart något märkvärdigt.

Värst vad vi var bortskämda här då.. någon länk till något du tycker är "märkvärdigt" då? Nä, tänkte väl det, inget imponerar på dig.

Detta är märkvärdigt och imponerar på mig. Vad tycker du?

Nog för att Mafia 2 antagligen kommer ha en fet story som ettan så måste det inte betyda att det är grafiskt bäst. Där får du ta och lugna ner dig. Vi vet dessutom båda att det är ett tag tills spelet släpps, det kommer att se bättre ut. Men jag föredrar nog ändå att de kan piffa till det lite när de ska visa upp det. Om jag inte nämnde i min förra post så ser det mycket bättre ut nu än vad det gjorde i förra gameplay-videon. Hoppas du blev nöjd.

Ja, Uncharted 2 var skitcoolt, står på min köplista också... men det är ett helt annat spel, ingen sandlåda, ingen stad att åka runt i.
Jämför med GTA 4 som är förhållandesvis fult. Euphoria är dock jävligt coolt i GTA4 så jag hoppas på att fler spel använder det. Eller gör som Naughty Dog och animerar helvetet ur karaktärerna.

Medlem

Oj, oj, det såg riktigt bra ut, inte realistiskt, men det är inte meningen, det är ju ett spel. Inga racemoment hoppas jag bara...

Medlem
Skrivet av sm90caen:

Finns en 12 min gameplay också.

Förstår inte hur man kan gnälla på något som cover system. Det är ju ändå bra att man ger spelaren ett val att antingen spela aggressivt eller fega sig framåt.

Spelets actionmoment bygger oftast på att man SKA använda cover-systemet (det gör det iaf i alla spel jag spelat med cover-system).

Jag menar inte att det är fel att ta skydd. Jag gillar bara inte när man måste trycka på en knapp och karaktären låses fast vid väggen.

Det känns lite för mekaniskt med cover on-off...

Inaktiv
Skrivet av Jowy of Highland:

Såg ju ganska underväldigande ut måste jag säga. Presentationen och det grafiska är ju verkligen imponerande, vilket gör det så mycket tråkigare att de bara kan fylla det vackra skalet med mediokert standardskjutande.
Satsar man på att skapa en episk gangsterhistoria a lá Gudfadern så är det ju så mycket viktigare att man inte missar de små detaljerna, som att fienderna bara står stilla som skyltdockor och låter sig mejas ner av kulsprutan/pistolerna.

Nej, verkar bli en spelmässig flopp. Inte för att det inte kommer att imponera på alla grafikkåta fjantar som hetsar upp sig över den vackra ytan och de välgjorda filmsekvenserna och låter detta ursäkta de pinsamma turkeyshot-sekvenserna de kallar gameplay.

Ettan var ju likadan så jag vet inte riktigt vad du menar, verkar snarare som att de har förbättrat skjutandet enligt mig.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Inaktiv

!!!!!! :D:DD:D:D!!!!!!

Medlem
Skrivet av v1lle3:

I vilka spel sprängs inte bilen om man skjuter den i dörren...?

Låt mig tänka..Hmm, Mafia. Spelet som även hade vardagsrealism så som poliser som reagerade på trafikbrott, bilar med såväl hastighetsmätare som bensinmätare. Spelet där det enda resultatet ett skott i tanken gav var att tanken gradvis tömdes på bensin. Spelet som var ett mästerverk.

Jag är inte ute efter en GTA-klon när jag spelar Mafia, därför gillar jag inte dne utveckling som utvecklarna satsat på.

Inaktiv
Skrivet av kebbe:
Skrivet av v1lle3:

I vilka spel sprängs inte bilen om man skjuter den i dörren...?

Låt mig tänka..Hmm, Mafia. Spelet som även hade vardagsrealism så som poliser som reagerade på trafikbrott, bilar med såväl hastighetsmätare som bensinmätare. Spelet där det enda resultatet ett skott i tanken gav var att tanken gradvis tömdes på bensin. Spelet som var ett mästerverk.

Jag är inte ute efter en GTA-klon när jag spelar Mafia, därför gillar jag inte dne utveckling som utvecklarna satsat på.

Har aldrig tänkt på om bilar sprängs när man skjuter dem i Mafia men när du säger det så har jag nog inte sprängt någon bara av att skjuta på den.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av sgt.eagle:
Skrivet av Hardboiled15:
Skrivet av CreepyCruel:
Skrivet av kebbe:

..För alla vet att en bil exploderar om man skjuter i dörren.

Haha, har du blivit otroligt kritisk mot spel på sistonde ellre har du alltid varit det?

Håller med om att filmen inte vart något märkvärdigt.

Han är kritisk mot allt och alla och vadå inte något märkvärdigt? Vad menar ni med det? Första spelet såg inte så märkvärdigt ut men det tillhör spelen med mest känsla. Det här lär bli minst lika bra och det med bildörren men ffs såg ni vapnet han skött med tror ni inte att det är möjligt att skjuta ett skott genom en dörr och genom sättet rakt ner i bensin tanken med ett vapen av den kalibern?

Kul med folk som tror de vet hur ett realistiskt spel ska vara men de har ingen anning om vad realism är.

Verkar som om du inte heller har det. det är "omöjligt" att tända eld på en bensintank med normala handelds vapen. I alla fall om det är normala kulor och inte "brand" kulor.

Snälla, kan ni lägga ner den här diskussionen?

Den har dykt upp massor av gånger och leder ingenvart.

Att bilar exploderar när man skjuter på dem ha funnits i film och spel i evigheter och har blivit "accepterat" för sitt underhållningsvärde.
Om ni vill tävla i "vem vet mest" kanske ni kan ta det i en mer allmän forumtråd?

Jadå, själv tycker jag att det är lite roligt att spränga bilar genom att skjuta på dem :). Men på honom lät det som om att det händer i verkliga livet^^ och då fick jag ingripa

Medlem
Citat:

Han är kritisk mot allt och alla och vadå inte något märkvärdigt? Vad menar ni med det? Första spelet såg inte så märkvärdigt ut men det tillhör spelen med mest känsla. Det här lär bli minst lika bra och det med bildörren men ffs såg ni vapnet han skött med tror ni inte att det är möjligt att skjuta ett skott genom en dörr och genom sättet rakt ner i bensin tanken med ett vapen av den kalibern?

Kul med folk som tror de vet hur ett realistiskt spel ska vara men de har ingen anning om vad realism är.

Verkar som om du inte heller har det. det är "omöjligt" att tända eld på en bensintank med normala handelds vapen. I alla fall om det är normala kulor och inte "brand" kulor.

skjuter en del riktiga vapen, har några själv

Och visst fan kan bilar explodera om du träffar bensintanken när kulan skär genom plåten så skapas friktion och det kan även ge gnistor som antänder bensinen.

samt elkablar i bilen kan gå sönder och ge ifrån sig gnistor.

sen kan en kula i sig antända bensin om den träffar något som ger friktion innan eller efter.

Inaktiv

Hoppas detta spelet är värt all väntan hoppas på det

Medlem

Jag håller nog med Lilleputten. Filmen gav mig alldeles för mycket GTA-vibbar. Visst, det är bra, men inte det jag vill ha, inte det jag LÄNGTAR och har längtat oerhört länge efter. Nämligen Mafia-känslan. Ingen bensin i en biljakt kan vara nog så spännande att man måste byta fordon. Att man kan köra mot rött i GTA IV utan att polisen reagerar gör ju själva körandet ganska så meningslöst.

Inaktiv
12
Skriv svar