Är World in conflict något att ha?

Medlem
Är World in conflict något att ha?

Tja!

Är en Fps-spelare ända in till själen, men jag har fått lust att testa en ny genre. World in Conflict verkar jäkligt intrassant, så jag undrar om det är värt att köpa för en total nybörjare som mig?

Är det ett sånt där spel som man spenderar en halvtimme till att bygga upp en bas, för att sedan attackera i 5 minuter? Såna spel hatar jag...

//Jozo

Medlem

Ja, köp det.

Nej, det är krig direkt. Du bygger inga baser, du får enheter bara, så det är action direkt.

Men hur kan du inte gilla att bygga baser i timmar? det är ju för tusan det roligaste som finn!! avskyr när folk inte gillar å bygga baser, det är tyvärr därför som idag alla stratigi spel går så jälva fårt å köra i SP, MP-folket har förstört det


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Ett mycket bra spel...

Storyn är bra!
MP är nästan som cs, du kan komma in när som helst, får ett antal poäng, väljer en klass, och köper enheter och krigar direkt.

Medlem

Det är bra köp det!
Mp är bäst.

Medlem

Ok, härligt!

Iceman, ja har helt enkelt inte tålamod att sitta och bygga i timmar. Det är nog därför jag aldrig fastnat för strategispel...

Medlem

Jag fick hem det idag från webhallen! Har inte börjat köra mp än, men sablar vilket underbart spel det är! Det här lär spelas i många timmar framöver!

Inaktiv

själv tyckte jag att Ground controll 1 var bättre så om något för single player delen så köp det istället. single Player i WiC var inte den bästa faktist. Alla som någon gång kört C&C känner igen vissa scener


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv

Jag tyckte WiC var urtråkigt - dock väldigt välgjort. Har man en sjuk böjelse för "sten sax och påse" samt micromanagement är det spelet för dig!

Inaktiv

Tycker att spelet borde vara mer öppnade på något sätt.

Tycker inte om när man beställer tanks m.m

Man borde få bygga något också som Age of Empires hahaha.

Nejmen jag gillade verkligen att skjuta en napalm som en mur As coolt.
Kanske dags att inskaffa sig det men synd att det att man inte kan möta bots.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Tycker att spelet borde vara mer öppnade på något sätt.

Tycker inte om när man beställer tanks m.m

Man borde få bygga något också som Age of Empires hahaha.

Nejmen jag gillade verkligen att skjuta en napalm som en mur As coolt.
Kanske dags att inskaffa sig det men synd att det att man inte kan möta bots.

Du kan möta bots vill jag lova, gå bara in på lan och gör ett spel med bara dig och bots så funkar det finfint.

Inaktiv
Skrivet av SwedishChaos:
Skrivet av showerguy:

Tycker att spelet borde vara mer öppnade på något sätt.

Tycker inte om när man beställer tanks m.m

Man borde få bygga något också som Age of Empires hahaha.

Nejmen jag gillade verkligen att skjuta en napalm som en mur As coolt.
Kanske dags att inskaffa sig det men synd att det att man inte kan möta bots.

Du kan möta bots vill jag lova, gå bara in på lan och gör ett spel med bara dig och bots så funkar det finfint.

Va kan man? :S Har letat igenom på varje grej. Men aja ska iaf tästa sen. Spelet är tyvärr "borta":(

Nejmen jag ska försöka installera det och testa

Medlem

Spelade lite under betan och jag måste tyvärr erkänna att det var riktigt tråkigt.

Jag skulle hellre slänga pengarna på Company of Heroes + Expansion eller wh40k Dawn of War serien. Visserligen bygger du lite bas men det är bara några fjuttiga sekunder som går åt till det.

Medlem
Skrivet av FAsA:

Spelade lite under betan och jag måste tyvärr erkänna att det var riktigt tråkigt.

Jag skulle hellre slänga pengarna på Company of Heroes + Expansion eller wh40k Dawn of War serien. Visserligen bygger du lite bas men det är bara några fjuttiga sekunder som går åt till det.

WiC och dom spelen du tar upp är inte samma sak, går inte att gämföras.

WiC är bra. så det så!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:
Skrivet av FAsA:

Spelade lite under betan och jag måste tyvärr erkänna att det var riktigt tråkigt.

Jag skulle hellre slänga pengarna på Company of Heroes + Expansion eller wh40k Dawn of War serien. Visserligen bygger du lite bas men det är bara några fjuttiga sekunder som går åt till det.

WiC och dom spelen du tar upp är inte samma sak, går inte att gämföras.

WiC är bra. så det så!

Nej kanske inte så lika, finns inte många rts som WiC men det kanske inte är så konstigt.
Hursomhaver är det min personliga åsikt, inte fakta.

Medlem

absolut.

Men du kan isf lika gärna säga "köp inte wiC köp Zelda 2 iställelt"


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

absolut.

Men du kan isf lika gärna säga "köp inte wiC köp Zelda 2 iställelt"

lol nu är du lite fjantig, det är faktist ett "Strategi" forum. Du borde väl inse att spelen jag nämde är samma genre.

Medlem

Jag lirar World in Conflict online ett par gånger i veckan och det är oftast kul. Hittar man teamwork är det oslagbart. Däremot är det mest noobs inne som inte vet hur man tar en point och då måste man skrika åt dom så då är det mindre kul. Teamwork är roligast och jag ser detta som världens bästa strategi coop spel! HOPP!

Medlem

Köpte nyss från webhallen och gillar det skarpt, värt dom stackars 99:- det kostar nu. tröttnar jag har jag ju en 99 kroners frisbee !

Medlem

Jag tar tillbaks det jag sa om WiC, köpte spelet av någon oförklarig anledning. Har spelat en hel del och gillar varenda sekund av det.

Väldigt roligt att micra heavy tanks

Medlem

Ett riktigt skitspel, allt går orealistiskt fort och allt är ett enda jävla kaos och det verkar vara sten sax påse som gäller. Man kan inte kalla det strategi.


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Inaktiv

Riktigt roligt spel faktiskt, så köp det

Inaktiv

missa inte chansen att köpa det kostar typ hundralappen kan vara det bästa lir någonsin

stolt svensk go for gold massive (y)


signatur

Jag vill att du tar denna tråd seriöst....

Medlem

Skitnajs spel! haft det sen releasen. lirar det alltid på LAN. Roligt med Tactical Aid (nuke :heart:) och att skickligheten i att manövrera trupper kan ge stort övertag. Sen är det ju inte precis ett dyrt spel.


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

1
Skriv svar