Red Alert 3 trailer.

Medlem
Red Alert 3 trailer.

Den första Red Alert 3 trailern har kommit och det ser riktigt nice ut.
Vattnet = omfg

High-res:
http://www.gametrailers.com/player/34141.html
Low-res:
http://www.gametrailers.com/player/34142.html

Inaktiv

Tycker att spelet liknar command & conquer 3 för mycket ,

Inaktiv

What the fuck have they done?!
Please die now, please die!

Medlem

njae, kändes sådär. Kommer säkert vara kul men hypad är jag nog inte....


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem

såg alldelens för starcraft 2 aktigt ut tyckte jag. och i de här fallet så betyder de att det är dåligt....


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Tror det kan bli hyffsat, inget Red Alert slår 1:an dock.

Inaktiv
Skrivet av Xphome:

inget Red Alert slår 1:an dock.

WORD! :heart:

Medlem
Skrivet av Xphome:

inget Red Alert slår 1:an dock.

kanske tvåan tror jag?:D


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Nja, RA3 är inget jag kommer hurra över efter det man har sett.

RA1 knäckte, var blandat mellan fantasy och verklighet.

Ra2 drog bort lite mer av det verkliga och drog in mer fantasy

Nu verkar det som RA3 bara är ett fantasy spel upplagt. Diggar inte det konceptet.

Nej, Starcraft 2 ska det va, och det är NU!

Medlem

fantasy?

Red Alert har alltid varit ww2/coldwar mixat med sci-fi och humor.

själv kommer jag nog både lira sc2 och ra3...

Medlem

Vissa delar ser välligt kul ut tack för att Zepplin är tillbaka!

ser dock lite för mycket C&C3 ut, och för lite Red Alert1/2 ut.
och lite för mycket sci-fi, jag personligen gillar lite mera irl, dvs tanksen sjuter skott osv..
RA2 gillar jag skarpt, och RA3 i 2d som RA2, lite snyggare,, skulle inte sitta fel
Men som sagt, jag tror att RA3 kommer passa mig bra! även om man inte kan få allt man önskar.

btw nån mera än jag som smålog åt introt? när EA loggan var frammför Sovjet`s ? dom anar nog inte hur otroligt rätt dom har, haha!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Ska vi inte glömma Soviets nya tunga infanteri, Fallskärmshopparpansarbjörnar som skjuts ur cirkus-kanoner.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

var inte de Tesla Troopers?


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av Thumba:

var inte de Tesla Troopers?

Vette fan, ser ut som pansar-cyber-björna iallafall.:)


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

usch, ser inte alls bra ut :S

Vattnet ser ut som blå målarfärg

Det enda som är bra är musiken! Väcker gamla minnen till liv igen!


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Inaktiv

Tycker själv att det ser OK ut (jag är i kön för Beta-testningen förresten).

Angående den tredje sidan, Japan så tycker jag att det är ett bra val. Anime kulturen kan inspirera till en massa knasig mackapärer att leka med. Det som jag tycker skulle vara dock mer logiskt (inte för den delen roligare) så var det så att det var goda NATO mot den onda Warzawapakten och vi mittemellan. Sverige spelade faktiskt en väldigt stor roll i den kampen som trösklen mellan öst och väst, och vi hade ett av världens starkaste militärer. Lite underligt att vi alltid blir upprullade i spelens inledning jämt och ständigt.

Medlem
Skrivet av Razor Razorsson:

Tycker själv att det ser OK ut (jag är i kön för Beta-testningen förresten).

Angående den tredje sidan, Japan så tycker jag att det är ett bra val. Anime kulturen kan inspirera till en massa knasig mackapärer att leka med. Det som jag tycker skulle vara dock mer logiskt (inte för den delen roligare) så var det så att det var goda NATO mot den onda Warzawapakten och vi mittemellan. Sverige spelade faktiskt en väldigt stor roll i den kampen som trösklen mellan öst och väst, och vi hade ett av världens starkaste militärer. Lite underligt att vi alltid blir upprullade i spelens inledning jämt och ständigt.

Sverige är faktiskt med, här har du en världskarta från Red alert( ska kolla efter en från 2:an också): [http://images.wikia.com/cnc/images/5/56/Map_GWWII.PNG]

Kina är ljusblått därför att USSR invadera dom under kriget.

EDIT: Hitta en karta från 2:an, blå/ röd randiga länder är länder som Sovjet invaderade under kriget: [http://images.wikia.com/cnc/images/4/4a/RA2Map.PNG]


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Inaktiv

Tja, där hade jag faktiskt fel. Men jag tror personligen på att det här spelet blir OK. Det skulle vara naturligtvis bättre om WW hade fått gjort det. Ganska logiskt att vi tillhör de allierade men det fanns ett uppdrag i ettan som ryss där man skulle knäppa en spion som försökte fly till danmark via skåne. (det tredje uppdraget för att vara exakt.)

Inaktiv

Det är inte legoland detta, nu blir jag besviken, som en trogen fan av ps1 versionen av red alert så gråter jag.

Musiken är det enda + som jag kan tänka mig nu!(Hells march)


signatur

Krossa rasismen! eller ah... vandalisera lite... typ..
// vänliga hälsningar Antifacistisk aktion.

Medlem
Medlem

WTF!? döp om bullfrog till "circus kanonen från circus maximus"


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Nej men fan de verkar ju helt okej! Fick mig att tänka på RA2 i varje fall.

Tror de kan bli helt okej. Men tusan vad de visade ryssarna mycket bara! Var de Japanerna de spöade skiten ur eller?

Och var där en unit som var en stor björn med pansar? Teslatroppers såg man men där var någon björn också!

Medlem
Skrivet av peteh:

fantasy?

Red Alert har alltid varit ww2/coldwar mixat med sci-fi och humor.

själv kommer jag nog både lira sc2 och ra3...

Nja, Fantasy, SCI-FI vet inte ritkigt hur jag ska välja orden.

RA1 var ju mest inblickad på en mörk verklighet som aldrig kom.

Tycker vid RA2 så blev allt tecknat helt plötsligt och mer humor kom in, det var där dom förlora mina pengar

Sen när dom droppa Yuri's Revenge så var loppet kört för min del.

Får se Fram emot EndWar istället.

Skulle va roligt om dom fortsatte på Generals konceptet, Använda dagens teknologi och pansar vagnar och gå ut i krig.

Just nu verkar dom flesta strategispel handla om antingen framtiden eller det förflutna.

Om vi bortser lite ifrån World in Conflict.

Medlem

Alltså, resurshanteringen verkar ju ha dummats ner samt vafan har de gjort med grafiken och enhetsdesignen? Ser ju ut som Warcdraft 3 och Starcraft (stackars RTS-spel)

Däremot verkar vatten aspekten rolig samt lite mer taktiska element.

Medlem
Skrivet av haido:

Alltså, resurshanteringen verkar ju ha dummats ner samt vafan har de gjort med grafiken och enhetsdesignen? Ser ju ut som Warcdraft 3 och Starcraft (stackars RTS-spel)

Däremot verkar vatten aspekten rolig samt lite mer taktiska element.

Jag skyller det mesta på MP.
Tyvärr så har företagen fått för sig att strategi spel ska anpassas till MP, och då förstör dom och ändrar en massa bra saker till det sämmre
en map i SP läge ska ta några timmar, men pga MP-horandet, så ska allt ta 10min blää


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av haido:

Alltså, resurshanteringen verkar ju ha dummats ner samt vafan har de gjort med grafiken och enhetsdesignen? Ser ju ut som Warcdraft 3 och Starcraft (stackars RTS-spel)

Däremot verkar vatten aspekten rolig samt lite mer taktiska element.

Dom gjorde om resurshanteringen för att få bort spammet av enheter som cnc3 plågas av

2nya unitprofiles uppe ^_^

Sickle:
http://www.ea.com/redalert/factions-soviets.jsp?id=Sickle
Peacekeeper:
http://www.ea.com/redalert/factions-allies.jsp?id=Peacekeeper

gillar att varje unit har olika abilitys

Medlem

göra om resurshanteringen? så de är alltså inge guld längre eller hur ska jag tolka de här?


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Det är stationer med guld i sig så som i Generals, när resursena tar slut kan du inte använda dom mer.

Tycker om det, blir mycket svårare att campa då.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

åååååh, de var de jag hatade mest med general, just att resurserna inte "förnyade" sig själva.
det är även de jag älskar med alla andra C&C-spel, just att de kommer mer resurser hela tiden.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Undrar när man får spela betan

12
Skriv svar