Spel, support för flera skärmar?

Medlem
Spel, support för flera skärmar?

Hej där!

Jag har två skärmar och har länge tänkt att "Vad tusan implementerar inte speltillverkarna support för flera skärmar för?".

Här är ett exempel som visar hur jag menar, och kanske ni håller med om att det skulle vara användbart, och inte bara coolt?

http://www.xpandora.se/temp_images/bf2_dualscreen_600.jpg
OBS! Bilden är ett montage av mig

Den här typen av spel skulle verkligen tjäna på detta. Jag vet inte hur många gånger man får snabbväxla mellan FPS skärmen och kartan... ibland med resultatet att man dör på kuppen :P.

Även äverntyrsspel kunde dra nytta av det... Exempelvis WoW, man har spelet på huvudskärmen, och karta kombinerat med questlog och inventory eller annat på den andra skärmen. Jag tycket i alla fall att det vore suveränt!

Men utöver mina visioner, finns det nån lista med spel som faktiskt stöder mer än en skärm? Kanske ni kan dela med er med tips?

Medlem

Jag tror att Supreme commander hade det, men jag minns inte riktigt hur det funkade där. Har för mig att mina guildies spelade WoW på 2 skärmar, men då var det mest Addons på andra skärmen.


signatur

Videomupp

Medlem

WiC har väll stöd för de?

snälla rätta senila mig......


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Inaktiv

Supreme Commander fungerar finfint på två skärmar.
Då kommer du ha din "vanliga" view på en skärm och din minimap på den andra. (finns en splitscreen inne i spelet, tryck på den och voila!)

Medlem

Japp WiC har stöd för det

Medlem

Red Alert är riktigt trevligt med dubbla skärmar, FMV och sådant är fortfarande på en skärm men slagfältet blir dubbelt så stort.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

1
Skriv svar