Snabb Left 4 Dead-uppföljare upprör

Robot
Medlem
Snabb Left 4 Dead-uppföljare upprör

my thoughts exactly.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Äsh kul me nytt content

Medlem

Trams. Jag betalar gärna för ett nytt L4D om det bjuds på nya leksaker.

Medlem

Vad trött jag blir. Det blir faan aldrig bra...gnäll jämt! Jag kommer köpa 2:an också och SPELA BÅDA SPELEN! Verkar det svårt!?
Fåntrattar!

Medlem

Jag vill ha HL2:Ep3

Medlem

Jo visst är det skoj med nytt, men wtf, de kunde väl släppt en expansion. Personligen är jag ganska trött på de 5 vapen och 4 mapsen som finns att lira. Se till att släppa lite nytt material som är GRATIS istället era giriga Amerikaner!

Medlem

Ser mycket roligare ut än första L4D i alla fall.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Ser mycket roligare ut än första L4D i alla fall.

Håller med, yxan verkar ju äga

Medlem

Håller med kritikerna för snabbt ,en expansion hade varit bättre.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Hade hellre sett detta som ett DLC, men nu är det som det är och ibland måste man kunna byta led att rätta sig efter.

Håller tummarna för att man kan få byta kläder på gubbarna för nu ser det ut som ett gäng clowner som precis rymt från ett tivoli...

Medlem
Skrivet av anomali:

Vad trött jag blir. Det blir faan aldrig bra...gnäll jämt! Jag kommer köpa 2:an också och SPELA BÅDA SPELEN! Verkar det svårt!?
Fåntrattar!

Vad du inte verkar fatta är att Valve hade utlovat content updates i still med Teamfortress 2 i samband med att spelet gavs ut. De personer som betalade fullpris för L4D är upprörda eftersom Valve inte har levererat de uppdates som de utlovade och nu istället gör liknande uppdateringar i ett nytt spel. Det vi har fått se av L4D2 hade lika gärna kunna vara content uppdates till L4D.

Personligen så hade jag då förväntat mig att de skulle lägga till närstridsvapen (yxa, motorsåg, osv) och även fler vanliga vapen och kanske några nya typer av zombier innan det ens blev tal på en uppföljare. De uppdates som gets ut till TF2 är ju ett dussin vapen eller så och flera olika consumables och även flera nya kartor och gamemodes.


signatur

???????????????

Medlem

ja säkert, sen kanske vi ska kunna bygga hus som i sims va.. tsts.

Medlem

jo jag blev ganska snopen när jag såg left 4 dead 2 komma upp på livestreamen :/

vad hände med detta liksom ... http://www.videogamer.com/xbox360/left_4_dead/news/valve_deta...

Edit :

och neej ... jag kör inte l4d på 360 8)

Medlem

Som aegd säger så tycker jag också att de kunde ha släppt allt det nya som DLCs. Jag gillar gameplay-ändringarna i L4D2 men jag gillar inte alls stilen eller musiken för den delen. När musiken blir hetsig så verkar det vara någon jävla banjo eller dylikt som spelas frenetiskt vilket känns helt out of place.

Nu ska man ta i beräkningarna att spelet befinner sig i Alpha-stadie fortfarande troligen men jag gillar inte kläderna som överlevarna har på sig. Speciellt inte Coachs kläder då han ser för jävlig ut. Som tur är så går det nog ganska lätt att ändra sen när spelet väl är släppt då folk redan har ändrat på texturer till nuvarande karaktärer. Sen att spelet utspelar sig på dagen gillar jag inte direkt heller då det helt dödar stämningen. Jag vill att L4D ska vara mörkt, grått och "trist" i sitt färgval. Det känns mycket bättre.

Time will tell hur spelet blir men inte en chans att jag köper det till fullpris. Jag kommer nog köpa det när det närmar sig 250 kr eller något.


signatur

Live like a windrammer as you fuck!

Medlem

Så folk vill hellre vänta ett år eller två eller borde Valve istället släppt halvdant content i väntan på "tillåtelse" att släppa ett nytt spel?

Sen så har väl 2:an en ny AI, många nya funktioner som kanske hade varit svårt att bara patcha på 1min.

Så vad är bäst? Ett nytt bra spel eller ett halvdant som efter två år minst är lika bra som 2:an hade varit?

Medlem

2an är 1an med nya skins, nya banor och melee, vilka nyheter för att släppa ett helt nytt spel istället för dlc..

Dessutom känns spelet helt oseriöst nu, survivors ser ut som zombiesar fast dom är människor. Dom står inte ut precis.

Dom som gör rösterna är så jävla dåliga och musiken då.. HA.

Kommer ändå köpa detta spel för att ha nånting att göra, men vem som helst fattar att det hade varit bättre med ett dlc med nya skins och banor.
"Hade får många idéer", ajo.. verkar ju vara väldigt många nya idéer i 2an (Inte av det man sett i alla fall)... bra argument.

Medlem

de borde ha släppt DLC. jag är riktigt sur. jag kommer inte köpa L4D2 om inte de som köpt ettan inte får det billigare. alternativt kanske jag köper det om det hamnar på någon helgrea.

Medlem
Skrivet av Whip:

Så folk vill hellre vänta ett år eller två eller borde Valve istället släppt halvdant content i väntan på "tillåtelse" att släppa ett nytt spel?

Sen så har väl 2:an en ny AI, många nya funktioner som kanske hade varit svårt att bara patcha på 1min.

Så vad är bäst? Ett nytt bra spel eller ett halvdant som efter två år minst är lika bra som 2:an hade varit?

jo man får ju hoppas att det är en massa nya saker .

tror många är som jag och inte är sugna på att spendera 400 kr till på en reskin av gubbarna + lite banor.

Medlem

Förväntar mig att det blir äckligt mycket förändring på allt, flera kartor (dag och natt), många vapen, många olika spelsätt (survival, campaigne, versus och fler nya), lite mer tänk och saker att använda från städer, typ skjuta ner byggställningar på zombies eller sätta på rulltrappor så de ett tag åker iväg innan de börjar röra sig neråt etc...

samt mycket mer basic så som fler zombie typer! Om sådana saker kommer så blir det nog ett köp!

Medlem

Kanske följer med i en ny "orange box" tillsammans med Episode 3?


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Hade hellre sett det här som DLC då ettan har så jäkla lite content. Nej det blir fan inget köp av det här så länge det kostar mer än 200kr.

Medlem

Jag förstår inte varför alla klagar så mycket. Hur många uppföljare erbjuder så himla mycket mer? Vad fick vi i Gears of War 2 som vad annorlunda från Gears of War. Eller Halo 3?


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Medlem

Mer av det goda, kan ju aldrig skada!


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem

ettan var medioker då den saknade story, hade få vapen, banor etc. och fula fiender. Dock var spelet riktigt kul så Att Valve snabbt skulle snickra ihop en 2:a som är allt ettan borde ha varit förvånar knappast, bara att köpa den nya och förbättrade versionen nu

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

2an är 1an med nya skins, nya banor och melee, vilka nyheter för att släppa ett helt nytt spel istället för dlc..

Finns det någon uppföljare som inte "bara" är 1an med nya skins och nya banor samt mindre nyheter?

Medlem

aldrig att jag ger 500 igen...
Men fan vilken lust jag har att använda yxan.


signatur

Rawr

Medlem

Vill man spela co-op kör man Left 4 Dead 1 eller Killingfloor, men i varje fall jag är trött på det och vill heldre ha episode 3.


signatur

What else could I say?
Everyone is gay.

Medlem
Skrivet av Whip:
Skrivet av Fr0gg0.:

2an är 1an med nya skins, nya banor och melee, vilka nyheter för att släppa ett helt nytt spel istället för dlc..

Finns det någon uppföljare som inte "bara" är 1an med nya skins och nya banor samt mindre nyheter?

Ja, finns många. Men detta är ett mer extremt fall, seriöst.. blir bara arg när jag ser filmerna, att dom ens kallar det en 2a.
Hade inte brytt mig ett skit om det varit dlc. Hoppas verkligen att det blir billigt, för deras skull.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Företagets frontman Doug Lombardi försvarar beslutet när han intervjuas av GamingShogun med att utvecklarna hade ovanligt mycket bra idéer direkt efter att spelet släpptes och att den snabba produktionstiden är ett specialfall.

Ovanligt många bra ideer var typ att lägga till meleevapen.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

12
Skriv svar