Snabb Left 4 Dead-uppföljare upprör

Medlem

Allt de visat tyder på att L4D2 är L4D fast med nya skins och minimala nya funktioner. Jag menar kolla på SPAS12, haha precis som tier 2 shotgun i L4D, samma firerate, samma capacity och antagligen samma skada. Nya modeller på pistolerna *Yawn*.

Går inte ens att förklara hur skräpigt L4D2 verkar bli.

Medlem

Borde släppas som expansion för 200kr...

Tror inte valve hinner trycka ut ett spel som skiljer sig tillräckligt för att vara eget på ett år.

Jag var i alla fall en av dom som tyckte att det var katastrof när valve funderade på att ta betalt för att lira camp banor i vs läge..

Medlem

ojojoj så mycket nytt i 2 an en motorsåg och survivors som ser ut som clowner självklart måste man göra ett nytt spel då istället för att fixa DLC.

Kommer bara att köpa L4D 2 då det hamnar i rea lådan.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Det känns ju som om dom som har det snålt om pengar blivit blåsta nu, håller fullständigt med om kritiken.

Medlem

grejen är ju att det inte är ett nytt spel, det är ju fortfarande samma spel med lite extramaterial. jag anser det inte vara värdigt ett nummer 2 just pga nyhetsbristen.

sen så har filmerna inte lockat direkt heller, ettan känns bra och tvåan känns tunn som fan.

Medlem

är väl för att spelet redan är skapat, det enda dom behöver göra är lite nya texturer och ljud, adda några maps och sälja nytt igen


signatur

//monster

Medlem

DLC och inget annat....jävligt kasst valve

Medlem

Håller med bojkott!
Dom borde lägga mer energi på L4D som dom lovade att göra med tanke på hur lite innehåll de har.
Känner mig helt blåst nu när dom utannonserade L4D2, betalade trots allt fullpris för ett spel som borde kostat hälften.

Inaktiv
Skrivet av Whip:
Skrivet av Fr0gg0.:

2an är 1an med nya skins, nya banor och melee, vilka nyheter för att släppa ett helt nytt spel istället för dlc..

Finns det någon uppföljare som inte "bara" är 1an med nya skins och nya banor samt mindre nyheter?

Eftersom Valve säger att de hade så förbannat många bra idéer efter första spelet så tycker ju iaf jag att det innefattar mer än bara nya skins och en stekpanna.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Inaktiv
Skrivet av Loading:

Jag vill ha HL2:Ep3

Samma här :/ vill att dom ska släppa ett spel med alla episoderna. Så man får spela igenom hela dirr.

Oh! Längtar även till black messa (fan grejen) kommer ut :>

Medlem

Angående DLC för L4D: Två kampanjer i "versus mode" och "survival mode" med 15 omgjorda maps samt survival-mapen "Last Stand" fanns inte med från början utan släpptes senare gratis. Om inte det räknas som DLC så vad menar ni då?

Inaktiv
Skrivet av NisseHult:

Angående DLC för L4D: Två kampanjer i "versus mode" och "survival mode" med 15 omgjorda maps samt survival-mapen "Last Stand" fanns inte med från början utan släpptes senare gratis. Om inte det räknas som DLC så vad menar ni då?

Det som är tråkigt är att de banor som fanns med ifrån början som man har spelat så att man kan dem utantill, de e kvar, hur många nya banor har det kommit om man räknar bort de som blivigt konverterade till andra "spelmodes", då har en bana tillkommit, och det är den nya i survival och det är inte ens en hel bana.

När man googlar hittar man hur mycket hemmasnickrade banor som helst, vissa är riktigt bra, men det är väldigt komplicerat att göra dem online.

Man lägger ner väldigt mycket resurser på olika gamemods, att snickra ihop banor verkar inte vara särskilt resurskrävande, så jag förstår inte varför de inte snickrar ihop banor eller låter en använda hemmasnickrade banor i deras online matchmaking system.

Att lägga ner otroligt mycket resurser på att programmera en helt ny grafikmotor, och sedan finns det knappt några banor, som är den lätta delen, det känns som ett missbruk av spelmotorn.

Anledningen till att man är trött på L4D är just att det inte finns banor, se till att fixa dem och SEN kan ni släppa ett helt nytt L4D som är allt vad de lovade att det första skulle vara men som inte blev. Känns som man lägger energi på fel saker.

EDIT: Sen hörde jag att de hade tankar på att konvertera de gamla L4D banorna till det nya spelen, vafan är det med dem och sina banor, tror de att det är guds verk? Fler banor istället för att återanvända deras gamla grejor, det är det de gör hela tiden, olika sätt att återanvända de gamla banorna som man är trött på.

Inaktiv

Tycker dom kunde hållit första spelet vid liv lite längre med nya kampanjer och vapen innan dom börjar med en uppföljare, fast så länge det blir billigare på steam under ett veckoslut klagar jag inte.

Inaktiv

Till alla er som tycker att det är en dålig ide eller att det ser dåligt ut. Om ni följde l4d 1 från börgan så vet ni att det ändrades väldigt mycket. dom filmer vi ser på l4d 2 tror jag inte kommer se ut exakt så när det släpps. Men ifall det kommer se ut så här när det släpps så värkar det vara ganska däligt.

Ozo
Medlem

Det är ju inte ens ett nytt spel, de har ändrat texturer, lagt till vapen och byggt nya maps. Låt communityn fixa det istället, vänta på Source2 och gör en uppföljare då!

Ka-ta-strof!

Inaktiv
Skrivet av Ozo:

Det är ju inte ens ett nytt spel, de har ändrat texturer, lagt till vapen och byggt nya maps. Låt communityn fixa det istället, vänta på Source2 och gör en uppföljare då!

Ka-ta-strof!

Jag håller helt med! Vänta på source2 innan ni släpper nytt L4D. Lägg lite energi på att göra lite fler banor till vårt köra L4D istället!!

Medlem

Jag hade hellre sett att de expanderar ettan... tvåan verkar i princip vara samma spel... mycket små skillnader... Jag tycker de börjar med tvåan alldeles för snabbt... =/

12
Skriv svar