Rykte: The Agency inte plattformsöverskridande?

Robot
Rykte: The Agency inte plattformsöverskridande?
Medlem
Rykte: The Agency inte plattformsöverskridande?

Ha-Ha


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Skillat..........

Medlem

Tror de ska kunna lista ut det för att DC comics online som också är från SOE, där ska PC och PS3 spelare kunna mötas.
De borde titta på dem och se hur de har löst det.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Playstation 3 mot PC kommer aldrig att funka, på PC kan man fuska hur mycket som helst, skulle varit bättre med Xbox 360 mot Playstation 3, då har man ju i alla fall samma förutsättningar.


signatur

Jag äger.

Medlem
Skrivet av JonatanJJ:

Playstation 3 mot PC kommer aldrig att funka, på PC kan man fuska hur mycket som helst, skulle varit bättre med Xbox 360 mot Playstation 3, då har man ju i alla fall samma förutsättningar.

hålelr med helt och hållet,pc och konsoler är för olika(kontroller menar jag då) mkt mkt lättare på pc.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

fusk är nog inte största problemet, utan att förutsättningarna för spelarna är för annorlunda, en pc spelare som kör med mus och tangenbord borde i alla fall ha övertag mot nån som sitter med en hand kontroll likt ps3 eller xbox.

Medlem
Skrivet av TruB:

fusk är nog inte största problemet, utan att förutsättningarna för spelarna är för annorlunda, en pc spelare som kör med mus och tangenbord borde i alla fall ha övertag mot nån som sitter med en hand kontroll likt ps3 eller xbox.

Jag tänkte exakt samma sak så fort jag såg rubriken. Konsolspelarna skulle bli kanonmat på nolltid tack vare första bästa finniga, svärande trettonåring bakom en PC. Dock skulle det bli en snygg gemenskap rent communitymässigt; "Hey guys, let's all forget about platforms and be friends instead". Typ.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Spelinformation:

Spion-MMO med två fraktioner: Unite som är till för spioner och Paragon som passar de med en något med actionbetonad inriktning. Tillsammans kan de båda samarbeta för att utföra en rad uppdrag på välkända platser över hela världen.

Inte så noga vem som har bäst kontroll etc om det är ett spel som i huvudsak går ut på att samarbeta
Är det ett spel som fokuserar på PvE så gör det ju i stort sett inget om en spelar med mus+tangentbord och en med handkontroll.

Enligt Wikipedia också så finns det PvP, men det är inget som man behöver sysselsätta sig med om man inte vill.

Så MMO som är inriktade på PvE tror jag skulle funka sketabra som multiplattform.

Medlem

DrAbraham, kanske, men desto olikare spelsätten är desto mer balanserings skillnader krävs

Medlem
Grafikfejs
Paradox Interactive

F.ö. skulle en modern version av Spy vs Spy vara kunglig! Spelade C64-versionen tills bandet gick sönder när jag var liten.


signatur

När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!

1
Skriv svar