Sony erbjuder ersättning för PSP-ägare

Robot
Inaktiv
Sony erbjuder ersättning för PSP-ägare

Det intressanta i mitt tycke är hur vi som inte vill "uppgradera" till denna nya kommer att behandlas. Om vi kommer kunna köpa nya spel som inte släpps på UMD via PSN och installera de på minneskort eller om vi blir helt utan?

Får hoppas att detta erbjudande blir bra för de som har nytta av det, har man 20 spel och den nya maskinen inte tar emot de är man ju rätt körd. Inte alltför kul att behöva köpa om samtliga heller.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Det var trevligt


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

DirtyAnders tror dom sa i ett tidigare uttalande att dom fortfarande kommer ge ut nya spel på UMD. Det här är ju ett bara erbjudande för dom som vill byta upp sig till Go.

Härligt att läsa att dom har en lösning på det iaf.

Medlem

Fan jag som har sålt nästan alla spel jag köpte för länge sen men bra gjort om det går igenom, det är ju en del där ute som har massor med spel köpta.

Inaktiv
Skrivet av Saarela81:

DirtyAnders tror dom sa i ett tidigare uttalande att dom fortfarande kommer ge ut nya spel på UMD. Det här är ju ett bara erbjudande för dom som vill byta upp sig till Go.

Härligt att läsa att dom har en lösning på det iaf.

Bra det, har läst att Gran Turismo kommer släppas på båda sätt iallafall. För min del blir jag gladast om även min PSP-2000 kan köpa och installera mina nuvarande UMD-spel på minneskort med.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Frågan är ifall om vi med äldre versioner kan ladda hem spel vi också eller om vi måste köpa GO för att kunna njuta av nya spel för om så är fallet så kan Sony dra något gammalt över sig.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Härligt för dom som har det då. Önskade jag hade lite pengar till Go!

Skrivet av fz:

PSP... vadå? (Hej, jag bor i en grotta)

LOL


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Sedan PSP-1000 släpptes (tillika då jag köpte den) så har jag "samlat på mig" hela 7 titlar varav jag endast spelat två aktivt. Jag tror att jag klarar mig utan ett goodwill-program.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Frågan är ifall om vi med äldre versioner kan ladda hem spel vi också eller om vi måste köpa GO för att kunna njuta av nya spel för om så är fallet så kan Sony dra något gammalt över sig.

Trodde du även att Microsoft skulle släppa spel exklusivt till Xbox 360: Elite?

Inaktiv
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Hardboiled15:

Frågan är ifall om vi med äldre versioner kan ladda hem spel vi också eller om vi måste köpa GO för att kunna njuta av nya spel för om så är fallet så kan Sony dra något gammalt över sig.

Trodde du även att Microsoft skulle släppa spel exklusivt till Xbox 360: Elite?

Öhm, skillnaden mellan en Elite och en Pro är ju likadan som mellan en PS3 80GB och en 40GB, hur stor hårddisken är. Iofs följer det med ett headset till Elite blandannat (iaf när jag köpte min) men inget som skiljer i maskinen.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Bra gjort Sony!

Medlem
Skrivet av DirtyAnders:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Hardboiled15:

Frågan är ifall om vi med äldre versioner kan ladda hem spel vi också eller om vi måste köpa GO för att kunna njuta av nya spel för om så är fallet så kan Sony dra något gammalt över sig.

Trodde du även att Microsoft skulle släppa spel exklusivt till Xbox 360: Elite?

Öhm, skillnaden mellan en Elite och en Pro är ju likadan som mellan en PS3 80GB och en 40GB, hur stor hårddisken är. Iofs följer det med ett headset till Elite blandannat (iaf när jag köpte min) men inget som skiljer i maskinen.

Du pekar ut min poäng.. De är exakt likadana med skillnad att PSP 1-2-3000 kräver ett större minneskort (likt Xbox 360: Arcade). Det blir inga problem att ladda hem spel till sin PSP 1000.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av DirtyAnders:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Hardboiled15:

Frågan är ifall om vi med äldre versioner kan ladda hem spel vi också eller om vi måste köpa GO för att kunna njuta av nya spel för om så är fallet så kan Sony dra något gammalt över sig.

Trodde du även att Microsoft skulle släppa spel exklusivt till Xbox 360: Elite?

Öhm, skillnaden mellan en Elite och en Pro är ju likadan som mellan en PS3 80GB och en 40GB, hur stor hårddisken är. Iofs följer det med ett headset till Elite blandannat (iaf när jag köpte min) men inget som skiljer i maskinen.

Du pekar ut min poäng.. De är exakt likadana med skillnad att PSP 1-2-3000 kräver ett större minneskort (likt Xbox 360: Arcade). Det blir inga problem att ladda hem spel till sin PSP 1000.

PSP Go saknar UMD läsare då är det väll inte så dumt att jag frågar om det kommer att gå att spela de nya spelen på en äldre version säg inte att du inte skulle fråga samma sak ifall om MS kommer ut med en ny Xbox version utan DVD. Irriterande att man ganska ofta då man frågar något på det här forumet blir uthängd som okunnig lol det är väll bara så simpelt som att ni svarar på frågan eller?


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv
Skrivet av kebbe:
Skrivet av DirtyAnders:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Hardboiled15:

Frågan är ifall om vi med äldre versioner kan ladda hem spel vi också eller om vi måste köpa GO för att kunna njuta av nya spel för om så är fallet så kan Sony dra något gammalt över sig.

Trodde du även att Microsoft skulle släppa spel exklusivt till Xbox 360: Elite?

Öhm, skillnaden mellan en Elite och en Pro är ju likadan som mellan en PS3 80GB och en 40GB, hur stor hårddisken är. Iofs följer det med ett headset till Elite blandannat (iaf när jag köpte min) men inget som skiljer i maskinen.

Du pekar ut min poäng.. De är exakt likadana med skillnad att PSP 1-2-3000 kräver ett större minneskort (likt Xbox 360: Arcade). Det blir inga problem att ladda hem spel till sin PSP 1000.

Just ja, hade glömt bort den eländiga Arcade. Men då stämmer din jämförelse mycket bättre.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

1
Skriv svar