Majesty 2 - The Fantasy Kingdom Sim

Inaktiv
Majesty 2 - The Fantasy Kingdom Sim

I fredags berättade vi (Paradox) att utvecklingen av Majesty 2 har påbörjats.

Det finns nyheter och intervjuer bland annat på Gamespot, och en kort (pre-alfa) in-game film på [http://www.youtube.com/watch?v=2pqzmz1ol7c]

Vi hoppas själva jättemycket på spelet och är stora fans av originalet.

mvh
Fredrik


signatur

Our generation has had no Great War and no Great Depression. Our war is spiritual - our depression is our lives.

Inaktiv
Skrivet av Brain:

Underbara nyheter! Hoppas ni inte ändrar på grund konceptet fast ändå expanderar det.

Ursnygg video, animationerna såg dock lite halvtaskiga ut. Men antar att det inte kommer se ut så i slutversion.

Ja, det finns mycket kvar att jobba på, detta är de första rörliga bilderna.

Grundidén behåller vi, Majesty har ett unikt och otroligt kul koncept.


signatur

Our generation has had no Great War and no Great Depression. Our war is spiritual - our depression is our lives.

Inaktiv

Ni är riktiga hjältar!
Jag har längtat efter det 2:an så sjukt länge. Ibland har det varit så illa att jag själv har skissat på en klon.

Det har varit många turer fram och tillbaka med uppföljaren, hoppas ni kommer genomföra och köra på tills det finns ett klart spel som vi kan njuta av.

Inaktiv

Okey, för mig som inte är insatt i Majesty, vad är de man gör i spelet? Är man jätten eller är man de lilla folket som ska skydda sig?

Inaktiv

Känner inte till Majesty men det verkar vara en blandning av Diablo och Savage, bra då kanske man fattar hur man spelar.

Medlem

Trailern gav mig inte några bra intryck direkt. Kändes lite "förståndshandikappat" om ni ursäktar för uttrycket...


signatur

Where are we runnin'?

1
Skriv svar