E3 2009 - Sonys fem bästa

Robot
E3 2009 - Sonys fem bästa

Sammanfattningsvis gör Sony nästan en Nintendo. Deras höjdpunkter baseras på frön de sådde redan på Playstation 2-tiden samtidigt som vi fick veta väldigt lite om deras kommande stortitlar. Ibland räcker det med så lite för att elda igång vårt intresse.

#god-of-war-iii, #ico, #shadow-of-the-colossus, #team-ico, #the-last-guardian, #rockstar, #agent


Medlem
E3 2009 - Sonys fem bästa

Bra val, förutom avsaknaden av TES:V så tycker jag att årets E3 var en höjdare.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Ett litet fel gällande PSP GO, den använder inte SD, den använder M2.
Skulle aldrig tro att Sony skulle hoppa över sina egna minnestickor till sina egna produkter.

Annars tyckte jag E3 på något sätt kändes lite fattigt på PS3 delen, visst mycket till
PSP men det är inte min huvudplattform.

MS och Sony får delad förstaplats, medans jag inte tycker Nintendo alls har något att komma med faktiskt.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Inaktiv

Skulle hellre ersätta Last Guardian med Uncharted 2, även om jag själv också älskade ICO och Shadow of the Colossus, så var ändå Uncharted grymt bra spel. Senaste trailern av UC2 har man för övrigt sett cirka 15 gånger nu.

Medlem

Last Guardian fick mig nästan rörd, den va riktigt vacker ^^


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Ingame trailern till GT5 och Uncharted 2 borde ha varit med i topp fem. Men annars en bra lista. Vilken grym spelhöst vi kommer få!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

God of war 3 ser så förbannat mys ut. Synd att man inte har en PS3 bara.

Medlem

Skapligt vad man vill ha Motion grejerna :). God Of War 3 ser också sjukt kul ut och rockstar tvivlar jag på :O.

Men go Sony!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Jag skulle snarare säga att GT:Portable platsar som etta på denna lista. Den roligaste nyheten från E3.

Medlem

Skulle definitivt sätta FFXIV någonstans på listan, även om det är online, det kom ju från ingenstans. Trodde killen som presenterade det skulle visa FF Versus XIII när han sa "final fantasy fourteen!", att han bara inte hade någon koll på spelen.

Medlem
Medlem
Skrivet av seeamon:

Skulle definitivt sätta FFXIV någonstans på listan, även om det är online, det kom ju från ingenstans. Trodde killen som presenterade det skulle visa FF Versus XIII när han sa "final fantasy fourteen!", att han bara inte hade någon koll på spelen.

Jag vet inte om det bara är jag men t.ex webhallen har haft bokningsalternativ för Final Fantasy XIV sen ett år tillbaka. Har de chansat eller har det funnits nån som har läckt lite?

Inaktiv

Ska man behöva vifta med sin PS3 som på Wii kan dom se sig om efter andra kunder än mig.

Medlem

Lol, tror du alla spel kommer köras med trollspöet ? Det blir väl ett mindre antal röreslse spel och det vanliga stora utbudet av "vanliga spel" för många tänker nog som du att man vill inte att ps3 blir en Wii kopia med bara röreslsespel.

Medlem

Några av de många höjdpunkterna under Sonys presskonferens.
Allt är INGAME


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Uncharted ser tokmysigt ut. Har dessvärre inte råd med ännu en konsol.

Medlem
Skrivet av bapelsin:

Uncharted ser tokmysigt ut. Har dessvärre inte råd med ännu en konsol.

Har inte heller råd med 2 konsoller,
så jag sålde 360n och behöll ps3an, det var ett enkelt val.

Inaktiv

Motion grejerna sony visade är var ju rätt coolt, men inget hindrar ju microsoft från att använda sin teknologi för att gör exakt samma sak? med skillnaden att du kan hålla din kökskniv som svärd istället för en kontroll. Visst triggers på sonys kontroll men inget som inte microsoft kan bundla med natal kameran.

Medlem

Hmm.....nja...


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

1
Skriv svar