E3 2009 - Microsofts fem bästa

Robot
E3 2009 - Microsofts fem bästa

Microsoft var först ut bland presskonferenserna och leverade gott om godsaker att suga i sig. Här listar vi de fem hetaste från veckan och det blir mycket av en viss gammal Bullfrog-kille.

#alan-wake, #remedy-entertainment, #black-white, #microsoft-game-studios, #rare, #microsoft, #bungie, #halo-combat-evolved, #halo-reach, #halo-odst


Medlem
E3 2009 - Microsofts fem bästa

Project Natal... Milo... Molyneux... Halo... Vilken jävla skit!
Visst, jag har inte testat varken Natal eller Milo men jag ser det enbart som vel. Microsoft hade utan tvekan den sämsta motion "kontrollen" enligt mig och Sony tycker jag hade den som lockade mest.
Enda som lockar mig är Alan Wake och det rätt stort måste jag erkänna. För övrigt så hade Microsoft ett mycket bra E3 uppträdande om inte den bästa utav dom tre.

Medlem

Håller med divion man är så jävla less alla skit halo och project natal såg skit ut vem vill stå framför TVn när man kan sitta i en soffa och ha det skönt med en kontroller i handen.

Medlem
Skrivet av Divion:

Project Natal... Milo... Molyneux... Halo... Vilken jävla skit!
Visst, jag har inte testat varken Natal eller Milo men jag ser det enbart som vel. Microsoft hade utan tvekan den sämsta motion "kontrollen" enligt mig och Sony tycker jag hade den som lockade mest.
Enda som lockar mig är Alan Wake och det rätt stort måste jag erkänna. För övrigt så hade Microsoft ett mycket bra E3 uppträdande om inte den bästa utav dom tre.

Sony har en kontroll som bygger på gammal teknik som är i princip likadan som Nintendos teknologi så ZZZZZzzzZZZZ är allt jag kan säga. Medans MS kör med något helt nytt som kommer att kunna bli mycket intressant. Om man kan något om teknik så förstår man möjligheterna med Natal teknologin.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Pojii:

och vem fan ber om din åsikt är frågan här.

Oj oj oj va arg man kan bli. Trampade jag på en öm Halo tå? Jag kommenterade ämnet bara och sa vad jag tyckte. Vad är det som är så jävla fel me det?

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Sony har en kontroll som bygger på gammal teknik som är i princip likadan som Nintendos teknologi så ZZZZZzzzZZZZ är allt jag kan säga. Medans MS kör med något helt nytt som kommer att kunna bli mycket intressant. Om man kan något om teknik så förstår man möjligheterna med Natal teknologin.

Helt nytt?
Ehm, jag antar du är för ung för att ha sett EyeToy till Playstation :S


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Sony har en kontroll som bygger på gammal teknik som är i princip likadan som Nintendos teknologi så ZZZZZzzzZZZZ är allt jag kan säga. Medans MS kör med något helt nytt som kommer att kunna bli mycket intressant. Om man kan något om teknik så förstår man möjligheterna med Natal teknologin.

Jo, men så kan man se det ur ett annat perspektiv också. Jag är inte särskilt sugen att hoppa runt och vifta med ben och armar när jag spelar utan jag föredrar att spela med en kontroll sittandes. Men det verkar ju luta mer och mer åt motion gaming och då lägger jag min röst på Sonys som mer eller mindre är en wiimote men verkade bättre och häftigare än Nintendos.

Sedan att det finns en oerhör stor marknad för tex Natal är jag väl medveten om även om jag skulle valt en vanlig kontroll före det alternativet.

Medlem
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av Hardboiled15:

Sony har en kontroll som bygger på gammal teknik som är i princip likadan som Nintendos teknologi så ZZZZZzzzZZZZ är allt jag kan säga. Medans MS kör med något helt nytt som kommer att kunna bli mycket intressant. Om man kan något om teknik så förstår man möjligheterna med Natal teknologin.

Helt nytt?
Ehm, jag antar du är för ung för att ha sett EyeToy till Playstation :S

precis.. eyetoy var riktigt roligt för den delen också. kan säker detta bli också. Men ändå

Medlem
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av Hardboiled15:

Sony har en kontroll som bygger på gammal teknik som är i princip likadan som Nintendos teknologi så ZZZZZzzzZZZZ är allt jag kan säga. Medans MS kör med något helt nytt som kommer att kunna bli mycket intressant. Om man kan något om teknik så förstår man möjligheterna med Natal teknologin.

Helt nytt?
Ehm, jag antar du är för ung för att ha sett EyeToy till Playstation :S

EyeToy och Natal är inte samma sak eftersom du inte förstår det så undrar jag om du har läst något om Natal i huvudtaget Natal känner av allt du gör i 3D det gör inte EyeToy dessutom använder Natal dubbla kamror. Sen så använder den voice recognition också vilket inte EyeToy eller Sony`s nya kontroll gör eller?


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Damer och herrar jag presenterar en riktig Xbox 360 hatare.....(längst upp)
Jag tackar iallafall FZ, jag har väntat på en sådan om va de tycker är bäst. av MS- på E3.... skulle vara kul också om vilka funktioner och saker till 360:in/Ps3:an och Wii:et som kommer till sverige, som facebook mfl.

Alltså Eye toy är ungefär samma, men där kunde du fortfarande bara sitta ner och sådant. Samma med Wii Sport Boxning..... Nu måste man stå upp (har ej testat men så säger MS iallafall och folk på E3). Kameran känner av dina rörelser, din röst. Den gör som du gör... Den använder sig alltså av olika punkter i kroppen och om inte de rör sig så rör inte karaktären sig....

Medlem

PS fanboys som frebilt slåss för att rättfärdiga sitt köp av den japanskahårdvaran. Varför inte bara vara nöjd med sitt köp och sitta och spela istället för att basha andra konsoller.

Rent tekniskt sett är Natal ljusår framför sonys/nintendos versioner så det är bara att inse fakta, tyvärr.

Inaktiv

Problemet ligger i att utnyttja teknologin på rätt sätt, om man lyckas göra det med Natal kan det bli hur bra som helst.

Men man har ju sätt hur 3e parts tillverkare verkligen misslyckas med det, får hoppas att det blir annat med Natal.

Medlem

Natal har man snackat så mycket om redan, så jag tar upp själva spelen istället.

Alan Wake verkar väldigt, väldigt mysigt. Ser fram emot lanseringen.
Ang. Halo måste jag säga att det är första gången jag blir sugen på ett Halo-spel. Och de verkar äntligen bytt ut spelens största fjant som hjälte - ÄNTLIGEN.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av Hardboiled15:

Sony har en kontroll som bygger på gammal teknik som är i princip likadan som Nintendos teknologi så ZZZZZzzzZZZZ är allt jag kan säga. Medans MS kör med något helt nytt som kommer att kunna bli mycket intressant. Om man kan något om teknik så förstår man möjligheterna med Natal teknologin.

Helt nytt?
Ehm, jag antar du är för ung för att ha sett EyeToy till Playstation :S

EyeToy och Natal är inte samma sak eftersom du inte förstår det så undrar jag om du har läst något om Natal i huvudtaget Natal känner av allt du gör i 3D det gör inte EyeToy dessutom använder Natal dubbla kamror. Sen så använder den voice recognition också vilket inte EyeToy eller Sony`s nya kontroll gör eller?

Men lilla du. Har vi tur dröjer Natal bara 5 år framåt i tiden. Deras prototyp var ju knappast heller något imponerande. 2 sekunders fördröjning och väldigt buggig. Det verkar ju på dig som att du tror detta är något vi får se kanske redan nästa år - dream on. MS har pratat om detta koncept ända sedan Wii släptes. Först nu 3 år efter har de en buggig prototyp att visa upp.

Sonys koncept var mer trovärdigt - och prototypen hade ingen fördröjning/lagg att tala om. Visst, det är inte lika JEETTE HEFTIEG teknologi som får alla fanboys att tokrunka, utan mer något av en Wii 2.0 utan att man slipper se ut så här som man gör med Natal.

Inaktiv

Orka tjafsa om vilket som är bäst. Fanboys hit och dit. Jag förstår inte varför folk hela tiden ska klaga på Halo? Dom som vill spela Halo köper Halo. Man väljer vad man vill spela.

Sluta whina och va glad!

Medlem

signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Bara jag som missat hela Alan Awake hysterin? Fattar inte vad som gör det spelet så intressant.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Bara jag som missat hela Alan Awake hysterin? Fattar inte vad som gör det spelet så intressant.

Det är bäst, bästre o bästast. Snyggt och så är det Remedy som gör det spelet. Finnar du vet. Awesome

Inaktiv

Enligt nissarna på gametrailers, Invisible Walls mer exakt, så ska Milo bara registrera tonläget på din röst och ge en respons på det, "han" förstår inte orden du säger, enligt tidigare nämnda nissar.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Att stå och flaxa framför en skärm har jag inte heller riktigt förstått, skulle möjligen kunna funka rätt bra med en sån där old stylee VR-hjälm så blicken kan vara lite mer fokuserad. Vissa av dom där grejerna dom visade lär inte fungera speciellt bra i praktiken heller, te.x skulle man blir för trött i armarna av vissa moment dom visar. Märks att branchen börjar bli lite desperat.

Men visst, jag är inte emot evolution, när det är något vettigt..


signatur
KoP
Medlem
Skrivet av Pojii:
Skrivet av Divion:

Project Natal... Milo... Molyneux... Halo... Vilken jävla skit!
Visst, jag har inte testat varken Natal eller Milo men jag ser det enbart som vel. Microsoft hade utan tvekan den sämsta motion "kontrollen" enligt mig och Sony tycker jag hade den som lockade mest.
Enda som lockar mig är Alan Wake och det rätt stort måste jag erkänna. För övrigt så hade Microsoft ett mycket bra E3 uppträdande om inte den bästa utav dom tre.

och vem fan ber om din åsikt är frågan här.

Jasså? Måste man räcka upp handen som i skolan nu också för att kunna få framföra sin åsikt? Karln är väl berättigad till att tycka vad han än vill tycka. Trodde det rådde åsiktsfrihet här på forumen.. men tydligen är Poji inne på en helt annan linje.
Ta ett djupt andetag och tagga ner lite.

Medlem

men var är crackdown 2 på er lista? Alan Wake är ju gamla nyheter

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:
Skrivet av Divion:

Project Natal... Milo... Molyneux... Halo... Vilken jävla skit!
Visst, jag har inte testat varken Natal eller Milo men jag ser det enbart som vel. Microsoft hade utan tvekan den sämsta motion "kontrollen" enligt mig och Sony tycker jag hade den som lockade mest.
Enda som lockar mig är Alan Wake och det rätt stort måste jag erkänna. För övrigt så hade Microsoft ett mycket bra E3 uppträdande om inte den bästa utav dom tre.

Sony har en kontroll som bygger på gammal teknik som är i princip likadan som Nintendos teknologi så ZZZZZzzzZZZZ är allt jag kan säga. Medans MS kör med något helt nytt som kommer att kunna bli mycket intressant. Om man kan något om teknik så förstår man möjligheterna med Natal teknologin.

Så här menar du?

Inaktiv

Molyneux är väl en hajpande crackpot av gigantiska proportioner. Käften går i ett och det är bara att skratta åt det utan att lägga speciellt mycket vikt åt vad han säger. Kanske har han hittat rätt som mer allmän creative director åt Microsoft, i spelvärlden har han då inte gjort mycket av substans sen han ledde dreamteamet Bullfrog för ett tiotal år sen. Alan Wake verkar najs, mycket intresserad av det. Inget att säga om resten.

Medlem

signatur

Mucha shaka paka

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Pojii:
Skrivet av Divion:

Project Natal... Milo... Molyneux... Halo... Vilken jävla skit!
Visst, jag har inte testat varken Natal eller Milo men jag ser det enbart som vel. Microsoft hade utan tvekan den sämsta motion "kontrollen" enligt mig och Sony tycker jag hade den som lockade mest.
Enda som lockar mig är Alan Wake och det rätt stort måste jag erkänna. För övrigt så hade Microsoft ett mycket bra E3 uppträdande om inte den bästa utav dom tre.

och vem fan ber om din åsikt är frågan här.

Jasså? Måste man räcka upp handen som i skolan nu också för att kunna få framföra sin åsikt? Karln är väl berättigad till att tycka vad han än vill tycka. Trodde det rådde åsiktsfrihet här på forumen.. men tydligen är Poji inne på en helt annan linje.
Ta ett djupt andetag och tagga ner lite.

Ne men varenda jävla Xboxnyhet/sammanfattning som kommer är det 1-5 st gnälliga skitungar som ska se negativ på allt bara för det är Microsoft som gör det.
Tycker att det är konstigt att dem måste kommentera samma skit on Natal osv i varenda Microsoft nyhet från E3...

Medlem

Well BAM!


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Inaktiv
Skrivet av Pojii:
Skrivet av KoP:
Skrivet av Pojii:
Skrivet av Divion:

Project Natal... Milo... Molyneux... Halo... Vilken jävla skit!
Visst, jag har inte testat varken Natal eller Milo men jag ser det enbart som vel. Microsoft hade utan tvekan den sämsta motion "kontrollen" enligt mig och Sony tycker jag hade den som lockade mest.
Enda som lockar mig är Alan Wake och det rätt stort måste jag erkänna. För övrigt så hade Microsoft ett mycket bra E3 uppträdande om inte den bästa utav dom tre.

och vem fan ber om din åsikt är frågan här.

Jasså? Måste man räcka upp handen som i skolan nu också för att kunna få framföra sin åsikt? Karln är väl berättigad till att tycka vad han än vill tycka. Trodde det rådde åsiktsfrihet här på forumen.. men tydligen är Poji inne på en helt annan linje.
Ta ett djupt andetag och tagga ner lite.

Ne men varenda jävla Xboxnyhet/sammanfattning som kommer är det 1-5 st gnälliga skitungar som ska se negativ på allt bara för det är Microsoft som gör det.
Tycker att det är konstigt att dem måste kommentera samma skit on Natal osv i varenda Microsoft nyhet från E3...

Av samma anledning som alla nämner Crysis som det snyggaste spelet (rent tekniskt) ute just nu. Det som är konstigt är att folk (kanske du är en av dem, jag vet inte) ska hålla på att säga att det är fel att tjata om något man tycker är dåligt "för det har ju redan sagts tidigare".

Jag sade i en tidigare tråd att jag gillade Natals möjligheter men om det som sades på Invisible Walls, att Milo bara ger respons på ditt tonläge i rösten, är sant tycker jag Sonys wand är bra mycket bättre. Jag borde kanske anat något när det var denna hype-profil som Peter Molyneux (stavning?) som presenterade den.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Erhm, Forza Motorsport 3, någon?

Medlem

Att Molyneux är "creative director" är mycket intressant. Han är ju ändå en av de största visionärerna inom spelbranschen.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

12
Skriv svar