E3 2009 - Microsofts fem bästa

Medlem

Molyneux visioner + Microsofts pengar(resurser) kan bli något intressant

Medlem

Bra lista FZ! Ser redan fram emot nästa.

Medlem
Skrivet av Fusion17:

Erhm, Forza Motorsport 3, någon?

Det var den största nyheten av dem alla enligt mig.

Medlem

Håller inte riktigt med med listan där. Tycker att Forza 3 och utannonserandet av att MGS serien äntligen satt en liten fot i Xboxvärlden borde fått sig sina platser där. Även om MGS liret bara kommer vara en spinoff och en sådan som jag personligen inte är så intresserad utav (än).

När det gäller Natal så ser det visserligen ganska coolt ut, men hur pass mycket tyngd kommer de att lägga på att skapa ordentliga titlar som tilltalar oss hardcore-spelare? Samma sak gäller PS3ans wii-dildo.
Jag ser en mörk framtid för spelvärlden om alla kommer satsa på att spotta ut skräp för att tjäna så snabba cash som möjligt, som det nu bevisligen har gjorts till Wii sedan den rörelsekänsliga gimmicken tagit över.

Lägg ner tjafset om det är Natal eller PS3ans Wii-dildo(jag minns inte namnet på den) som är bäst. Som jag ser det så är vi alla förlorare.

Ge oss mer riktiga spel!

Medlem
Skrivet av yonaz:

Att Molyneux är "creative director" är mycket intressant. Han är ju ändå en av de största visionärerna inom spelbranschen.

Han är fett överskattad och hans spel är ganska bra exempel på det - snackar mycket och infriar ofta väldigt lite.

Sen tror jag inte han är en gamer heller (vilket jag tycker är det viktigaste av allt om man ska pyssla med spel), han gör alldeles för konstiga missar för att vara det. Helt uppenbara grejer som köparna klagar på och så försöker han åtgärda det i uppföljaren för att han inte fattar vad folk vill ha.


signatur
Inaktiv

Fint, ser fram emot Sonys lista.
...

iAlan Wake, det var Microsofts konferens, inte Apples.


signatur

PSN - Addeproffs

Medlem

Natal såg onekligen spännande ut, men jag tror inte på det för fem öre om detta är ens i närheten utav färdigutvecklat, inte nog med att det laggade sjukt mycket, den hade ganska inaccurate avläsning av kroppen, vilket är förståligt men inte något som konsument ska behöva acceptera.

Sony å andra sidan satsade på ett säkrare kort, visst är det en kraftigt uppgraderad Wii kopia men jag ser många fler konkreta möjligheter än vad jag gör med Natal, men sen är där heller inget som hindrar Microsoft att utveckla egen wagglan kontroll, förutom att dem dissade just Wii kontrollen i deras presskonferens då kanske.

As for the games, Milo såg väldigt häftigt ut, om än lite fegt utformat, inga överdrivna rörelser direkt, utöver det så är spelen som presenterades inte my cup of tea direkt.

Medlem

Peter Molyneuxs har väl egentligen inte gjort något bra sedan han lämnade bullfrog -- passar nog rätt fint att den gamle gubben blir en äkta förrädare och joinar upp med microsoft-packet. Kanske han kan köpa sig en riktig kostym också, det där såg inte bra ut.

Tack, herr Molyneuxs för Populous, Warmonger och Dungeon Keeper -- efter det blev han populär och spelen led därefter.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Inaktiv

Tyckte Milo lät intressant och sen Alan Wake har man ju följt ett tag. Motion-spel fanns väl i xbox webcam? Tycker inte det känns särskilt nytt i vilket fall som helst.

Medlem
Skrivet av Pojii:
Skrivet av Divion:

Project Natal... Milo... Molyneux... Halo... Vilken jävla skit!
Visst, jag har inte testat varken Natal eller Milo men jag ser det enbart som vel. Microsoft hade utan tvekan den sämsta motion "kontrollen" enligt mig och Sony tycker jag hade den som lockade mest.
Enda som lockar mig är Alan Wake och det rätt stort måste jag erkänna. För övrigt så hade Microsoft ett mycket bra E3 uppträdande om inte den bästa utav dom tre.

och vem fan ber om din åsikt är frågan här.

Lugn...
Jag trodde man skulle kunna kommentera för att säga sin åsikt om saken? Eller ska vi endast säga våra åsikter om FZ säger åt oss?
Jag måste dock hålla med honom lite om att jag såg det som "skit", eller snarare inget för mig.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Natal har man snackat så mycket om redan, så jag tar upp själva spelen istället.

Alan Wake verkar väldigt, väldigt mysigt. Ser fram emot lanseringen.
Ang. Halo måste jag säga att det är första gången jag blir sugen på ett Halo-spel. Och de verkar äntligen bytt ut spelens största fjant som hjälte - ÄNTLIGEN.

Så nu ska du köpa 360 igen ? Du sålde väl din 360 om jag inte minns fel.

Medlem

Hursomhelst så tycker iaf jag att det är lite tråkigt med vifta som en dåre hysterin,
får verkligen hoppas att MS och SONY´s maskiner inte blir WII maskiner med mest vifta som en vilde spel,
för min del vill jag lira spel det vanliga sättet,
tröttnade på Wii på bara nån vecka och skulle aldrig stå ut med om alla spel blir WII fjanteri... då får man börja lira spel på pc igen, hemska tanke...
Är redan småförbannad på dom spel som släppts där man styr med röreslesensorn på ps3 gamepaden i spel som typ Lair, så jäkla frustrerande.

Medlem
Skrivet av Hizzi:

Hursomhelst så tycker iaf jag att det är lite tråkigt med vifta som en dåre hysterin,
får verkligen hoppas att MS och SONY´s maskiner inte blir WII maskiner med mest vifta som en vilde spel,
för min del vill jag lira spel det vanliga sättet,
tröttnade på Wii på bara nån vecka och skulle aldrig stå ut med om alla spel blir WII fjanteri... då får man börja lira spel på pc igen, hemska tanke...
Är redan småförbannad på dom spel som släppts där man styr med röreslesensorn på ps3 gamepaden i spel som typ Lair, så jäkla frustrerande.

Håller med fullständigt.

Jävligt sömniga kommentarer här, ala min pappa är starkast.

Inaktiv

Ehh molyneux och milo som en av höjdpunkterna? Milo är ju en del av Project Natal. Molyneux promotion är väll lite intressant men men.

Nää splinter cell V såg helt sjukt bra ut. Men största nyheterna är för mig iaf att ladda ner 360 retail spel (galet stort steg om du tänker på det). Sen att video marketplace (zune marketplace) kommer med 1080p streaming till sverige. Verkar inte vara många som såg det men de visade svenska flaggan på keynoten. Sjuuukt nice

12
Skriv svar