E3 2009 - Nintendos fem bästa

Robot
E3 2009 - Nintendos fem bästa

Nintendo har inte kokat ihop ett nytt varumärke sedan Pikmin 2001 och ändå är Nintendo Wii kungen i konsolkriget. På E3-mässan levererade de precis det fansen vill ha, det vill säga mer av det goda. Och visst är det svårt att inte bli taggad inför nya äventyr med rörmockarbröderna och Samus Aran.

#nintendo, #super-mario-galaxy-2, #super-mario-galaxy, #metroid-other-m, #littlebigplanet


Medlem
E3 2009 - Nintendos fem bästa

Gillar Metroid spelen, nästanvärt att köpa en wii för, men det jag inte gillar är trailern och hur de bara valt slumpade scener med noll sammanhang, och engelska röster... brrr..


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Enda Nintendo-nyheten som jag blev riktigt glad av var att Yoshi är tillbaka... ÄNTLIGEN!
Annars var det inte vidare värst mycket som imponerade, Metroid ser lika plastig ut som vanligt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

svarta wii:n var riktigt snygg!

Medlem

New Super Mario Bros Wii säger jag bara, det ska förhandsbokas direkt!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Jag ville ju se Wii HD som nån löjlig "ganska säker" analytiker hade förutspått skulle släppas redan nästa år.

Medlem

Att Kingdom hearts släpps på Wii är inte heller någon dålig nyhet.


signatur

Life is a game, live it double up!

Medlem

03.
New Super Mario Bros. Wii
New Super Mario Bros. till Nintendo DS
Das skrivfel, Wii ska ju vara NDS.

Sen vetifan om jag skulle vilja påstå att sensorn skulle vara ett av Nintendos starka kort.. Samtidigt visar det ju liksom hur lite Nintendo hade att komma med.

Medlem

LOL #5... men bra grejer, gillar verkligen den bilden på svarta Wiit


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Metroid borde ju va #1

Samus <333

Inaktiv

svarta wii verkar maxat är det någon uppdatering på de eller e de samma prestanda?


signatur

[/5] "powernap over"

Medlem

Inte imponerad alls, metroid såg otroligt livlöst ut. Bara jag som tröttnat på mario?

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Inte imponerad alls, metroid såg otroligt livlöst ut. Bara jag som tröttnat på mario?

Inte jag, själv känner jag att 2009 kommer bli ett bra år för nintendo.

Medlem

Ugghhhh... Wii Vitality Sensorn verkar vara SÅÅÅÅ fail. Annars så tycker jag att alla spel i listan är awesome och jag vill ha dem nu + No More heroes 2! x3

Ett svart Wii skulle jag vilja ha också!


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Inte imponerad alls, metroid såg otroligt livlöst ut. Bara jag som tröttnat på mario?

Ja


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem
Skrivet av Aftonstjaerna:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Inte imponerad alls, metroid såg otroligt livlöst ut. Bara jag som tröttnat på mario?

Ja

Känns nästan så Tyckte new super mario bros till DSen var väldigt tråkigt o livlöst... Körde igenom det så snabbt som möjligt utan att ens försöka ta mig till alla världar.

Inaktiv

Metroid klart bäst imo. Dock tråkigt inget nytt zelda

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Håkan:

03.
New Super Mario Bros. Wii
New Super Mario Bros. till Nintendo DS
Das skrivfel, Wii ska ju vara NDS.

Sen vetifan om jag skulle vilja påstå att sensorn skulle vara ett av Nintendos starka kort.. Samtidigt visar det ju liksom hur lite Nintendo hade att komma med.

jag förstår inte vad du menar. Det första New Mario släpptes till DS, det nya till Wii.


signatur
PaZ
Medlem

Rörmockare, är det en sån som får bort skit ur rören?

Medlem

Förstår inte hur Wii Vitality sensor kan komma över Motion Plus.. Wii Vitality Sensor verkar ju bara vara en värdelös pryl som Nintendo kan sälja dyrt till allt folk som faktiskt köper det...

Medlem

spiken: Var nog jag som fattade fel. Trodde att spelet som det handlade om var till Nintendo DS. Men det var tydligen till Wii.

Medlem

Vitality sensor verkar vara största floppen ever... synd att nintendo aldrig vågar göra nå nya spel som dom satsar lite pengar på...

Medlem
Skrivet av dxtr:

Metroid klart bäst imo. Dock tråkigt inget nytt zelda

Say what? Ingen ny Zelda? Missat detta?

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=33212

Lär ju bli kung och det är lika bra som Twiligt Princess.

On topic:

Svarta Wii (sexigt som faen) samt båda nya Mario spelen, ojojoj! Nu när man ÄNTLIGEN skaffat Pioneer Kuro KRP-500A som levereras nästa vecka (enbart ägt Sony 29" CRT hittills) så lär det bli ett rent nöje att lira lite Nintendo spel i HD.

Medlem

"På 80-talet kunde krititer utan större problem beskylla Nintendo för att förslappa en hel generation, förutom tummarna var det inte mycket som rörde sig vid spelandet."

Fanns powerpad fitness till nes!
BTW så fann det t.om modem till nes och kanske till snes.

Medlem

SÅ vi ska köpa en klippa som känner din puls, säkert när din plus är uppe i 60% eller mindre av max pulsen så stängs Wii et av i 24 H

Medlem
Skrivet av Soltorkad2:

svarta wii:n var riktigt snygg!

+1


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av PaZ:

Rörmockare, är det en sån som får bort skit ur rören?

Haha, den där grejen lär jag mig aldrig


signatur
Medlem

seriöst ska dom aldrig komma med nåt nytt ? samma saker som alla årtionden från dom...

Medlem

Två Mario-spel plus Mertroid utvecklat av Team Ninja? Ja tack!


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Gillar tränings och sportspelen på wii så mer av detta vpre inte dumt. Den där Mario i Galaxen fattade jag inte mycket av vad som var poängen med att spela fast spelrecensenterna ligger väll på - 12 år .


signatur

Det var detta...

12
Skriv svar