Supreme Commender Vs Command and conquer3. Vilken är bäst? Plus en fråga

Inaktiv
Supreme Commender Vs Command and conquer3. Vilken är bäst? Plus en fråga

Hej!
Jag hade tänkt köpa ett strategi spel, antingen Supreme Commender eller Command and conquer, men vilken är bäst? Grafik eller historien spelar inte så stor roll, utan hur mycket spelet innehåller, hur många olika slags saker det finns eller banorna.
Tacksam för svar!:up:

EDIT: Självklart syftar jag på CoC3:P

Nu till frågan, jag laddade ner ett demo till SC, och när jag tryckte på Skimish så kunde jag bara välja vilken svårighets grad jag ville ha. Är det så på orginalet? Eller kan man välja vilken ras, bana man vill ha också? Jag spelar mest på Skimish läget så jag skulle behöva veta det.8)

Medlem

Ja du, CnC släpptes 95 ifall du undra, det är gratis nu förtiden också.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Om du menar C&C1 som släpptes 95 mot SupCom som släpptes 07 så tycker jag idagens läge helt klart SupCom äger C&C stenhårt på alla sätt faktiskt, taktiskt som tusan. Smart AI. Många olika svårighetsgrader, bra lag, riktigt häftig grafik med på tok för mycket detaljer.. Helt enkelt ett 10/10 spel!
Menar du dock C&C3 så tycker jag fortfarande SupCom regerar över det alla dagar i veckan. C&C3 går alldeles för fort och har inte like mycket taktiskt spel som i SupCom osv.

I SupCom finns det väldigt många olika units att bygga och allt har 3 techs du kan uppgradera till, men en light tank på tech 1 behvöer inte vara en light tank på tech 2 sen när du uppgraderat din fabrik. Därför är det fortfarande bra att bygga tech1 tanks, plan, båtar även fast du har tech3 pga. det går fotare, dom har andra färdigheter osv. Det finns många riktigt bra banor också btw!

Jag säger SupCom + Forged Alliance (exp.pack) utan tvekan!

Inaktiv

Enligt mig är Supreme Commander mycket bättre än Command and Conquer (om du syftar på C&C3).

Supreme Commander är dock ett mycket långsammare spel där en match kan ta upp till 4 timmar eller så medans C&C3s matcher går på 30 minuter.

Supreme Commander är det bästa strategispelet som finns enligt mig. Speciellt med tillägget, Forged Alliance.

Supreme Commander är dessutom mycket mer strategiskt, kampanjen innehåller förmodligen 50 timmar speltid medans C&C3s kampanj är någonstans runt 20 timmar.

Om jag vore du skulle jag köpa Supreme Commander


signatur

قنبلة إلى رئيس قنبلة إلى رئيس قنبلة إلى رئيس قنبلة إلى رئيس

Medlem
Medlem

ja du, CnC 95/tiberium Sun/firestorm klår supremedore kommandora anyday anywhere, men tyvär kan jag inte säga samma sak om CnC3

Inaktiv

enligt mig olika spel... Supreme är perfekt de dagaran då man vill leka Darth Vader och äga universum med miljarder enheter. I C&C får du däremot en av världens absolut bästa spelkänsla om man börjar med 95an och kör igenom alla

Inaktiv

Jo C&C 1, red alert1, tiberium sun är ruggigt bra! Men efter där så nja... SupCom är så mycket bättre än C&C3 som har spelkänsla som en död ko.

Inaktiv

Man kan välja ras, bana, lag, building restrictions, mod manager också med fullversionen!

Medlem

C&C lätt! låt mig bara att citera Kane: Peace trough power!


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Inaktiv

Blir nog supcom, bättre spel (tycker jag) och enheterna är ju sjukt coola!:up:

Inaktiv

Good choise man! Good choise... Säg till om du vill lira lite LAn någon gång så kan jag ge dig vår Hamachi-adress och så.

Inaktiv
Skrivet av Kibb:

Good choise man! Good choise... Säg till om du vill lira lite LAn någon gång så kan jag ge dig vår Hamachi-adress och så.

Tack!!:D

1
Skriv svar