Konceptbilden från nästa Zelda

Inaktiv

Hoppas det inte misslyckat som det förra, utan ocarina of time Bara ett vanligt grässtår för kalla på hästen xD(twilight princess). Jag vill att det ska likna mer det gammla och inte förstöra det vanliga.

Medlem
Skrivet av Frose:

Hoppas det inte misslyckat som det förra, utan ocarina of time Bara ett vanligt grässtår för kalla på hästen xD(twilight princess). Jag vill att det ska likna mer det gammla och inte förstöra det vanliga.

Wat!?

Inaktiv
Skrivet av Ascendancy:
Skrivet av Rattatosk:

Det har ju faktiskt hänt något stort sett TP ju, han är ju inte vänsterhänt längre!

Skönt att nån mer än mig är uppmärksam ^^

på Wii versionen av Twilight Princess är Link högerhänt, på GameCube version är han vänsterhänt, anledningen till att han är höger på TP är för folk klagade på att kontrollera ett vänsterhänt svärd med en högerhand remote, så de ändrade om så Link blev högerhänt

http://en.wikipedia.org/wiki/Twilight_princess#Wii_transition

Medlem
Skrivet av LimStift:

Den andra personen i bilden är svärdet?

tänkte samma sak, kolla nedan 2 bilder o jämför.

http://data.fuskbugg.se/skalman01/Clipboard02.png

Har spelat igenom några Zelda spel, blir alltid lika glad när jag hör att det ska komma nya. Som tex Metal Gear, får alldrig nog av kanon historier.

Medlem
Skrivet av Frose:

Hoppas det inte misslyckat som det förra, utan ocarina of time Bara ett vanligt grässtår för kalla på hästen xD(twilight princess). Jag vill att det ska likna mer det gammla och inte förstöra det vanliga.

En sån liten grej förstör? Twiligt Princess var inte lika grym som Ocarina of Time, men härligt var det ändå.

Men visst, vill man säga att en fjutig liten grej förstör så fine by me. Tycker dock att du ska ge spelet en chans o bedömma helheten och inte tex "färgen på pilbågarna"...

:S

Medlem

Kommer bli stor fokus med Motion-Plus i nya Zelda! Grymt att få svinga svärdet själv istället för rörelser som ersätter knapptryckningar. Jag tror nya äventyret kommer ta en helt annan vändning mot tidigare Zelda spel, kanske mer första person/3dje person.

Medlem

Mysigt


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av cdx873v:
Skrivet av Godofcheese:

Varför bara till Wii? dom får mer pengar om de Lägger ut spelet till fler konsoller

Tror du någon skulle köpa Wii om man kunde lira zelda och mario på xbox 360?

Runt 30-40 miljoner människor skulle jag tro med tanke på hur mycket Zelda TP & Mario Galaxy har sålt.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Medlem
Skrivet av Amtays:

Link har blivit pacifist och din verbala förmåga ska vinna striderna för att kulminera spelet med att vara följd av en enorm hippierörelse?

Ja han har ju varit så verbal i de förra spelen, hiya! någon?
Nä Zelda kulminerade iom A Link to the past, det går bara inte att toppa det. Sedan dess har de bara lagt till massa onödigt skit, hasch pipa, mongo masker, knark mössor, smuggel båtar och vargtassar... Nä Zelda serien klarade sig bra utan en massa saker som krystats fram av åtskilligt workshops där man försökt vara kreativ och nytänkande.


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

Intetsägande bild. Folk trodde fö. att Midna skulle vara Links svärd i Twilight Princess redan, tror det när jag ser det.

Edit: Bara en tanke: Mästarsvärdets väktare? Hoppas verkligen inte de kör på svärdgrejen, det vore lamt.

Inaktiv

Godofcheese för det första är Zelda till Nintendo och Wii är det senaste Nintendo, håller med E_maN Hr Hamwich + man får själv välja namn när man gör en sparning

Inaktiv

Godofcheese för det första är Zelda till Nintendo och Wii är det senaste Nintendo, håller med E_maN Hr Hamwich + man får själv välja namn när man gör en sparning

Medlem

Hade hellre sett ett nytt Zelda i samma stil som Wind Waker.

Medlem

hoppas nu att de kan göra något för den vanliga publiken
och inte bara för de 15-25åriga hardcorefansen


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av flamgorilla:

hoppas nu att de kan göra något för den vanliga publiken
och inte bara för de 15-25åriga hardcorefansen

Vad är 15-25 åriga fansen Zelda? Elaborera tack.

"Barnsliga" grafiken?
"Barnsliga" berättelser?
"Barnsliga" karaktärer?

Förklara gärna.

Medlem

Tjejen är svärdet ja. Ganska uppenbart egentligen ^^


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Hoppas ni verkligen att hon ska vara ett svärd eller vad?

Det är en av de sämsta idéer jag hört och inte i ett det-kan-inte-vara-vad-de-gör-sätt. Det låter kasst bara. Värdelöst. Och mycket mer gimmickigt än något annat Zelda-spel någonsin.

Medlem
Skrivet av Harpa:
Skrivet av LimStift:

Den andra personen i bilden är svärdet?

Mmm, min misstanke också. Master Sword har växt upp. Vad gulligt.

My name is Sword, Master Sword. I kill stuff form distance when my master tells me to.

Vet inte riktigt hörni, ser mer ut som en Zora-flicka


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Epona vill jag se mer av!:)

Inaktiv

Teori: efter oots slut säger zelda att han måste lägga ifrån sig Master sword och bli ung igen, men vad händer med den link som var vuxen och som då " inte håller i sitt svärd"?

Medlem

Jag har ett förslag. Eftersom Motion Plus kommer att användas så menar han att spelaren själv håller i svärdet, och inte Link. Att viftet man gör, så gör link likadant.

Medlem

tycker Zelda kan skaffa sig en bra vakthund eller åtminstånde en burk pepparsprej. funkar ju för alla andra brudar


signatur

I have spoken..

Medlem

Har tidigare vart anställd som cover art designer för zelda.. har nu fått sparken.

http://img230.imageshack.us/img230/3518/zeldaart.jpg

Medlem
Skrivet av Keza:

Har tidigare vart anställd som cover art designer för zelda.. har nu fått sparken.

http://img230.imageshack.us/img230/3518/zeldaart.jpg

Rofl!

Inaktiv

Jag skulle säga att Link inte håller i sitt svärd för att hans svärd står brevid honom. Så enkelt är det.

12
Skriv svar