UFC 2009 Undisputed

Robot
UFC 2009 Undisputed

Yuke's har gjort ett bra jobb ett par år i rad nu med sina wrestlingspel till konsol. Visst, det är inte riktiga slagsmål, men i ett tv-spel är det ju ungefär samma sak som Ultimate Fighting, förutom att WWE har bra mycket mer "profilstarka" fajters. Nu har samma utvecklare gett sig på riktiga slagsmål. Och som spel gör sig UFC 2009 Undisputed faktiskt bättre än sina låtsaskonkurrenter.

#yukes


Medlem
UFC 2009 Undisputed testfajtat

Har kört demot och gillar spelet riktigt mycke, kommer nog bli ett köp med nästa lön

Medlem

spelet är bra ja!

Medlem

Kört demot, finns inte ens info om kontrollen. omöjligt att ta sig ur en takedown. Nä detta spel hamnar bland skiten tyvärr.

Medlem

Kommer ihåg ett av spelen, vet inte om det var till Xbox eller Wii, måste varit Xboxen.
Så kunde man dra ett grepp, där man låste hans arm med hjälp av sina ben och man vann mer eller mindre direkt om man får in det greppet.
Blev ju att man greppade det direkt och vann på 10s.

Medlem
Skrivet av FasterSixth:

Kört demot, finns inte ens info om kontrollen. omöjligt att ta sig ur en takedown. Nä detta spel hamnar bland skiten tyvärr.

Spela tutorial?

Medlem
Skrivet av FasterSixth:

Kört demot, finns inte ens info om kontrollen. omöjligt att ta sig ur en takedown. Nä detta spel hamnar bland skiten tyvärr.

Är lite osäker, men visst fanns det en tutorial med i demot?

Det är svårt att brottas, men när kontrollerna väl sitter så är det riktigt roligt. Det är inte alls omöjligt att ta sig ur en takedown, tvärtom.

Medlem
Skrivet av FZ.Medlem:
Skrivet av FasterSixth:

Kört demot, finns inte ens info om kontrollen. omöjligt att ta sig ur en takedown. Nä detta spel hamnar bland skiten tyvärr.

Är lite osäker, men visst fanns det en tutorial med i demot?

Det är svårt att brottas, men när kontrollerna väl sitter så är det riktigt roligt. Det är inte alls omöjligt att ta sig ur en takedown, tvärtom.

Ja, tutorial finns och visar klart och tydligt hur du hindrar takedowns och tar dig ur guard.

Dock varierar ju såklart möjligheten till detta beroende på spelkaraktär.

Lät bästa "realistiska" fighting spelet idag och genomtiderna faktiskt.

5/5 ifrån mig, när det inte laggar alls för moi.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av FasterSixth:

Kört demot, finns inte ens info om kontrollen. omöjligt att ta sig ur en takedown. Nä detta spel hamnar bland skiten tyvärr.

Vad gjorde du när du testade demot? Höll du för ögonen när du var inne i menyn? Finns en 30min lång guide.

Medlem

Spelet är riktigt kul, men nog fan har jag svurit och velat slänga kontrollen i väggen när jag spelat, det är lätt att börja men
riktigt svårt att bemästra. Först nu börjar jag få grepp om takedowns och submission, har faktiskt lyckats submitta Frank Mir
på svåraste svårighetsgraden...

Det jobbigaste är när man äger en fight och de får in en klockren krog i tinningen, gonatt... fan vad förbannad man blir
och kanske mest snopen

Medlem

FasterSixth hade du på ögonbindeln?
Förutom en lång och ganska utförlig tutorial som tar 20 min att gå igenom. så kan du dessutom om du trycker start i vilken position som helst, så listar den alla möjliga kommandon du kan göra. Behöver du ha någon som visar dig knapp för knapp personligen?

Medlem

Gillar demot skarpt. Fast för mig är spelet så otroligt svårt.

Blir det skattepengar till övers är det ett köp.

Medlem

Underbart spel, toksnyggt, Stå å mata ngn i fläsket med spark efter spark å knä efter knä, tillslut blir det blått, precis som den senaste steken jag käka.. som sagt håller med om onlineläget att de toklaggar, att bli knockad pga lagg som resulterar till en svettig halvmiss e inte kul, så nu efter 5 handkontroller senare så har man vant sig vid lagget. Hoppas på patch asap.

Lyoto Machida for the win!

Medlem
Skrivet av FasterSixth:

Kört demot, finns inte ens info om kontrollen. omöjligt att ta sig ur en takedown. Nä detta spel hamnar bland skiten tyvärr.

PEGI Rating: 16+

Testa spelet om några år. Det är inte raketforskning men det hjälper att använda hjärnan lite ibland också.

Medlem

Jag testade demot för ett tag sen men fastnade aldrig riktigt för spelet. Kanske får testa lite mer och slänga iväg en beställning ändå. Kan vara skönt med lite omväxling efter alla hadokens.

Medlem
Skrivet av FasterSixth:

Kört demot, finns inte ens info om kontrollen. omöjligt att ta sig ur en takedown. Nä detta spel hamnar bland skiten tyvärr.

UFC 2009 UNdisputed är inget button-masher spel, ger man demot / spelet lite tid så fattar man att man till sist måste spela på riktigt, olika karaktärer är bra på olika saker. Button-mashing funkar typ online, pga av lagget. ^^ Så är det

Inaktiv

älskar demon detta är ett definitivt köp ;p


signatur

[/5] "powernap over"

Medlem

Följer ufc och ultimate fighter, testade demot och det är jävla vasst alltså.
600 spänn är ganska mycket cash men gillar man ufc speciellt då lär man gilla detta också tippar jag på.

Medlem

Bra recension.
Spelet är väldigt bra, men har sina små facepalm-missar, som när man t.ex ska lägga till sponsorer på byxorna, vilket är ett virrvarr av menyer, och mest tidskrävande av allt i hela karriärläget ;D

Sen kan jag tillägga att online-communityt mest består av folk som rycker nätverkskabeln när de förlorar, men vad jag hört så är det en patch på G som bör dyka upp den 13e Juni som ska återställa alla stats online, och se till så att man inte tjänar på det längre

Medlem

den enda jag kan klaga på är dom sega menyerna och nja att tummen tar stryk om mathen blir en lång groundfight

Qjt
Medlem
Skrivet av rigge:

Följer ufc och ultimate fighter, testade demot och det är jävla vasst alltså.
600 spänn är ganska mycket cash men gillar man ufc speciellt då lär man gilla detta också tippar jag på.

600kr är ju standard-pris i Sverige så varför ens kommentera om det?

Bra spel i övrigt, 4/5 är det helt klart värt.

Skribent

ledsen att jag glömde nämna den grymma, men långa, tutorialen i spelet. där får man verkligen lära sig alla kontroller och varför de är bra i olika situationer.

Medlem

Spelet är i särklass ett av de bättre fightingspelen. Dock, har du lågt i submission defense och hamnar under en bit in i matchen mot någon som har bra i submission offense är det nästan omöjligt. Men man kan verkligen ha en game-plan i detta spel. Det uppskattas.

Medlem
Skrivet av psykotisk:
Skrivet av FasterSixth:

Kört demot, finns inte ens info om kontrollen. omöjligt att ta sig ur en takedown. Nä detta spel hamnar bland skiten tyvärr.

PEGI Rating: 16+

Testa spelet om några år. Det är inte raketforskning men det hjälper att använda hjärnan lite ibland också.

Enligt profilen är han 26...

Sluta hacka på stackaren nu. Han har fått sitt och lite därtill.

Inaktiv

FasterSixth, de finns ju för guds skull en tutorial i demon, som går igenom precis alla moment och låter dig utföra dom på kommando. Kolla igenom innan du lägger de "bland skiten", du kommer missa ett bra spel.

Medlem

the Simps 3 fick 5/5 å UFC 4/5 - rotest, borde vara tvärt om

men det är ju min åsikt i alla fall.

UFC är ett dunder lir då man har polare över


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

"Kört demot, finns inte ens info om kontrollen. omöjligt att ta sig ur en takedown. Nä detta spel hamnar bland skiten tyvärr."

testade du å köra tutorial? där förklarar dom alla kontroller.

Medlem

helt klart det bästa fighting spelet hittils! helt beroende framkallat, helt galet, och helt grymt, bästa

Medlem

Utan tvekan det bästa fighting-spelet som någonsin gjorts. Oavsett om det är baserat på UFC eller inte. Det är välbalanserat och mycket realistiskt, på det sättet som frustrerar de spelarna som inte begriper VARFÖR exempelvis "Shogun" vinner 'på golvet' mot superboxaren "Iceman". Jag kan förstå att det är störande för vissa att onlineläget är laggigt och att folk lämnar onlinefighterna - men själv har jag inte upptäckt någon lagg. Så det känns orättvist att sänka betyget från fullpott (för det är verkligen fullpott här) till 4/5 på grund av detta.

Överdriven subjektivism har alltid stört mig i spelrecensioner - men här sköter min i särklass minst omtyckta recensent här på FZ sig bra, markerar vad som är sin egen åsikt men gör en god bedömning ändå.

Jag är ingen fan av UFC, men det här spelet är gjort av mästaringenjörer som förtjänar fullpott för sin detaljfanatism.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

12
Skriv svar