Tony Hawk's Ride inget för överviktiga

Robot
Inaktiv
Tony Hawk's Ride inget för överviktiga

Heh jag väger 136,6, blir till att banta om jag börjar intressera mig för skateboarding..

Medlem

Vägde in mig på 144kg i tisdags, men jag har precis börjat gå neråt mot 90kg. Trots det tror jag inte jag är särskilt intresserad av kontrollen Sitter nog hellre med en joypad

Medlem

140 kilo?
Lär inte vara något problem, väger man mer än så bör man kanske tänka på att göra något annat än spela tv-spel?

Medlem
Skrivet av keso2k:

140 kilo?
Lär inte vara något problem, väger man mer än så bör man kanske tänka på att göra något annat än spela tv-spel?

I mexiko så är det väldigt smalt.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

då kan inte Magnus Samuelsson spela spelet haha! stackarn

Medlem

Wii Balance Board har ingen gräns att tala om m.a.o.?

Medlem

hahaha. Surt tjockisar


signatur

Rawr

Medlem

reVVe: 'Den japanska versionen av Wii Balance Board klarar av vikter upp till 136 kg, den amerikanska och europeiska versionen ska klara vikter upp till 150 kg.'
Enligt Wikipedia.

Medlem

136kg bara? suck. Gör spel för alla.

MFZ
Medlem

en riktig skateboard klarar nog inte heller dom vikterna.. så.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Skrivet av Sheikh Plisken:

en riktig skateboard klarar nog inte heller dom vikterna.. så.

En vanlig streetbräda klarar inte 70kg om man landar fel

Inaktiv

Vem köper det här när vi ändå kan använda oss utav Natal på Xbox 360? Det fungerade ju bättre enligt mig.

Medlem
Skrivet av keso2k:

140 kilo?
Lär inte vara något problem, väger man mer än så bör man kanske tänka på att göra något annat än spela tv-spel?

Välkomnar dig till forumet med världens mest relevanta första post ever.

OT:
Själv så tycker/tyckte jag att brädan såg betydligt bräckligare ut, hade väntat mig runt 110 kg.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Lär mao inte bli nån storsäljare i usa då.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Sheikh Plisken:

en riktig skateboard klarar nog inte heller dom vikterna.. så.

En vanlig streetbräda klarar inte 70kg om man landar fel

Dock måste man vara sämst om man landar fel på en skateboard och knäcker den.
Själv funkar det fint att åka skateboard och jag ligger ändå på 110kg.

Medlem

Om man väger mer än vad brädan klarar av så har man med akuta problem att bry sig om än att man inte kan spela tony hawks senaste spel.

Medlem

Ni som väger upp mot 140 pannor, är ni muskulöst byggda eller är ni sjuka?(ja fettma är en psykisk sjukdom enligt mig)

Själv vägde jag mig in på 117KG för 2 månader sen, då insåg jag att jag hade allvarliga problem med mig själv så jag ransakade mitt liv totalt och vips så är jag nere på 107 nu, och det enda jag gjort egentligen är att sluta äta pizza, chips, cola och börjat röra på mig mer än vad jag gjorde innan.


signatur

En styck signatur.

Medlem
Skrivet av orkaupptaget:

Ni som väger upp mot 140 pannor, är ni muskulöst byggda eller är ni sjuka?(ja fettma är en psykisk sjukdom enligt mig)

Vad fan hände med personligt ansvar och dylikt? Jag tycker det är fel att kalla fetma för en sjukdom, inget yttre som påverkar, det är helt upp till var och en hur mycket de äter av vad... :evil:

Lite OT men är jag den enda på FZ som inte väger över 100 pannor eller?

Medlem

Tror de flesta trollar lite med sina vikter i denna tråden

Finns rätt många olika orsaker till fetma: sjukdom/skada/psykisk sjukdom/genetik/slapphet etc...

Medlem

Diskriminering, jag kommer inte ut genom ytterdörren pga för liten dörrkarm, golvet i affären är heller inte byggt för min vikt.
Diskriminering !!!
Tur att det går att få in mat genom dörr hålet... Nej mer bidrag är vad som krävs. För jag behöver större TV.
OBS skämt =D

Medlem
Skrivet av Arvid:
Skrivet av orkaupptaget:

Ni som väger upp mot 140 pannor, är ni muskulöst byggda eller är ni sjuka?(ja fettma är en psykisk sjukdom enligt mig)

Vad fan hände med personligt ansvar och dylikt? Jag tycker det är fel att kalla fetma för en sjukdom, inget yttre som påverkar, det är helt upp till var och en hur mycket de äter av vad... :evil:

Lite OT men är jag den enda på FZ som inte väger över 100 pannor eller?

Knappast, jag ligger en bra bit under 100
Tycker 136kg låter väldigt mycket för elektronik inpackad i lite plast.. Bra jobbat med andra ord Sen att jag aldrig skulle spela det är ju en annan sak.

Medlem
Skrivet av Arvid:
Skrivet av orkaupptaget:

Ni som väger upp mot 140 pannor, är ni muskulöst byggda eller är ni sjuka?(ja fettma är en psykisk sjukdom enligt mig)

Vad fan hände med personligt ansvar och dylikt? Jag tycker det är fel att kalla fetma för en sjukdom, inget yttre som påverkar, det är helt upp till var och en hur mycket de äter av vad... :evil:

Lite OT men är jag den enda på FZ som inte väger över 100 pannor eller?

Väger runt 85, blev också lite fundersam över kommentarerna. Alltså vikt är svårt att diskutera. det som egentligen är viktigt är hälsa. Man kan väga 130-140 kg och fortfarande ha en bra hälsa om man är runt 190-200 cm lång. BMI rekommendationen är (ungefär) din längd - 100 cm (vilket leder till att jag har ca 12 kgs övervikt btw )

Jag håller med er båda på sätt och vis. Ja fetma kan bero på sjukdom eller sjukdomsliknande tillstånd. Sedan är det som så att vissa genetiskt har lättare att gå upp i vikt (lägre ämnesomsättning bland annat).

Däremot vill jag motsätta mig att inte yttre faktorer påverkar, det gör de verkligen. Har man stillasittande jobb/går i skola och inte idrottar, bör man fundera över hur mycket läsk och godis man stoppar i sig. Läsken är framför allt förrädisk, eftersom den innehåller mycket socker utan att man blir mätt på samma sätt som man bli om man (till exempel) äter godis (som tar mer plats jämfört med mängd socker).

Jag tycker det låter som om de har gjort en bräda som borde passa de flesta i alla fall.

OT: Någon som lirat Killing Floor. Riktigt nice för pengarna jue!


signatur

Apokalyps-dagböckerna; En grafisk novell om Sverige, efter "undergången".
http://apokalypsdagbok.wordpress.com

Inaktiv

Jag är 192 men väger bara 65kg låg på under 60kg, förut enligt mitt bmi skulle jag söka hjälp. Just nu äter jag tillskott i stort sett allt jag äter jag har även högt blodsocker men lågt blodtyck. Blir ett par tester innan man vet vad som orsakar så hög förbränning.

Med andra ord även smala personer kan må dåligt.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Jag trollar inte när jag säger att jag ligger på 144, och det är ingen sjukdom som lett till det.
För 2½ år sen vägde jag ca 110, sen flyttade jag till Skottland, och det blev bara stillasittande (Innan jobbade jag lite på ett kontor där jag konstant bar runt på saker) samt att man drack mycket. En hel del kolhydrater i vodka
Mycket cola, pizza, burgare etc.
Dock håller jag på att vända på det för min egen skull nu, men jag ser inte ner på folk som väger för mycket. Har vänner som jag tror väger mera, gör mig inget

Medlem
Skrivet av Arvid:
Skrivet av orkaupptaget:

Ni som väger upp mot 140 pannor, är ni muskulöst byggda eller är ni sjuka?(ja fettma är en psykisk sjukdom enligt mig)

Vad fan hände med personligt ansvar och dylikt? Jag tycker det är fel att kalla fetma för en sjukdom, inget yttre som påverkar, det är helt upp till var och en hur mycket de äter av vad... :evil:

Lite OT men är jag den enda på FZ som inte väger över 100 pannor eller?

håller med man har egen fri vilja över vad man tar och äter samma med alkhol problem kan jag heller inte se som en sjukdom du har en fri vilja människa använd den.

och nej du är inte den enda som ligger under 100 kg själv är jag nere på 73-74 kg och är 185 och jag känner att jag borde dra ner lite på cola drickandet, känner inte så lika mycket nu efter denna tråden.

och som visa sagt redan väger man mer än den vikten som brädan inte klarar så borde man börja tänka på sin diet lite och kanske börja faktiskt röra på sig.


signatur

God is dead

Inaktiv

ligger på 250 här :'( hahahaha skämta lol nä det där spelet är nog inget för tjockisar

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

Jag är 192 men väger bara 65kg låg på under 60kg, förut enligt mitt bmi skulle jag söka hjälp. Just nu äter jag tillskott i stort sett allt jag äter jag har även högt blodsocker men lågt blodtyck. Blir ett par tester innan man vet vad som orsakar så hög förbränning.

Med andra ord även smala personer kan må dåligt.

Självklart!


signatur

Apokalyps-dagböckerna; En grafisk novell om Sverige, efter "undergången".
http://apokalypsdagbok.wordpress.com

Medlem
Skrivet av Gagoff:

Jag trollar inte när jag säger att jag ligger på 144, och det är ingen sjukdom som lett till det.
För 2½ år sen vägde jag ca 110, sen flyttade jag till Skottland, och det blev bara stillasittande (Innan jobbade jag lite på ett kontor där jag konstant bar runt på saker) samt att man drack mycket. En hel del kolhydrater i vodka
Mycket cola, pizza, burgare etc.
Dock håller jag på att vända på det för min egen skull nu, men jag ser inte ner på folk som väger för mycket. Har vänner som jag tror väger mera, gör mig inget

Precis, det KAN bero på sjukdom men behöver såklart inte göra det. Hoppas ingen tog illa vid sig av mitt tidigare inlägg, det var absolut inte min mening. En persons vikt är dens ensak så klart.


signatur

Apokalyps-dagböckerna; En grafisk novell om Sverige, efter "undergången".
http://apokalypsdagbok.wordpress.com

Inaktiv
Skrivet av punkrocker:

Däremot vill jag motsätta mig att inte yttre faktorer påverkar, det gör de verkligen. Har man stillasittande jobb/går i skola och inte idrottar, bör man fundera över hur mycket läsk och godis man stoppar i sig. Läsken är framför allt förrädisk, eftersom den innehåller mycket socker utan att man blir mätt på samma sätt som man bli om man (till exempel) äter godis (som tar mer plats jämfört med mängd socker).

Trams, jag äter godis, dricker läsk, äter vad tusan jag vill men jag går aldrig upp i vikt *snyft*. Jag och två av mina vänner är likadana, ingen av oss tränar och vi äter allt gott vi ser, jag ligger på 55kg. Kan ibland få lite skuldkänslor när andra människor i min närhet tränar titt som tätt för att hålla vikten och då kan de ändå inte äta vad som helst.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

12
Skriv svar