Company of Heroes/Relic online problem.

Medlem
Company of Heroes/Relic online problem.

Long story: Jag installerade spelet nyss och när jag gick online så var jag tvungen att tanka en patch på 100-ish mb. Okej tänkte jag och tankade hem. Sen måste jag tanka en patch på 2Gb! O.O Lurkar på google och letar efter en torrent istället så har jag datorn igång över natten. Efter många timmar var nerladdningen kvar (av alla patchar, har 0.5 mbit )

Startar CoH efter att ha fullt patchat, gör ett konto och sen kollar jag på gamelistan. hittar ett game som verkar trevligt, går in. "Connecting to game..." Någon minut senare står det att jag inte kan ansluta och så kommer en liten ruta upp "Lost connection with relic online". Jahapp. trodde mitt internet hade strejkat (händer när jag gör många saker online samtidigt) så jag drog ut elkabeln till routern och kopplade in igen. SÅ! nu var internet igång igen. Jag loggar in igen, hittar ett game men NEJ! samma jävla fel igen.
provade två gånger till, alla olika game, självklart går det inte.

VARFÖR!? Kan spela online på andra lir, just Relic online som blir CP. måste jag öppna några portar?

Short story: Jag disconnectas från Relic online hela tiden, vad göra?

Inaktiv

1. öppna portar
2. Relics servrar s***r

Medlem

Som hammar säger.

1. Ryck ut ev. router eller konfigurera den till helvetet.
2. Ta bort virusprogram / avaktivera dem att söka/scanna just det spelt
3. Googla lspFix.exe och kolla ifall du har error - åtgärda.
4. ????
5. Profit.

Relics servrar är ganska kacka men när det väl funkar så funkar det bra. Spelet är verkligen värt det så jag tycker du ska frösöka få det att funka.

Medlem

Det släpptes en patch 18 mars som ska lösa många problem i spelet. Plus att RELIC lovat att servrarna ska vara mer stabila nu.

Inaktiv

Den stora patchen beror på expansionen Opposing Fronts.

Allt annat, jobbigt värre.


signatur
1
Skriv svar