Bara jag som vill ha fler spel som Anno 1701?

Inaktiv
Bara jag som vill ha fler spel som Anno 1701?

Är det bara jag som vill ha fler spel där man faktiskt måste göra en hel del saker bara för att få fram något så enkelt som ett svärd?

aka: Leta upp en järngruva -> bygga en gruva -> transportera malmet till en smältare -> smälta järnet till järn...klumpar... -> ge järnbitarna till en blacksmith som sedan bankar och värmer upp det det tills det blir ett svärd.

Jag älskar den formen av resource management! Väldigt addictive.

Ett annat exempel: Bygga en får farm -> Klippa fåren -> ge ullen till en tailor som gör kläder.

Jag hoppas lite på att Imperium Romanus (eller vad det hette är ett sådant spel)

Medlem

Det finns ju Settlers...inte de senaste kanske eftersom det är lite förenklat, men 4:an och 3:an tycker jag att du ska testa.

Men jag håller med om att anno1701 är mycket bra! gillar den lugna stilen och söderhavsmiljön. Settlers kan bli lite larvigt efter ett tag...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

Har självklart spelat settlers spelen. Men jag vill ha ngt nytt ^^

Medlem

ok...testa the guild 2. MYcket bra spel! expansionen är bra men personligen gillar jag grundspelet bäst.
Om du inte känner till det så går det ut på att man skapar en familj och "industri" (fiskare, smed m.m.) och följer sedan familjen genom generationer. LÅter kanske inte så kul, men det är det! speciellt när familjen växer och man väljs in och får styra i staden (det finns flera olika poster som polischef, tortyrmästare, borgmästare). Testa!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Älskar såna spel. Spelade Anno ett tag men tyckte att det var lite väl buggigt. Sen lyckades jag aldrig förstå mig på hur man skulle sätta upp handelsrutter för skepp. Snyggt och bra spel annars.

Medlem

Anno 1701 äger iaf, lätt det bästa spelet i den kategorin


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Absolut synd bara att man kan spela endast 4 players mp

1
Skriv svar