Dawn of War - Anthology

Medlem
Dawn of War - Anthology

Jag inhandlade precis nyligen Dawn of War - Anthology (DoW orginalet plus båda expansionerna) och blev lite fundersam. Det står att DoW-Dark Crusade är fristående och kan spelas utan både DoW orginalet och DoW-Winter assault men kan kompletteras med dessa.
Är det någon som har erfarenhet av i vilken ordning det är "bäst" att installera de tre i, har det någon betydelse ? Orkar inte sitta och skyffla skivor mer än en gång


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

nj
Medlem

Dark Crusade kan spelas helt separat, dock så måste du ha originalspelet och den första expansionen installerad först för att låsa upp de tidigare arméerna, annars så är det bara Necrons och Tau som är spelbara.

Medlem

Oki, men spelar det någon större roll om man installerar DC först och sedan låser upp med DoW+WA eller om man installerar DoW->WA->DC ?


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Du ska nog kunna köra DC först och sen resten, tror jag gjorde så någon gång.


signatur

Videomupp

Medlem

Jao, jag gjorde det till slut (DC -> DoW -> WA). Jag hade helt och totalt missuppfattat hur spelen kombinerades. Trodde i min enfald att om man installerade DC så kunde man bygga vidare på den installationen med de andra och inte att man skulle installera allt separat och sedan registrera cd-keys i DC. En ganska märklig lösning, tycker jag, men antar att det är för de som hade DoW+WA innan de skaffade DC.

Tack båda för hjälpen


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

1
Skriv svar