World in conflict, systemkraven!

Inaktiv
World in conflict, systemkraven!

Jag har precis köpt WiC idag. Men när jag ska börja spela så fryser bilden ibland men ljudet går vidare. Enda utvägen har varit att stänga av spelet genom aktivitetshandlaren.

Har testat att köra på lägre grafikinställningar, men när spelet låser sig även fast man kör på Low.... så då blir man less!

Det står att rekomenderade systam kraven är:
2.5Ghz, 1Gb ram, 256 mb grafikkort.

Datorn jag sitter på är en helt ny bärbar:

2.4 Ghz dual core, 4 gb ram och grafikkortet heter Nvidia Quadro FX 570M.

Är det nån som vet nån lösning, eller sitter jag på en för dålig dator?

Prossesorn och ramen är väll inget problem.... men grafikkortet?

Tack för svar!

Mvh Jange

EDIT: förklarade lite dåligt såg jag. Bilden låster sig inte direkt, det kan hända när som helst i ingame. Ibland hinner man lira runt 10-20 min

Medlem
Inaktiv

Tycker också det borde palla, spelade nämligen precis bf2142 med allt på högsta utan problem.

Men kan inte fatta vad som annars skulle vara problemet

nj
Medlem

Quadro-korten är ju inte direkt optimerade för spel, möjligen det som strular.
Kan vara värt att testa rota efter nya drivrutiner till kortet, kan möjligen lösa problemen.

Inaktiv

Okej, ska försöka hitta nya drivrutiner.

Vad är detta kortet då ampassat till om det inte är till spel? Vilka kort är då att rekomendera istället?

Känns synd att en så förövrigt bra dator ska svika på grafikkortet.

nj
Medlem

nVIDIAs Quadro-kort är riktade mot den proffesionella 3D-marknaden, för 3D renderingar, CAD, etc. Specialversioner baserade på deras Geforce-kretsar med drivrutiner som är mer optimerade för de proffesionella programmen och inte spel.

Att döma av länken cammo skrev så är nog ditt Quadro FX570M baserat på nVIDIAs Geforce 8600M GT vilket då borde vara det motsvarande kortet inriktat på spel.

Men iaf, nVIDIAs hemsida borde kunna erbjuda nyare drivrutiner som med lite tur kan hjälpa om du inte redan varit där och letat.
Att använda tex Driver Cleaner eller Guru3D Driver Sweeper (du hittar båda här) för att rensa bort alla gamla drivrutinsrester innan du installerar nya kan vara bra att göra med.

Inaktiv

Tack för bra svar! Men jag hittar inte några drivrutiner till den, står att på nvidas hemsida att man ska ladda hem dom från hp´s sida. Men där hittar jag inte det jag behöver.

1
Skriv svar