nästa grafikskt krävande spel?

Inaktiv
nästa grafikskt krävande spel?

vad blir det för spel efter Far cry2 / Crysis spelena som kommer att höja ribban?

någon som vet?

Medlem

nej inte direkt, däremot måste jag ju bara skratta åt ditt nick.
hahahahahaha
tack för mig


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Aion ?


signatur

a"C"RED -

Medlem
Medlem

Rage skulle jag tro.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Alan Wake...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Knappast Alan Wake, ser man över filmerna och de screens som finns ute visar de klart att det bara är en del saker i spelet som är riktigt högupplöst, och även de mest detaljerade bilderna är långt ifrån spel såsom Crysis, som ligger långt före och dessutom har satt samma grafiska kvalitet på hela spelvärlden.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

De senaste Alan Wake-grejerna kom för flertalet år sedan. Det har troligen gått framåt sedan dess. Om inte annat blir det mer krävande än Crysis, har pratats om quadcore-krav för många effekter...

Medlem

+ Att man kan bara spela det på Vista, så det blir nog lagom krävande skaru se...:up:


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Far Cry 2 är väl ett sånt spel kanske, inte lika maffigt som Crysis skulle jag tippa på.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Väntar fortfarande på nyare material på Alan Wake innan jag ens funderar på att ha en åsikt om det hela, mycket kan ändras, och att det "snackas om quadcore-krav för vissa effekter" verkar som en spekulation rakt av.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv

Operation flaspoint 2
Mer CPU krävande men ändå. Jag har inte svårt att förställa mig att det kan komma på höga GPU krav


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Det som kommer skicka Operation Flashpoint till topskiktet av kravlistan är drawdistance, då de siktar på runt 10km fri sikt åt alla håll (inte med max details, det kommer mattas av eftersom).

Och av att dömma blir spelet i sig riktigt snyggt i grund om man har en dator att driva fram det ordentligt. Man kan inte annat än längta, all makt åt de som vill tillverka oförlåtande soldatsimulatorer där man aldrig kan vara säker på att överleva de närmsta 5 meterna.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Skrivet av Hukkie:

Väntar fortfarande på nyare material på Alan Wake innan jag ens funderar på att ha en åsikt om det hela, mycket kan ändras, och att det "snackas om quadcore-krav för vissa effekter" verkar som en spekulation rakt av.

Det läser jag nästan som en förolämpning. Quadcore-pratet är verkligen inte tagit ur luften eller som spekulation på något sätt:

[http://www.youtube.com/watch?v=CLEBOn9K5Nk]

Värt att notera är, förutom att filmen är från 2006 då Quadcores fortfarande var en dröm för de flesta, att spelet även utvecklas för 360:s så det lär skala hyfsat till icke-super-hårdvara. Men de verkar inte vara rädda för att kräma på för de som har hårdvaran.

Troligen har de uppdaterat grafiken ganska bra sedan dess också. Kanske får vi se hur det blir redan imorrn ...

Medlem

Förolämpning? Det var aldrig riktat mot dig personligen utan det faktum att du inte angav denna film som fakta med ditt första uttalande.

Dessutom snackar han aldrig om att quad är en nödvändighet på något vis, han säger att DE kör med det på sin testmaskin eftersom det är effektivare, då singlecore processorer inte klarar att rendrera spelvärlden..... vilket leder mig till slutsatsen att en stark dualcore klarar jobbet galant. Att filmen sedan är runt två år gammal säger en del, quads fanns knappt och dualcores var inte starka.

Nu två år senare är de bättre dualcore-processorerna bra mycket starkare än den quad de körde 2006, även med den överklockning de kör med.

Spelet var enormt snyggt för att vara 2006, men såvida de inte uppdaterat grafiken i spelvärlden ordentligt kommer det aldrig kunna stå mot Crysis i en granskning. Deras modeller på karaktärer är riktigt bra, men även de står sig kort mot Crysis.

Om de har samma utvecklingsteam för 360 och PCversionen av spelet (Vilket är det vanligaste idag) så kommer grafiken få lida en del mest troligt då 360'n trots sin kapacitet är begränsad mot dagens datorer vad det gäller prestanda, och resultatet blir oftast med sådana spel att grafiken görs för att passa den svagare av de två.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Han säger ju rakt ut att effekterna i slutet av videon inte hade fungerat med annat än quadcores ... klart att det inte kommer vara krav på det, det påstod jag aldrig. Varför är det så svårt att tro att Remedy, som alltid legat i fronten vad gäller spelmotorer och grafik, kan klämma ur sig ett fantastiskt vackert (och krävande) spel? Tror du inte att de uppdaterat grafiken när spelet skjutits på sitt datum i ett par år? Verkar det inte som att de är beredda att lägga sig över 360:s nivå när de redan då pratade om teknik som ligger långt över konsolens kapacitet?

Jag kanske ska skriva ut min poäng: du avfärdade direkt Alan Wake som en utmanare till "nästa grafiskt krävande spel" vilket jag inte tycker är rätt när det senast visades upp för över två år sedan och redan då hade stark fokus på grafik som låg över det 360 kan klara. Om det visar sig att det inte uppdaterats sedan dess är det en sak, men det får vänta tills det faktiskt visas igen isåfall.

Medlem

Nej han säger att "now lets go demonstrate what we can really do with 4 cpu cores". Detta uttalat för 2 år sedan, och både dualcore och quadcore CPUs har kommit riktigt långt sedan dess, den quad de hade då kanske behövde en core enbart för vissa effekter, men idag lär de effekterna aldrig behöva en hel core då processorerna är mycket, mycket bättre prestandamässigt.

Jag avfärdade det eftersom att bilderna är två år gammla och de inte visat nytt material än, vilket betyder att allt jag KAN göra är att anta, dvs spekulera hurvida grafiken är bra eller dålig. Däremot så är det ganska troligt att de skulle ha visat upp någonting ifall de visste att spelet skulle bräda Crysis grafikmässigt eftersom att det skulle få upp hypen och försäljningsiffrorna.

Jag spekulerar aldrig utan att ha någon form av hållbar fakta från en säker källa, det vore bara dumt, jag kan däremot göra antaganden, fast då säger jag alltid just det, och jag säger alltid varför jag gör det.

Som jag sade tidigare, om de har separata utvecklingsteam så lär grafiken vara mycket bättre då de inte behöver ta hänsyn till 360's begränsningar, medans om det har ett team som sköter båda spelen så kommer det nog bli ganska lika varandra, eftersom det är väldigt dyrt och tidskrävande att göra samma spels grafik två gånger.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv
Skrivet av peak_performance:

Han säger ju rakt ut att effekterna i slutet av videon inte hade fungerat med annat än quadcores ... klart att det inte kommer vara krav på det, det påstod jag aldrig. Varför är det så svårt att tro att Remedy, som alltid legat i fronten vad gäller spelmotorer och grafik, kan klämma ur sig ett fantastiskt vackert (och krävande) spel? Tror du inte att de uppdaterat grafiken när spelet skjutits på sitt datum i ett par år? Verkar det inte som att de är beredda att lägga sig över 360:s nivå när de redan då pratade om teknik som ligger långt över konsolens kapacitet?

Jag kanske ska skriva ut min poäng: du avfärdade direkt Alan Wake som en utmanare till "nästa grafiskt krävande spel" vilket jag inte tycker är rätt när det senast visades upp för över två år sedan och redan då hade stark fokus på grafik som låg över det 360 kan klara. Om det visar sig att det inte uppdaterats sedan dess är det en sak, men det får vänta tills det faktiskt visas igen isåfall.

Det är inte snyggare än crysis. Att tävla om mest KRÄVANDE är BS då man kan göra ett helt ok spel och ha världens sunkigaste motor som drar mycket mer än det skulle behövas. Se, där har du ditt super krävande spel.

Och ja det ser ok ut, men inte Crysis klass


signatur

a"C"RED -

Skrivet av darknshy:

Det är inte snyggare än crysis. Att tävla om mest KRÄVANDE är BS då man kan göra ett helt ok spel och ha världens sunkigaste motor som drar mycket mer än det skulle behövas. Se, där har du ditt super krävande spel.

Och ja det ser ok ut, men inte Crysis klass

Bilderna och filmerna är två, TVÅ, år gamla. Remedy har alltid legat i fronten vad gäller grafik i spel och Alan Wake har hela tiden hypats med det i åtanke, vad får dig (och Hukkie) att tro att de inte utvecklat grafiken sedan så lång tid tillbaka? Det jag säger är inte att det kommer att vara snyggaste spelet någonsin när det väl släpps, men att det inte är rätt att avfärda det för att för två år sedan inte var lika snyggt som Crysis är idag. Detta är det enda jag varit ute efter.

Skrivet av Hukkie:

[Senaste inlägget]

Konstigt att du säger att du inte spekulerar utan "någon form av hållbar fakta från en säker källa" då det är precis vad du gör när du säger att de troligen "skulle ha visat upp någonting ifall de visste att spelet skulle bräda Crysis grafikmässigt eftersom att det skulle få upp hypen och försäljningsiffrorna." Ja, du försöker rädda det uttalandet i nästa mening, att du gör antaganden och backar upp dem med anledningar till varför du säger som du gör, i det här fallet en hype-vinkel, vilket jag kan förstå och respektera. Men det är fortfarande spekulationer.

Nu vill jag inte märka ord eller något sådant (hatar när det används i debatter för att förminska motståndaren, inte vad jag är ute efter i detta fall så att du vet), jag påpekar bara att ditt antagande om att grafiken inte förbättrats något eller iaf inte tillräckligt är ren spekulation, lika mycket som mitt "att Remedy fortsatt utveckla grafiken under två år som spelet inte visats upp" är det. En hype-vinkel på grafiken fungerar bara till en viss del imo, om de känner att utvecklingen drar ut på tiden kan det troligen vara bättre att hålla inne med information så att konsumenterna inte blir helt övermättade på allt innan släpp. I hur många år kan de visa upp samma saker innan folk bara rycker på axlarna åt att ständigt få sukta istället för att spela? Jag är inte anställd inom marknadsföring, men jag ser en viss poäng bakom att vid utdragen utveckling hålla inne med allt för att sedan ta intresserade med storm när de känner att de har ett datum de faktiskt kan hålla.

Tänk på att Alan Wake ständigt hypats bland annat pga. grafiken, som uppenbarligen är ett starkt fokus för Remedy - skulle de plötsligt inte följa upp med det vore det ett riktigt misstag på alla fronter tror jag.

Återigen, jag vill inte på något vis garantera att det kommer att vara snyggast någonsin, bara att det inte är att avfärda med en handviftning (som du gjorde i ditt första inlägg utan att förklara vad det var som fick dig att göra det, vilket du nu har gjort på ett hyfsat tillfredsställande sätt även om jag inte håller med).

För att ta mig från diskussionen lite grann iaf, jag såg nu efter lite sök att en bild från en trailer ((som enligt uppgift ska komma den 17 oktober) släppts:

[http://www.brightfalls.net/uploads/2008/10/alan_wake_trailer0...]

Ganska intetsägande då man i stort sett bara ser Allan själv i den och något ljus hindrar en från att få en skarp bild av honom. Jag gillar hur ljuset faller över hans klädsel men om man säger något annat än att bilden i sig är rätt kass tycker jag man säger för mycket. Vi får vänta och se om det kommer mer och bättre material helt enkelt.

Efter att ha ögnat igenom de gamla bilderna igen har jag också följande kommentarer gällande dem (hade dem redan när jag såg bilderna första gången): Ruskigt härlig grafikstil och ljusmotor, men en del saker sticker ut som dåligt: En textur kan inte ersätta en modell i bilmotorn och skuggorna borde vara mörkare under bilarna. Jag litar fortfarande på att Remedy kan fixa det, särskilt efter två års blackout. Om det blir lika snyggt som Rage eller Crysis återstår att se. Tycker oavsett att det har potential att bli mer intressant än de båda.

Edit: formatering

Medlem

Vill bara påpeka att när du säger såhär:

"Det jag säger är inte att det kommer att vara snyggaste spelet någonsin när det väl släpps, men att det inte är rätt att avfärda det för att för två år sedan inte var lika snyggt som Crysis är idag."

Så ljuger du lite..... eftersom att första inlägget sa "vad blir det för spel efter Far cry2 / Crysis spelena som kommer att höja ribban?"

Och du svarade "Alan Wake" så det är ju precis vad du har sagt, såvida du inte går ordagrant på trådens titel om krävande grafik och menar att det inte blir lika snyggt men kommer kräva mer av datorn grafiskt, vilket skulle peka på en dåligt optimerad grafikmotor.

Ganska svart på vitt att du sa precis det du just nekade, varför inte bara erkänna det då vi alla kan läsa det i trådens början.

Fast som sagt, jag vill inte skaffa mig en åsikt om Alan Wake förens jag sett vad de gjort de senaste två åren, och även om jag inte tror grafiken kommer vara lika bra som i Crysis så hoppas jag på ett riktigt bra spel.

För övrigt släpptes Crysis för runt ett år sedan så det som finns om Alan Wake är bara ett år bakåt från Crysis, inte två.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Skrivet av Hukkie:

Och du svarade "Alan Wake" så det är ju precis vad du har sagt

Skrivet av Exeron:

Alan Wake...

Skrivet av Hukkie:

Ganska svart på vitt att du sa precis det du just nekade, varför inte bara erkänna det då vi alla kan läsa det i trådens början.

Skrivet av Exeron:

Alan Wake...

:facepalm:

Inaktiv

operation flashpoint 2 lär bli en värsting tror ja!

Medlem
Skrivet av peak_performance:
Skrivet av Hukkie:

Och du svarade "Alan Wake" så det är ju precis vad du har sagt

Skrivet av Exeron:

Alan Wake...

Skrivet av Hukkie:

Ganska svart på vitt att du sa precis det du just nekade, varför inte bara erkänna det då vi alla kan läsa det i trådens början.

Skrivet av Exeron:

Alan Wake...

:facepalm:

Misstag av mig där, inget jag nekar till nu då jag ser det. Tar tillbaka det du så fint satte inom citattecken då.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av ovanligtdum90:

operation flashpoint 2 lär bli en värsting tror ja!

Jo OF2 ser riktigt bra ut av vad de visat upp så här långt, det är bara att hoppas att de kan bära spelet hela vägen fram till release med samma kvalitet så har vi ett av årtiondets bästa spel


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

00a
Medlem

Jag säger som waltx, RAGE.

Som flera andra redan sagt Operation Flashpoint 2 Dragon Rising


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Inaktiv

grafiken i far cry 2 är skitsnygg och med nya vädersystemet får världen att se så levande ut

Medlem

Kan bara hålla med om att Operation Flashpoint 2 kommer att lägga ribban högt , både grafiskt och spelkänslan.

1
Skriv svar