NHL 09 live problem

Medlem
NHL 09 live problem

Jag kör nhl09 på 360 och tänkte köra lite online, så jag knöt mitt gamertag till mitt ea-konto. Men när jag försöker ansluta i spelet så laddar det ett tag och tillslut står det "du måste vara inloggad på ea-servrarna och xbox live för att komma åt online-innehåll" (eller nåt i den stilen).

Hur ska jag lösa detta? jag hitta inget på ea:s forum och får inget svar där...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

Jag har samma problem med mitt Fifa 09 just nu...
Enda jag hittar är att fler har samma problem.

Misstänker att det kan ha med min Zyxel router att göra??
Att man måste öppna portar o sånt skit, men d vet jag ej hur man gör...

Har du fixat ditt nu lr?

Ha d gott

Inaktiv

Jag har precis samma problem o håller på att bli galen, jag har NHL 09. Någon som vet hur man löser det?
Varför är min erfarenhet av EA:s servrar så dålig? Och varför är inte deras support intresserade av att hjälpa mig?

Medlem

Jag har inte hittat nån lösning. Jag har provat att fråga på ea:s nhl forum, men inget svar (som vanligt).
Jag har (tror jag) samma problem med army of two. Riktigt trött på sånt här!

om nån hittar en lösning så posta den här!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

Jag ringde XBOX support, dom ville inte hjälpa mig. Sen skickade ett mail o frågade EA kundsupport, här är deras svar:
____
Hej!

Det står så för att du måste ha ett EA-konto med ditt spel registrerat för att spela online.
Denna information måste gå via Live-konot.
Tyvärr kan det bli problem för att Microsofts och EA´s system inte alltid kommer överens.
Eftersom ingen vill att den andre ska ha insyn är det svårt för oss på supportet att hjälpa till.

Vi beklagar…
___
Jag fatta inte vad dom menade så har skickat ett nytt mail o frågat vad det är dom säger???

Medlem

dom menar nog att de inte vet varför det inte funkar och de tänker inte undersöka det för att de inte kan se vad ea gör och vice versa. alternativt att vi är så få med det här problemet att de skiter i det!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

Jag har samma problem. Vet ni vad felet är?

1
Skriv svar