Youtube-proffs
Fallout 3

Är det bara jag som sitter och toklängtar till Fallout 3?

Efter filmerna så blev man bara mer lyrisk, men det känns som många har tappat hoppet och tror sig bestämt att det är en oblivionkopia.

Vad tycker ni?

Själv anser jag att visserligen ser det ut som oblivion, men med tanke på att det är samma grafikmotor och företag som gjort spelet så betyder det inte att det ären kopia eller "mod" av spelet.

Om det nu skulle vara en kopia så är det ju säkerligen en förbättrad kopia då dem måste lärt sig av sina misstag i Oblivion (ex Levelsystemet).

Eller vad tror ni? Jag tror det blir jävligt bra!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Jag tror också att det kommer att bli bra. Eftersom jag inte har spelat de tidigare spelen så är jag inte särskilt nostalgisk av mig med tanke på att det är 3rd person nu


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av Polish:

Är det bara jag som sitter och toklängtar till Fallout 3?

Efter filmerna så blev man bara mer lyrisk, men det känns som många har tappat hoppet och tror sig bestämt att det är en oblivionkopia.

Vad tycker ni?

Själv anser jag att visserligen ser det ut som oblivion, men med tanke på att det är samma grafikmotor och företag som gjort spelet så betyder det inte att det ären kopia eller "mod" av spelet.

Om det nu skulle vara en kopia så är det ju säkerligen en förbättrad kopia då dem måste lärt sig av sina misstag i Oblivion (ex Levelsystemet).

Eller vad tror ni? Jag tror det blir jävligt bra!

Har för mig att fallout 3 har precis likadant system att fienderna anpassar sig till din lvls, så lika kasst som i oblivion med andra ord.

Jag tror att jag kommer personligen känna mig äcklad av vad dom gjort med fallout serien, men lyckades jag lira igenom tactics så ska jag nog lyckas lira igenom detta.

Finns en tråd i RPG-forumet om precis samma ämne.

Kan säga det här också: Finns inget i F3 som verkar särskilt intressant ur ens någon synpunkt tycker jag. FPS-gameplayet verkar mediokert, VATS verkar varken vara taktiskt eller underhållande och uppdrag verkar idiotiska. Sedan kan Bethesda fortfarande inte bygga upp en väldesignad värld känns det som. Dessa intryck kommer från de senaste gameplay-filmerna.

Jag tror å andra sidan att det kan vara något vars helhet är bättre än summan av dess delar - något som kan vara underhållande tack vare dess hybridegenskaper. Men det trodde jag om Oblivion också och det tycker jag misslyckades stort. För mycket designmissar på rad för att kunna ha särskilt roligt.

Har fått några tafatta svar på denna fråga, men inte många så jag ställer nu frågan igen: Ni som tycker att det ser jättebra ut (GOTY 2008 talar en del om, hemska tider), exakt vad är det som lockar er?

Medlem
Skrivet av Exeron:

Jag tror också att det kommer att bli bra. Eftersom jag inte har spelat de tidigare spelen så är jag inte särskilt nostalgisk av mig med tanke på att det är 3rd person nu

This man speak the truth. i alla fall enligt mig.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Har spelat tidigare Fallout och de zealots som gråter för att det inte är isometrisk 3D kan sticka och gömma sig. Det är 2008 nu - 1990-talet har passerat och dött.

B har lärt sig en hel del sedan oblivion släpptes och jag hoppas de har tillämpat de lärdommarna i FO3. Bara att de har fixat mer voiceactors än 3 st är en ENORM framgång.

FPS-perspektivet är inte det enda klagomål som framförts...

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Har för mig att fallout 3 har precis likadant system att fienderna anpassar sig till din lvls, så lika kasst som i oblivion med andra ord.

Detta är det enda som garanterar att jag inte köper Fallout 3. Det var nåt som förstörde Oblivion enligt mig. Man kunde, krasst, ha vunnit på level 1. Snacka om att bryta illusionen.

Nä, jag hoppas verkligen att det inte funkar så i Fallout.


signatur
Medlem
Skrivet av Thumba:
Skrivet av Exeron:

Jag tror också att det kommer att bli bra. Eftersom jag inte har spelat de tidigare spelen så är jag inte särskilt nostalgisk av mig med tanke på att det är 3rd person nu

This man speak the truth. i alla fall enligt mig.

Jag tycker helt ärligt synd om er, dom har klippt bort så mycket av vad som utgjorde Fallout serien och vad som gjorde den unik.

Så även om ni inte vet vad ni sörjer, så tycker jag ni ändå ska gråta en tår. Och detta har INGET med att göra att det blivit ett FPS, utan att de klippt bort mycket av den humor som spelet hade, referenser till vår "tid" och val\konsekvenser(T ex att döda viktiga NPCs).

Det handlar inte om nostalgi, ni har missförstått hela grejen.

Medlem

Är det någonting som du vet? Att humorn är borta, referenserna och valen? För vad jag förstår så finns det mycket mörk humor och viktiga val och desskonsekvenser. Detta är saker som jag dessutom har sett på endast 20 minuters gameplay-film.

Det enda som har ändrats är att dessa saker som jag faktiskt tror att Fallout 3 kommer att ha, inte gör spelt unikt. Dessa saker finns i många spel nu för tiden, och jag skulle hellre se att Fallout 3 tog ett lika stort steg i dess genre som det första spelet gjorde, än att det tillfredsställde alla nostalgi-fans.

Det är klart att ni inte blir lika imponerade som av första spelet, även om det mesta som gjorde det första fallout säkerligen har utvecklats och förbättrats.

EDIT: 666 inlägg!!


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

^- Eftersom utvecklarna har tryckt ut sig det under tiden av utvecklingen så antar jag att dom gjort det, för dom ljuger förhoppningsvis inte mig rätt upp i ansiktet. Finns en jävla massa bra exampel om du söker på google som tar upp t ex skillnaden mellan dialog val och sånt kontra fallout 1 & 2 och det man sett av fallout 3. Fattar inte hur många gånger man ska behöva säga detta, valet att t ex döda vem som helst.

Yet again, så handlar det inte om "nostalgi". Se tidigare inlägg. Skönt att du redan vet hur mycket jag kommer imponeras av spelet, i jämnförelse med dom andra. Det är inget som har "utvecklats och förbättrats" om du hade följt utveckling istället för att referera till en 20 min gameplay film som släpptes nyligen så skulle du antagligen ha ett bättre perspektiv(se kan också göra tomma antaganden om andra personer)

Jag kanner mig forstas lika defensiv som alltid i denna fraga, men maste svara igen for jag tycker fortfarande inte att andra forstar vad vi klagar pa med F3. Sluta spela nostalgikortet; det finns gott om saker som jag inte tycker verkar bra i F3 oavsett om det hade klassats som ett Fallout eller ej.

Jag ar inte av den asikten att det enda som hade fungerat vore att gora ett isometriskt, turbaserat spel - men Bethesda har verkligen slangt bort det mesta som verkar gora det till ett Fallout, vilket (faktiskt, tro det eller ej) stracker sig langre an till de ytliga sakerna. Inte ens spelvarlden verkar Bethesda respekterat utan kor pa nagon sorts parodi av den forna.

Vad har setts av spelet annu, 1.5 manader fore slapp? FPS-strider med stendum AI. VATS-strider som trots hype inte precis verkar taktiska. Ett (kanske tva? har for mig att ett annat visats men det har jag ingen koll pa) quest, som ar av otroligt dumt slag och verkar ha kraftiga problem med implementationen. Fa quest, fa detonator, installera detonator (mitt framfor ogonen pa stadsfolk som faktiskt dyrkar bomben, inte bryr de sig), mot upp en bit utanfor staden och se en explosion av fint slag (den var faktiskt vacker). Alternativt ga till sheriffen och sag vad som hander - var ar intelligenta, uttankta och icke uppenbara losningsalternativ? Om de finns, varfor visar Bethsoft inte upp dem i det quest som blivit deras faktiska fana?

Jag ser precis noll utveckling pa rollspelsplanet i F3 - peka garna ut var den finns isafall. Vad jag ser ar annu ett spel som forsoker salja sig till minsta gemensamma namnare genom att ta in nagot for alla och inte ens detta verkar F3 gora ordentligt. Framforallt tycker jag inte det ser sarskilt underhallande ut, vilket ar det jag framst bryr mig om.

Sa har sade jag nar den forsta riktiga infon om F3 kom: "Det känns just nu mer som att det kan bli ett hyfsat Action-RPG, inte det rollspel jag vill ha när det står "Fallout" på omslaget."

Jag haller typ fortfarande med, men ar besviken pa att Action-RPG:andet inte verkar sa roligt som jag hade hoppats pa.

Medlem

Ok, fair enough. Jag lovar att jag ska kolla upp lite mer hur det första spelet var innan jag säger något.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Lysande De (ettan och tvåan) lär bli tillgängliga via Good Old Games för en billig peng när nu tjänsten går "live" på riktigt (har inte fått beta-access *grummel*). Märk väl att inget av dem är perfekta - striderna är inte precis taktiska och en del quests är helt enkelt inte så bra som många andra, så det finns en hel del att bygga på i dem. Det är också en anledning till att jag är besviken på Bethesda, istället för att verkligen göra det tar de serien åt ett helt annat håll.

1
Skriv svar