Läskigaste spelminne

Medlem
Läskigaste spelminne

Skriver era läskigaste spelminnen

Medlem

Resident Evil 1. När du går i korridoren och hundarna hoppar in genom fönstren. Jag fick ingen förvarning av folk som spelat det innan:D

Det är det enda jag kommer på nu.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Det måste nog vara Penumbra spelen. Satt på helspänn under hela spelets gång. Underbar atmosfär.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Silent Hill 1 när det blev nightmare första gången man spelade, väldigt skrämmande.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Vattenkolossen i Shadow of the Colossus. Jag har fobi för djupa vatten.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Call of Cthulhu: Dark corners of the earth, då Shoggothen jagar en. Man springer och springer och man VILL inte kolla bakom sig, men man måste göra det för att stänga dörrar bakom en för att slöa ner den. Det var fan läskigt.

Annars så är det väl halva Silent Hill 2, något som var ren spelmagi på ack så många sätt! ^_^


signatur

Videomupp

Medlem

Ett ögonblick ur Resident Evil 3 har jag för mej.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Ariath:

Resident Evil 1. När du går i korridoren och hundarna hoppar in genom fönstren. Jag fick ingen förvarning av folk som spelat det innan:D

Det är det enda jag kommer på nu.

Precis samma här, satt hemma i polarens mörka källare med hans nyinköpta surrondsystem.
Fan vad man hoppade till


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Nån snubbe som hoppade ur en garderob i Bioshock och Alma har fått mej att hoppa till nångång
jag kanske bara är lättskrämd

Medlem

STALKER Shadow of Chernobyl, vistelserna i Lab X18 och X16.

Jag har spelet igenom spelet flera gånger nu och drar mig fortfarande för att fara till dem, de skrämmer skiten ur mig varje gång


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Första Silent Hill.
Kommer in på skolan, tror det är säkert.
Monsterbarn biter mig i grenen, letar efter en gummiboll och i telefonen gråter Harrys dotter.
Så jävla bra spel.

Medlem
Skrivet av Hukkie:

STALKER Shadow of Chernobyl, vistelserna i Lab X18 och X16.

Jag har spelet igenom spelet flera gånger nu och drar mig fortfarande för att fara till dem, de skrämmer skiten ur mig varje gång

håller med dig till 100%

Medlem

Jag kom på några fler.

Jag är kanske lite mesig men adrenalinnivån var ganska hög i Half-Life 2 Episode 1 (tror jag och rätta mig gärna) när du är nere under P-huset där det är becksvart och du ska ha igång hissen.:)

Condemned - Criminal Origins är bra skrämmande också (det lilla av början jag spelat).


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Jag instämmer med WaltX. Penumbra gav mig en upplevelse jag aldrig trodde existerade inom spel. fruktansvärt kusligt i vissa lägen.


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Silent hill 2, när man blir jagad av Pyramid Head i en trång gång och en viss person blir stabbad.

Medlem

Jag har aldrig blivit så rädd som när jag spelade resident evil 1 på ps. när man träffar första zombien trodde jag att jag skulle pissa på mig. Sen tycker jag även de nya resident evil spelen är läskiga när dom kommer o jagar en. Hatar att bli jagad.

Medlem

Läskigaste spelminnen måste vara då jag för första gången spelade F.E.A.R. det var ganska sent så det var mört och jag testade en Demo på spelet, jag var ganska liten då och stängde av ljudet så det skulle bli mindre läskigt (en klassiker), visst det fungerade väldigt bra tills jag kom till en moment, jag såg en stege som man skulle klättra ner för så när jag kom nära den så blev det en film sekvens, först vände sig huvud karaktären och kollade bakom sig så det inte var nån där och sen började han klättra och då tog den där tjejen framför mig, hon började snacka... vet fan vad som hände man hon snackade och jag hörde det... det var som om jag aldrig tagit bort ljudet på spelet... det var sjukt läskigt


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem

beachside hotel i vampire the masquerade

Medlem
Skrivet av Jontasa:

beachside hotel i vampire the masquerade

En klassiker som ger mig rysningar än idag, och dessutom är det i ett av de bästa spel som någonsin gjorts, trots sitt ofärdiga tillstånd vid release.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv

Som många skrivit före mig:
"STALKER Shadow of Chernobyl" - vistelserna i Lab X18 och X16

Hade en liten episod när man vistades inne i själva chernobyl också och det är några ryska freaks som verkar "chanta" eller be på ryska. När man väl vant sig vid ljuden så hoppar det fram två as runt ett hörn med maskingevär! Och jag som höjt ljudvolymen för att höra "bönerna". Höll på att skita ner mig och spränga högtalarna på samma gång.

Medlem

satt och spelade bioshock sent på kvällen med hörlurar. jag satt på helspänd och min syster kom och hoppade fram framför datorn.. trodde jag skulle skita på mig.

Medlem

Din syster är en mycket sadistisk människa hör jag, skaffa lås på dörren!


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Dungeon Master var skitläskigt när man va liten


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Inaktiv

TES: Oblivion, går långt som fan in i en grotta och vänder mig om för att mötas ansikte mot ansikte med en zombie som tydligen inte ville slåss utan bara gå runt efter mig.

Bioshock, Snubben som hoppar ut genom ett skåp. Och sen en gång när jag spelade gick jag fram till en kassaapparat grej och när jag är precis framme vid bänken ställer sig en snubbe upp bakom (eller att jag möjligtvis missade honom att han stod där) fy fan vad läskigt >_<''.

Might and Magic: IX, skitdålig grafik men gillar ändå spelet eftersom det bjuder på så jävla mycket. Var först inne i något stort läskigt ställe med zombies, skelett och grejer. Går ut och det är något stort stenbrott till utseendet. Går nerför den spiral liknande gången utan att se spökena i luften och sen när man vänder sig om är det ett bra jävla antal efter en, var typ 11 bast o fy fan vad rädd jag blev.

och hmm. vart rätt rädd på CoD 2 en gång, suprise


signatur

a"C"RED -

Medlem

när jag var mindre fick jag kalla kårar av Ravenholm i Half-Life 2! Första gången jag spelade ett lite mer "läskigare" spel ^^ nu är det bara kul i ravenholm när alla zombies ser precis likadant ut och man kan leka med dem!

Ett minne är också bioshock när man kommer till typ tandläkarn. Han står där och man ser honom i skuggan sen försvinner han när man närmar sig. När man vänder sig om så står han där och djurar sönder


signatur

Även om jag skriver runt på forumet så klassas jag som en aktiv gamer :)

Medlem

Mjo första gången man traskade in ovetandes och naiv i Ravenholm så fick man nästan byta kalsonger, jag var nära att kasta tangentbordet på skärmen i ren panik ^^


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Första gången jag spelade Silent Hill 3 var jag på helspänn nästan hela tiden.
Spec. första gången man åker hiss, ner till en källare eller nåt, då var jag lite smårädd, mycket tack vare kombinationen miljön/musiken.

Silent Hill 1 tycker jag dock inte är ett dugg läskigt, kanske lite i början...

Inaktiv

När jag satt med kompisen och spelarde ngt skit på nätet ovetandes av att min andra kompis kommer in smygandes i rummet gapar "BUUU" allt va han orkar och stampar i golvet,
ja blev så jävla rädd så ja höll på att skita ner mig men istället tog jag tag i tangentbordet och var fem före att kastade rätt i huvet på honom, tur som var hann jag hindra mig, detta blir jag mobbad för än idag >.<


signatur

Oh well, whatever, nevermind

Medlem

Huvva, det märks att man blivit gammal. Jag sitter och tänker på spel som Alone in the Dark 1 och 2 samt Doom och Blood.

Medlem

Shalebridge Cradle

Var rena nervvraket när jag var färdig med banan :'(

12
Skriv svar