Bästa spelminne

Medlem
Bästa spelminne

Här skriver ni erat bästa spelminne

Medlem

När ja lirade Halo 2 med polare för cirkus 4år sen typ. 2 vs 2 i co-op läget.. Gaah, kommer aldrig glömma den matchen


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Bästa spelminne är när jag satt hemma hos en polare hela sommar, höstar, vintrar, vårar och spela sönder Quake1 och 2, StarCraft, Diablo 1 och 2, ja det mesta som fanns. Tid man inte kan lägga på spel längre men är glad att man fick den tiden någon gång i livet


signatur

You fail

Medlem

Det måste nog vara den härliga BF2 tiden då man lirade med AntiBlaxx och Patoraptor <3


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Det måste nog vara den härliga BF2 tiden då man lirade med AntiBlaxx och Patoraptor <3

Det var den bästa tiden. :heart:


signatur

Jag är inte rädd, Jag kan flyga!

Inaktiv

För x antal år sedan hade vi ett demo på Worms på den första datorn vi hade. Jag och min syster satt i otaliga timmar och dödade varandra på alla sätt vi kunde komma på, det är mitt bästa spelminne:)


signatur

Is it a bird? Is it a plane? No, it´s Superman!

Medlem

Slutstriden i Metal Gear Solid 4. Ens första reaktion till frågan är ju att tänka tillbaka på alla gamla favoritspel och tänker på Super Mario 3, eller att ta sig till sista bossen med en polare i TMNT.

Men hur härligt det än är att tänka tillbaka på dessa minnen så tror jag inte att någonting, när det gäller känslor och gåshud, har överträffat den häftiga, spännande, mest känsloladdade striden i spelhistorien. Striden mot Liquid Ocelot kompat av alla tidigare spels soundtrack är troligtvis det största minnet av de alla.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Första gången jag med min gamla guild i WoW tog ner Kael'Thas Sunstrider i Tempest Keep, efter tre veckor av försök och tusentals gold i repairbills och consumables. Rent euforisk känsla då han äntligen föll ihop.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Första gången jag varvade Super Mario Bros. Minns det som om det vore igår. Utöver det så är det nog när jag och en kompis satt i timmar i sträck nästan varje dag i några veckor och spelade Indiana Jones and the fate of Atlantis. Tyvärr hinner man inte med sådant nu för tiden.

Medlem

Jag har många fina och minnesvärda ögonblick men det bästa var nog när jag och en kompis klarade Bubble Bobble på C-64.
Utan fusk då givetvis.:) Det förekom ju mycket sånt på den tiden.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Har 3 favoriter..

1. När jag spelade Morrowind. Jag satt som klistrad vid skärmen. Jag häftade upp kartorna på väggen och planerade ofta resmål och upptäcksfärder under dagen när jag pluggade.

2. Gamla goda tiden när man satt med LucasArts alla klassiker. Jag och en polare satt i stort sett varje dag och spelade igenom Sam n Max, Full Throttle, Day of the Tentacle..osv.

3. När jag spelade Outcast. Även här satt jag som naglad framför skärmen. Spelet var allt jag kunde tänka på när jag inte spelade det.

Medlem

När jag och min kompis klarade ett spel på sega där en var en indian med hagelbössa och en annan var en cowboy med pistol. Kommer inte ihåg vad det heter vill gärna ha namn på det dock. Det var underbart att klara det i co-op

Medlem
Skrivet av Xaion:

När jag och min kompis klarade ett spel på sega där en var en indian med hagelbössa och en annan var en cowboy med pistol. Kommer inte ihåg vad det heter vill gärna ha namn på det dock. Det var underbart att klara det i co-op

Kan det vara Sunset Riders?

Youtube-proffs

När man spelade SM Match i Bf1942 och kom ut som segrare. Eller den gången man spelade CB match mot LCD (tror jag dem hette) och matchen sändes live på webradio från Amerika. Det var grejjer det.

BF1942 har nog odlat mest minnen faktiskt, demotiderna när Wake Island MP demo släpptes. FY FAN silken tid det var. Får en liten nostalgiklump i magen när jag tänker på det.

Sedan har vi såklart Fallout 2 som man spelade som en tok.

Harvest moon är faktiskt det spelet som håller rekord i att spela i sträck. 15 timmar i sträck utan paus, maten åts framför tvn. Harvest moon är en riktig goding

Ja jävlar, kan nog fortsätta en stund till.

Doom 1 & 2 var fan tider med, när man var liten pojk och spelade det, ja jävlar.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Får jag stryk om jag säger Kingston?

...kunde inte låta bli


signatur
Medlem

Det är nog första gången körde Quake (1) demo... i juli 1996.
En otrolig känsla att köra ett 3D-spel ordentligt för första gången!

Näst bäst var nog när jag senare körde samma spel med det nyinköpta 3D-kortet (Orchid Righteous 3D, med 4MB grafikminne, samt det distinkta "klicket" när det aktiverades).

Medlem

Hehe jag hade också ett Orchid 3Dfx kort (fast jag tror fan jag hade 16mb på mitt - eller önskedrömmer jag bara?). Körde det tillsammans med ett mäktigt Matrox Millennium.


signatur
Medlem
Skrivet av Gortie:

Hehe jag hade också ett Orchid 3Dfx kort (fast jag tror fan jag hade 16mb på mitt - eller önskedrömmer jag bara?). Körde det tillsammans med ett mäktigt Matrox Millennium.

(nja, 16MB hade du nog inte...)

Kul! Jag körde detta på min dåvarande dator (våren 1997) som var en Pentium Pro 200MHz, 64MB minne, Matrox Millennium 4MB, 4GB disk, m.m. samt Orchid Righteous 3D 4MB. Senare, när det släpptes, köpte jag ett Voodoo2-kort (även det från Orchid) på 12MB, tror att det kostade den då hiskeliga summan 3200 kr(!).

Medlem

harvest moon =D

Medlem
Skrivet av johanp:

(nja, 16MB hade du nog inte...)

Kul! Jag körde detta på min dåvarande dator (våren 1997) som var en Pentium Pro 200MHz, 64MB minne, Matrox Millennium 4MB, 4GB disk, m.m. samt Orchid Righteous 3D 4MB. Senare, när det släpptes, köpte jag ett Voodoo2-kort (även det från Orchid) på 12MB, tror att det kostade den då hiskeliga summan 3200 kr(!).

Du har säkert rätt. Jag minns dock väldigt tydligt att dom var sketdyra hehe. Och vilken kung man var sen.

Lite nostalgi här. Dom har till och med Orchid's klassiska relä-klick som wav fil för nedladdning.

Fan nu börjar man minnas alla möjliga kul grejer från förr. Jag kommer ihåg att jag skaffade inte en, men TVÅ s.k. "bigfoot" hårddiskar. Dom var fem å en kvart storlek och låg på hiskeliga 650mb styck. Kostade 2500 spänn per disk typ. Sicken stolle man var. Som om det var bättre nu, iofs.

Mitt första ram minne som jag köpte gick på över 2000 kronor för 4 sketna meg. Det var precis efter att den största minnesfabriken i Taiwan hade brunnit upp hehe. Det var lite knapert på marknaden ett tag. Under den här tiden jobbade jag som journalist (speljournalist till å med hehe) och vi köpte in 64mb ram till vår fotoserver (en mac) och fick pynta över 10k.

Det var tider det.

Edit: sorry för off-topic hehe. Gamlingar som minns den "gamla goda tiden" är det svårt att få tyst på.


signatur
Medlem

En helg då jag o kusinen satt o lirade Wolfenstein: Return to the castle tillsammans för typ 5-6 år sen. Riktig go stämmning va d, hehe


signatur

"I don't need to get a "LIFE" , Im a gamer, I got lots o lifes"

Medlem

Måste nog vara antingen Sonic The Hedgehog på gamla Segat eller TMNT på datorn me en gammal kompis:D


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Pokemon Yellow och Gold :heart:.

Hittade min gamla Gameboy Advance och Pokémon Gold i lägenheten när jag var i Makedonien i somras, fy fan vad jag satt och lirade om nätterna

Medlem

gamla Battlefield: Vietnam helt klart. tycker det var första spelet med riktigt bra fordon, för att inte tala om helikoptrarna som var riktigt grymma. följden blev att jag lirade sönder spelet under månad efter månad tillsammans med en mkt bra vän. oförglömligt som vi slaktade och med helikoptertrixen vi fick till ibland


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Famest:

Pokemon Yellow och Gold :heart:.

Så sant


signatur

Remember remember the fifth of November

Zelda:ocarina of time

är mitt bästa spelminne...det var ju 10 år sen,

men bara o lyssna på musiken, får mig nästan att gråta av lycka när man tänker tillbaka, på den gamla goda tiden...

det var så härlig stämning

1
Skriv svar