Medlem
Spore, 2008

Tjenare.

Kommer ihåg att jag såg Spore för ett tag sedan, och blev inte alls imponerad.

Såg någon intervjuv med någon gubbe, inte alls givande. Men nu, för ett litet tag sedan började jag kolla in det mer, och en stund efter det så kom juh denna Creature Creator. Riktigt roligt!

Har dock lite frågor, hur spelar man det? Är det rent SP? Har förstått att det finns en viss MP-del i det hela, men inte riktigt hur det skall gå till? Är det någon som vet lite mer?

Har kollat på deras hemsida, men den gav inte så mycket.

Är lite spännande, lite annorlunda. Istället för alla RPG och MMORPG, och FPS.

Ska ni spela spelet?


signatur

Niet.

Medlem

det är bara singelplayer och allting(!!!) är spelar gjort.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Blir nog till att "skaffa" det. Men jag var riktigt hypad och sedan denna Spore C... editor. Missnöjd.

Alltså för mig är det tvärt om enligt din historia, det såg bättre ut förr.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Den kommande livssimulatorn Spore ska avvika lite från Wrights tidigare spår. Enligt producenten Thomas Vu varar den sista fasen i spelet på ungefär 20 timmars speltid.

20 timmars speltid sen tröttnar man eller?
Man bygger en varelse som lever på jord och träd. Man bygger upp skaffar bättre teknologier och sedan far man upp till rymden där allt sen slutar?

Blir värt att ladda ner iaf. Ska ej betala ett spel som har 20 timmars speltid och tar sedan slut.

Nejmen vi får se.

Medlem

Tja, den SISTA fasen går på 20 timmars speltid, det finns ju 5 andra >_> Dem flesta SP shooters är fan kortare än så.

FÖ så är det ju ett spel som har nästan oändliga omspelsmöjligheter. Du skapar ALLT från grunden och uppåt, och spelsätten kan variera dem med. Så varför whina om att spelets sista del är 20 timmar långt och att man ska pirata pga detta då man kan lira om spelet hur många gånger som helst och ändå få en annorlunda upplevelse?

Och äntligen i en värld av whine där folk säger "SER FÖR LIKT UT DET OCH DET SPELET" så kommer ett spel som är tammefan helt unikt på många punkter, så är folk inte villiga att betala för en väldigt liten bagatell som ingen 100% vet om stämmer?


signatur

Videomupp

Inaktiv

Håller med föregående talare. Ett spel som Spore laddar man fan inte ner förrens det kommer recensioner eller vänner som talar emot spelet. Även om sp bara varade i 20 timmar (vilket det inte gör) så verkar detta bli ett spel som Civ, som har ett otroligt återspelningvärde i sig och är nästan lika kul varje gång man startar ett nytt spel.

Sen att i förväg bestämma sig för att ladda ner ett spel, p.g.a av jävligt vaga anledningar och aningar är förjävligt. Det är sånt här som får PC'n att tillslut gå under om det inte vore för för oss hederliga knegare som faktiskt BETALAR för spelen vi kör.

Medlem

jag tror att ni har missuppfattat lite här, "kampanjen" är på 20 timmar men du behöver inte följa den hela tiden, ungefär som GTA eller liknande.

sen för att inte avslöja för mycket men man ska till mitten och detta verkar vara vad som finns där! easter egg men ändå


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

1
Skriv svar