Prince Of Persia: Heir Apparent (Ubisoft 2008)

Medlem
Prince Of Persia: Heir Apparent (Ubisoft 2008)

Som jag skrev på PcGamer forumet:

Skrivet av min blogg:

Som om det inte vore nog med att jag kommer med bild och namn, nu har jag även lyckats skaka ur dem ännumera information.

Denna "handske" som prinsen har fått tag i gör så han kan klättra mer vertikalt än #Assassin's Creed, Spelet går ut på att prinsen lyckas släppa ut en ond gud i riket som förpestar världen på något skumt sätt.

Ger lite Sands of time vibbar där han lyckades släppa ut/starta hela sand-tim-glaset och förpesta alla.
Men iallafall, nu är det inte riktigt samma.

Du kommer vara i största del ute i öppnare miljöer á la #Fable och försöka rena landet från denna ondsekulle gud.

Om storyn följer de tre spelen som är tänkta att komma eller bara just denna "delen" kom inte ur dem. men känslan är att det kommer vara en 3-delad djup story om vi alla känner Ubisoft rätt.

Skrivet av min blogg:

Lite surfande och snokande senare så kan man stolt säga att Prince Of persia har fått sitt namn till rätta.

Det nya Spelet kommer att heta: #Prince Of Persia: Heir Apparent

som direkt översatt (och omkastat) blir skenbar/uppenbar Arvinge

Skrivet av min blogg:

Det har kommit ut lite information om Prince of Persia: Okänd Titel.
(the new prince?, a prince tale?, Prince-Life? a Prince Diary? My Life As The Prince? Me Myself And The Prince? the list goes on...)

Tydligen så räknar Ubisoft att det ska hinna med att komma någonstanns mellan Oktober och December. Min krona ligger på den 16e November. (remember this).

Tillsammans med denna informationen så har de även småavslöjat att det kommer vara en mer "poetisk vision" av spelet gämfört med föregångarna och det ger mig lite Assasins Creed känsla. Vilket jag stormtrivdes med.

Den nya prinsen har även fått sig en häftig mega-hipp spikhanske som han kan använda sig av vid hopp av vertikala väggar och dylikt. (kanske mer klättra-á-la-assassins creed).

De har även sagt att fajterna kommer vara mer head-to-head än tidigare med en grupp fiender på 3-4st som anfaller samtidigt. om detta är bra eller dåligt får vi då se då det känns lite skumt om det bara står en gubbe där och en här, inte riktigt First-class säkerhet i det templet eller vad man nu ska göra.

Beräkna mer information på UbiDays i paris den 28-29'e Maj

Medlem

uh bah, Sands of time var riktigt skoj. Dock var The Warrior within ganska mediokert med en touche av emoness. Inte orkat mig på det senaste men har inga förväntningar på denna del.

Medlem

Det där me öppna miljöer låter spännande....


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Såg en in game video och spelet använder cell shaded grafik.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

1
Skriv svar