Spel som aldrig vill ta slut

Medlem
Spel som aldrig vill ta slut

Häromdagen städade jag min lägenhet och började finna förlorade spel som soffan och andra gömslen slukat. Däribland dessa fann jag spelet Chaser. Coolt tänkte jag, spelet var ju riktigt bra men varför klarade jag aldrig ut spelet? Snabbt började minnerna komma tillbaka. Orsaken var helt enkelt att spelet var så sinnessjukt långt!

Man spelade någon mysko snubbe som vaknar upp på en rymdstation, skjuter folk, krashar på jorden, skjuter sin väg igenom en slum, träffar en mafiaboss, blir hitman, tar sig lös, hämnas på mafioson, åker till ryssland, besöker ett fängelse, en missiluppfyrningsstation, slåss runt en hamn, reser till mars, slåss där, gör whatever man ville göra på mars, återvänder till jorden och fan och hans moster!

Spelet ville tammefan aldrig ta slut! Hur mycket man än spelade så ville spelet aldrig ta slut, det var som om det var var programmerarna hade suttit och klämt in alla miljöer mänskligt tänkbara och förvandlat det till en neverending story. Visst, spelet var fortfarande tekniskt ganska bra och defenitivt roligt, men man lessnade ju utav bara helvete efter sin umptitolfte bana.

Så, som en motpol till nutidens ofta korta SP delar, har någon annan haft en upplevelse om spel som helt enkelt har varit för långa?


signatur

Videomupp

Medlem

Outcast är det längsta spel jag spelat, slutat spela det 4 gånger innan jag klarade det 5 gången. Tog 2 veckor att klara det fast då spelade jag ju inte hela tiden. Det var ett Väldigt bra spel, rekommenderas.

Inaktiv

Icewind Dale 2. Herrejävlar vad långt spelet är.. Men sen är det i och för sig riktigt bra så det gjorde inte så mycket. Men man undrar ofta när det faktiskt skulle ta slut.

Medlem

Det är tvärtemot när det gäller mig. Jag blir jätteledsen när jag klarat ut ett spel som jag tyckt varit sjukt roligt. Fast om spelet är JÄTTE-långt så kanske jag blir trött på det. Det längsta spel jag spelat hittils är nog GTA IV, om man ska klara ut alla side-missions då.

Medlem

sacred

värre än diablo...

Medlem

Assassins Creed tyckter jag är väldigt långt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Assassins Creed tyckter jag är väldigt långt.

Hoppas du skämtar...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Inaktiv

Tycker också att Assassin's Creed var väldigt långt. Onödigt långt faktiskt.

Medlem

Oh, intressant tråd.

Vill minnas jag tyckte HL2 var ganska långt (jag utforskade det mesta dock) samt Riddick (och då menar jag storymässigt - var på flera ställen som jag tänkte, "jaha, då var det slut" för att sedan fortsätta vidare ännu en nivå...)

Medlem

Sim Tower.
Jag byggde tre våningar och två hissar, lät det stå på medan jag åkte bort en helg.
När jag kom tillbaka hade jag massor av pengar som jag brände på att skaffa tjugo nya våningar. Jag kursade strax därefter.

Inaktiv
Skrivet av Bukload:

Sim Tower.
Jag byggde tre våningar och två hissar, lät det stå på medan jag åkte bort en helg.
När jag kom tillbaka hade jag massor av pengar som jag brände på att skaffa tjugo nya våningar. Jag kursade strax därefter.

Haha!
Sim tower kan ju aldrig ta slut så... det är jävligt långt...
vill bara säga att det kortaste spel som finns som borde vara mycke längre för att det äger är Pikmin. Hoppas dom gör det bättre till Wii!

Medlem

Assassins creed kanske var 'långtråkigt' med tanke på att man gjorde samma sak i längden. Men särskilt 'långt' tycker jag inte det var...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Första Penumbra spelet kändes långt eftersom man fastnade hela tiden :P.

GTA SA är nog det längsta jag spelat hittils...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Morrowind är nog det längsta spel jag lirat.


signatur

<3

Medlem

Oddworld: Strangers Wrath tog väldigt lång tid att spela igenom också.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Kan bara komma på en spel serie som jag verkligen tyckte var svår och som jag aldrig klarat, mest pga 2 saker, 1 jag var typ 10år och 2 det var en kompis som hade spelet. Så kunde bara lira det hos honom hehe.

iaf, Spelet hette Flashback, och uppföljaren heter Fade to Black.
as skönt spel, lite Prince of Persia inspererat gameplay ihop mixat med vapen och skön sci-fi vad jag minns. släpptes typ 92-93 eller nåt.

Mitt längsta är nog FF7, jag brukade spela det i perioder första gången jag lirade igenom det.. lirade tills jag körde fast på en boss sedan lira jag de inte på typ 2-3 veckor hehe.. så det blev ju långt pga det
annars tycker jag typ alla spel nu för tiden är för korta.

Medlem
Medlem
Skrivet av Pliskin:

Rygar.

NES eller till PS2?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Odin sphere
40 timmar 2d beat em up var inte riktigt något jag räknade med när jag började spela.

Medlem

morrowind känns otroligt långt nuförtiden, fattar inte varför,

Medlem
Medlem

HL1 var väll galet långt, om jag inte minns fel

Medlem

Morrowind, utan tvekan.
Fallout 2 kan man egentligen klara jävligt snabbt, men jag spelade i tre veckor innan jag spelade ut spelet faktist :D.

Inaktiv

Vegas 2 kändes väldigt långt och monotont, WoW är också alldeles för långt.

Medlem

aldrig spelat nåt spel som kändes för långt, mm super smash då kanske.

Medlem
Skrivet av Kibb:

Icewind Dale 2. Herrejävlar vad långt spelet är.. Men sen är det i och för sig riktigt bra så det gjorde inte så mycket. Men man undrar ofta när det faktiskt skulle ta slut.

Själv så slutade jag lira skiten, efter jag hade lirat hur långt som helst och inte varit superduper engegerad i storyn så tröttnade jag bara. Gick bara framåt hela tiden och dödade allt.. framåt framåt framåt. Är dock sjukt sugen på att ta upp det igen och lira.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

En hel NhL säsong, tror det är 82 matcher lr nåt tar ett tag och köra Om man kör varje match på 15 min 82x15=1230 min

Medlem

Deus Ex kändes långt. Även Space Rogue


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

MGS 3, men på ett positivt sätt. Jag ville inte att det skulle ta slut någonsin.

GTA 4 var faktiskt ganska långt också.

Alla rollspel man har spelat har ju vart långa.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Långa spel är inget negativt önskar att fler spel höll lite längre, tänker aldrig att vill spelet aldrig ta slut.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

12
Skriv svar