Battlefield 1943 släpps till pc

Robot
Battlefield 1943 släpps till pc

En twittrande community manager försäkrar att nostalgitrippen ska släppas till datorer.

#nyhetstips, #ea, #battlefield-1943


Medlem
Battlefield 1943 släpps till pc

Efter allt besvär tycker jag att vi ska få det gratis! Hmpf!

Medlem
Skrivet av Lerner:

Efter allt besvär tycker jag att vi ska få det gratis! Hmpf!

Håller med! Hmpf!

Medlem

It better come!

Medlem

Helt uppenbart har käften på DICE glappat mer än de kunnat genomföra. Det tar inte mer än ett år att porta ett så litet spel till PC, det finns med all säkerhet andra skäl bakom förseningen.

Synd, med tanke på att de skröt så mycket om hur mycket de brydde sig om Battlefield-fansen när de höll på att utveckla det. Nu visar det sig var de står.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

vem bryr sig, dice e ju efter så att det bara skriker om det

Medlem

Förhoppningsvis så kanske de fixat till lite nya grejer för pc-versionen, men troligtvis inte. Hade varit roligare ifall de tagit banor som Tobruk, Aberdeen och Bulge i spelet, möjligtvis även El Alamein för de som gillar att flyga o ha sig.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av ZaMMe:

vem bryr sig, dice e ju efter så att det bara skriker om det

Det är nog inte DICE som väljer när spelen ska släppas.

Medlem

yeeees gg dice. Blir def ett köp om det nu kommer ut, lite skeptisk...

Medlem

Jag räknar med att de arbetat med extra material till spelet med all den tid det tagit, bara vi som inte orkade vänta på pc versionen och faktiskt köpte det till konsol får något nytt också för det är gaaaaaanska trist just nu när man spelat alla banor så sjukt många gånger...


signatur

Dum di dum dum dum
http://sultansblogg.se

Medlem
Skrivet av spark:

yeeees gg dice. Blir def ett köp om det nu kommer ut, lite skeptisk...

Det är knappast EA som väljer att inte tjäna pengar. De vill ha ut spelet så fort som möjligt, det är de inkompetenta konsolhororna på Dice man skall skylla på.

Medlem

Lite fler banor tack. Sist jag kollade så innehöll 1942 mer banor än fyra banor, och 1943 bör innehålla alla banor som finns i 1942.

Medlem

Att BF1943 släpps till PC är ingen direkt nyhet. Huruvida det kommer som ett fristående spel däremot, eller som ett "VIP Map Pack" till BFBC2, är en annan fråga. Förvånar mig inte det minsta om DICE kör den vägen istället, och samtidigt tar fullpris (för 3 banor).

Vill hellre se en trailer från deras "påstådda" BF3 spel som tydligen är på gång (betaåtkomst via MOH preorder).

Skrivet av Dumlen:

Förhoppningsvis så kanske de fixat till lite nya grejer för pc-versionen, men troligtvis inte. Hade varit roligare ifall de tagit banor som Tobruk, Aberdeen och Bulge i spelet, möjligtvis även El Alamein för de som gillar att flyga o ha sig.

Önsketänkande skulle jag tro. Men jo, El Alamein hade vart riktigt trevligt att spela igen. En annan favorit från 1942 för mig, var Bocage. Saknat dom banorna en hel del... *funderar på att installera spelet igen*


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Medlem

Ett år försent ...typ


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Men SNARK..... Håll käft DICE och EA, ni suger punghår.

"Releasedate: Q4 2013", SKULLE DET FÖRVÅNA NÅGON? Släpp spelet ASAFP och kom inte o smöra för oss något mer.

Medlem
Skrivet av darkthunder:

Att BF1943 släpps till PC är ingen direkt nyhet. Huruvida det kommer som ett fristående spel däremot, eller som ett "VIP Map Pack" till BFBC2, är en annan fråga. Förvånar mig inte det minsta om DICE kör den vägen istället, och samtidigt tar fullpris (för 3 banor).

Inte en chans att det blir nån VIP bonus.

Titta på "extra" materialet man fått från att vara VIP i BC2. Några gamemodes på redan existerande kartor. Något som helt enkelt skulle varit med på skivan.

Det enda VIP ger är att man inte får hela spelet färdigt på skivan utan att det efterhand låses upp för att folk inte ska kunna sälja spelet i andra hand. VIP = rent bullshit.

Gå inte på det där och tro att det betyder något.

Medlem

Det här spelet är totalt ointressant nu. De skulle ha släppt det förra året när de sa att det skulle släppas!

Inaktiv

De har väl så mycket annat att jobba på


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Fyfan vilket evighets projekt ett spel med 4 banor kan vara...

Medlem

ÄNTLIGEN !!!

Medlem

Jag hade köpt det förrut, men inte nu längre.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

lol vem tusan vill spela detta nu när bc2 finns.

Medlem

För ett halvår sedan hadde jag varit intresserad, men nu när man precis köpt BC2 så.. nej tack.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

lol vem tusan vill spela detta nu när bc2 finns.

Folk som föredrar WW2 framför nutid i spel?

Skulle kunna tänka mig att köpa det om det inte blir allt för dyrt och att spelet inte har så sjukt mycket barnsjukdomar som Bc2 hade (har).

Medlem
Skrivet av sultan:

när man spelat alla banor så sjukt många gånger...

Hahaha.. kanske lika många gånger som "namn" har spelat de_dust? XD


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Släpp det billigare! Typ för 50 kronor, då köper jag det igen trots att jag redan spelat 60 timmar på det på 360-verisonen!

Medlem

Släpp det billigare! Typ för 50 kronor, då köper jag det igen trots att jag redan spelat 60 timmar på det på 360-verisonen!

Medlem

Bättre sent än aldrig?
Tror jag avstår, att de är så otroligt nonchalanta mot PC-spelarna och sen tror att vi skulle "bend over, tacka och ta emot" övergår mitt förstånd. Men nog kommer de att sälja nog, den sista "kunden" är ju inte född ännu

12
Skriv svar