Activision vill stoppa Brutal Legend

Robot
Medlem
Activision vill stoppa Brutal Legend

så.. rätta mig om jag har fel men dumpade activision spelet och sen tog EA över finansieringen av det istället...
så om jag har rätt så stämmer activision EA på en massa pengar bara för att EA skapar ett spel activision inte ville skapa...

Medlem

Activision inser väl sitt misstag nu och försöker på något vis få en del av kakan

Medlem

"Om inte vi kan tjäna pengar på det ska ingen göra det!" Eller vadå?
Spelmarknaden börjar bli för stor, folk stämmer varandra höger och vänster så fort det handlar om vinst.

På gamla goda tiden när spel inte var så avancerade gjorde folk spel som de själva ville istället för att göra dem åt så bred publik som möjligt för att få försäljningssiffror, inte ens indie håller sig kvar i förstnämnda fullt ut idag, tyvärr.

Medlem

Heh, är det någon annan som ser det roliga i att EA plötsligt inte verkar vara den stora Skurken i Spelindustrin längre?


signatur
Medlem

Det finns undantag till alla regler. Dvs, detta är en väldigt sällsynt händelse, där EA inte är den pengagalna kapitalisten i fallet.

Medlem

Dåligt. Det är allt jag har att säga.

Medlem
Skrivet av Slashneed:

Heh, är det någon annan som ser det roliga i att EA plötsligt inte verkar vara den stora Skurken i Spelindustrin längre?

Ironiskt nog verkar EA vara en av dom goda killarna nu. Med tanke på att dom räddade ett spel som Brütal Legend.


signatur

Mucha shaka paka

Medlem

Men FFS Activision, kan ni inte bara låta bli Brütal Legend. Blir så trött...

Inaktiv
Medlem

Activision Blizzard dumpar spelet (och ett gäng andra spel) vid sammanslagningen då de inte ser det som en stor hit. EA kliver in och börjar pumpa in marknadsföringsresurser som får spelet att se ut som det faktiskt kan bli en storsäljare. Då vill Activision plötsligt ha en del av kakan igen! Pinsamt.

KoP
Medlem

Det enda Activision ska stoppa är något upp i sin röv.

Medlem

Har ni några källor till era nyheter?

1
Skriv svar