Datorbutiken.com har gått i konkurs.....

Medlem
Datorbutiken.com har gått i konkurs.....

Ja eller företaget bakom "Svenska shopingsajterna AB"

www.datorbutiken.com

:down::down:

Fan också. Jag som fått defekta saker.... Nu finns det ingen chans att få tillbaka mina pengar :evil::evil:

5300:- åt helvete!!


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Citat:

Fråga: Jag har en defekt vara som skall returneras, hur gör jag med den?
Svar: Kontakta tillverkaren i första hand, många tillverkare har egen serviceorganisation.

Tråkigt för dom anställda dock. Har alltid tyckt Datorbutiken haft en utmärkt kundservice.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Fan också. Jag som fått defekta saker.... Nu finns det ingen chans att få tillbaka mina pengar :evil::evil:

5300:- åt helvete!!

"Fråga: Jag har en defekt vara som skall returneras, hur gör jag med den?
Svar: Kontakta tillverkaren i första hand, många tillverkare har egen serviceorganisation."

Värt ett försök.

Medlem

Huuh!!?!? Shit! Min bror fick nyss hem sin dator från datorbutiken.com för 3 dagar sedan! Seriöst, det där vara nära! :\


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Huuh!!?!? Shit! Min bror fick nyss hem sin dator från datorbutiken.com för 3 dagar sedan! Seriöst, det där vara nära! :\

Garantin då?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Ifall man plockar hem en i delar täcks ganska få problem av garantin, om inget annat brukar man kunna fråga tillverkaren/generalleverantören för support.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Nej vad tråkigt. Jag har köpt mycket därifrån och det har alltid fungerat bra. Hade tänkt lägga en beställning men det får bli från någon annan butik istället.

Medlem

kommer sakna godiset

Inaktiv

Aja det är synd. Går man i konkurs kan man inte göra så mycket mera. Jag väljer alltid att betala i postförskott då det är säkrare och man betalar då man får det.

Synd att du förlorade 5300 kronor men du kan säkert ordna något med banken ska du se.

Nån som vet hur garantin gäller på varann är sönder?

Det vore ju faktist synd :/

Medlem

Tråkigt Tyckte både de var bra i pris och service.

De som redan har beställt eller äger saker som är köpta från
Datorbutiken.com (inkl. mig själv) förlorar all garanti från Datorbutiken.com. Dock brukar man ibland kunna få viss hjälp från tillverkaren. Kan ju alltid vara värt ett försök.

R.I.P Datorbutiken

Medlem

Äsch då.. Komplett <3. Har också beställt saker från Datorbutiken ett par gånger men tycker inte att de var så märkvärdiga direkt. Komplett dock, de har snabb leverans och fin fina priser. Well well, RIP!

Inaktiv

Är det ett tecken på att pc´n tappar mer och mer mot konsollerna ?

Medlem

Nån mer än mig som märkt att deras priser har ökat de senaste månaderna, och att mycket inte finns i lager? Processorerna ökade med flera hundralappar i jämfört med t.ex Inet.

Skrivet av Kokosboll:

Är det ett tecken på att pc´n tappar mer och mer mot konsollerna ?

Tror mer folk köper från andra butiker när en butik höjer priserna.
Innan DB köptes upp av JME Data var de, enligt mig, överlägsna på priser och support. Men efter blev de bara sämre.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem
Citat:

Orsaken uppges vara en kraftigt vikande försäljning till följd av finanskrisen.

Citat:

Problemen började dock redan vid årsskiftet med uppköpet av JME Data AB. Butikskedjan var i sämre skick än vad Shoppingsajterna räknat med.

http://www.sweclockers.com/nyhet/8509-datorbutikencom_i_konku...

Medlem

trist, bra service o bra priser alla ggr jag har handlat där, komplett ha alltid varit dyrare i snitt.

o kompletts service är sunk dom lurade mig på ett felaktigt ,mobo och orkade inte driva det vidare till rätten , liten summa så hade kostat mer än det hade smakat.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Avstängd

Tråkigt. Jag gillade den affären och jag hade en del outnyttjade bonuspoäng och allt.

Nu blir det väl Komplett istället. Anar att de kommer att få ett rejält uppsving.

Medlem
Skrivet av Notumforce:

o kompletts service är sunk dom lurade mig på ett felaktigt ,mobo och orkade inte driva det vidare till rätten , liten summa så hade kostat mer än det hade smakat.

Så ytterst märkligt. Jag har aldrig haft problem med komplett. För mig har det varit tvärtom, det finns få butiker, nätbaserade eller otherwhise, som har varit så justa som komplett.

Ta t.ex. den gång det tog dem ett par/tre veckor att hitta felet på min dator, då skickade de med ett paket tomma CD skivor (100 st!) som plåster på såren för att det tog så lång tid.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Köpte hela min dator -chassit som jag köpte på komplett från datorbutiken. Fick delarna på 2 dagar kvällen efter jag beställt. Synd att dom stänger ned.. som någon sa, kommer sakna godiset ( och mina oanvända bonuspoäng....)
R.I.P datorbutiken.

Komplett here i come!

Medlem

Jag tycker Komplett har ju varit det bättre alternativet sen länge, beställer man innan kl 16 (tror jag) så får man leveransen dagen efter. Det är bra grejer det.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jag köpte min första dator från datorbutiken och min andra som jag har nu, lite oväntat att detta har skett :o. Var ska man handla nu, komplett? Var handlar ni?

Inaktiv
Skrivet av nils45:

Jag köpte min första dator från datorbutiken och min andra som jag har nu, lite oväntat att detta har skett :o. Var ska man handla nu, komplett? Var handlar ni?

Japp. På Komplett/InWarehouse köper jag dator prylar, alternativt webhallen också.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Har köpt för 20k från den sidan, synd att de lade ned

Medlem

Inget jag sörjer, jag är bara välldigt välldigt paff och snopen!
trodde jag aldrig, dom som var så dominerade, iallafall förr..

men men, vi har ju komplett kvar! <3


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Ja eller företaget bakom "Svenska shopingsajterna AB"

www.datorbutiken.com

:down::down:

Fan också. Jag som fått defekta saker.... Nu finns det ingen chans att få tillbaka mina pengar :evil::evil:

5300:- åt helvete!!

Om grejerna är defekta kan du alltid ta kontakt med tillverkarna.

Har inte beställt från db.com på väldigt länge, så jag går ingen nöd. Tycker det är jävligt synd om dom anställda dock.

Medlem

ni kan säkert gissa vem som beställde chassi där två dagar innan konkan -.-'


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem
Skrivet av Notumforce:

trist, bra service o bra priser alla ggr jag har handlat där, komplett ha alltid varit dyrare i snitt.

o kompletts service är sunk dom lurade mig på ett felaktigt ,mobo och orkade inte driva det vidare till rätten , liten summa så hade kostat mer än det hade smakat.

Komplett brukar vara billigare när jag har jämfört, jag har också reklamerat saker till komplett två, tre gånger och det har aldrig varit problem.

Datorbutiken.com har inte orsakat mig några huvudbry heller för den delen men jag har valt komplett 4 gånger av 5.

Och på senare tid... dustinhome. fo life.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Komplett brukar vara billigare när jag har jämfört, jag har också reklamerat saker till komplett två, tre gånger och det har aldrig varit problem.

Datorbutiken.com har inte orsakat mig några huvudbry heller för den delen men jag har valt komplett 4 gånger av 5.

Och på senare tid... dustinhome. fo life.

Beror kanske på vad man köper för jag har handlat på datorbutiken mycket det senast just för att de varit billigare än komplett på de saker jag har varit ute efter. Har ingen erfarenhet av deras support då jag aldrig använde den. Kompletts support har fungerat fint de få gånger jag behövt kontakta dem.

Dustin har jag handlat hos en gång. Det krånglade med leverans och annat och supporten jag fick var urusel. Kanske hade jag bara otur och det var en engångshändelse men efter det har jag undvikit dem.

Medlem

där ser man olika för alla, själv så köper jag inget på komplett längre.

Nya favvon är inet data i gbg. Support ,priser och frakt super


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Fairfax:

Dustin har jag handlat hos en gång. Det krånglade med leverans och annat och supporten jag fick var urusel. Kanske hade jag bara otur och det var en engångshändelse men efter det har jag undvikit dem.

Dustin har jag skickat saker i retur jag inte var nöjd med utan problem - det enda dåliga man kan säga är att de anlitar infocare, tror jag de hette - sämre företag får man leta efter.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Då blir det komplett istället


signatur

Rawr

12
Skriv svar