Robot
The Sims 3

Efter nio år, två supersuccéer och otaliga mängder expansioner återvänder The Sims-serien med en tredje del. Vad är nytt, vad är bättre och - framför allt - vad är det som blåser tillräckligt med liv i serien för att återigen motivera ett köp? FZ har testat, och har svaren på alla dessa frågor och fler därtill!


Medlem
FZ testar The Sims 3

Jag tycker inte man kan recensera det här spelet så fort efter att det kom ut. Eftersom det inte finns något definitivt slut i spelet så går det inte att sätta bestämda gränser på hur länge man ska ha kört innan man får recensera det. Tänkte bara ge en liten varning, eftersom spelet är skitskoj i början, men precis som med Spore så tröttnade jag iallafall rätt fort på det när jag väl hade fått allt det bästa efter typ en dag. Okej okej, jag körde "betan", och visst kommer det alltid komma nytt downloadable content och expansionspaket, så nog håller det en stund.

Medlem

Rätt övertygad att "innehållsbristen" är ett sätt att tjäna mer pengar, då folk tydligen slänger ut hur mycket som helst på sims och dess expansioner...

Medlem

Tycker verkligen inte det förtjänar 5/5. Det saknar innehåll. Efter 2 dagars spelande kändes det som att jag har gjort allt som går att göra i spelet.

Medlem

Vad snackar du om Wartex? Du verka ju helt borta....
Det kommer komma 5 expansioner, 2009 olika DLC prylar, 3 skivor med H&M kläder, 2 skivor med IKEA möbler.

OBS! Det skrivet ovanför är en uppskattning, och förmodligen en väldigt dålig sådan. Räkna med MINST det dubbla!

Medlem

Undrar hur mycket EA fick betala för den här recensionen. 5 av 5, vilket skämt.

Medlem

Har Will Wright haft något att göra med The Sims 3 produktion?
Han gick väl över till att skapa Spore och sen lämnade han EA för att bilda ett nytt bolag som ska göra spel som EA ska publicera.

Medlem

5/5 och ändå så får den en massa "-"... Imponerande.

Redaktör
Skrivet av Petah:

5/5 och ändå så får den en massa "-"... Imponerande.

Eftersom vi har förklarat principen med betyg, plus och minus åtskilliga gånger redan ger jag mig inte in på det igen.

Skrivet av Daedalus:

Undrar hur mycket EA fick betala för den här recensionen. 5 av 5, vilket skämt.

Jag orkar inte...


signatur
Medlem
Skrivet av Mikzarn:

Tycker verkligen inte det förtjänar 5/5. Det saknar innehåll. Efter 2 dagars spelande kändes det som att jag har gjort allt som går att göra i spelet.

Agree!
Det enda nya är ju egentligen bara att man kan knalla omkring fritt i staden samt att man kan ställa möbler på tvären

Tyvärr delar jag inte samma uppfattning som min kollega här på FZ men smaken är som baken: brun.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Ne usch sims. Inte ens en 5a får mig att vilja spela det.

Medlem

Jag anar flickv... ee, ugglor i mossen.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Jag tycker recensionen är bra, då jag får en tydlig bild om vad som gör att Sebastian tycker som han tycker, samt att jag kan bygga en egen bild kring hur jag själv skulle kunna tänkas känna när jag spelar.

Sen att jag inte är Sims-fan är en annan sak.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Rätt övertygad att "innehållsbristen" är ett sätt att tjäna mer pengar, då folk tydligen slänger ut hur mycket som helst på sims och dess expansioner...

Jodå dom släpper många expansioner. Men man måste ju betala väldigt mycket för att kunna spela dom senaste spelen. Som tex när Crysis kom, det spelet blev säkert dyrt för många. I alla fall om man ville spela på snyggaste grafik.


signatur
Medlem

Löjligt och dumt i huvet av folk som påstår att FZ skulle ha fått betalt för att ge spelet en femma... Rent skitsnack imo. Jag tycker inte heller den förtjänar en femma. Men det gjorde skribenten. Deal with it.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Petah:

5/5 och ändå så får den en massa "-"... Imponerande.

Eftersom vi har förklarat principen med betyg, plus och minus åtskilliga gånger redan ger jag mig inte in på det igen.

Skrivet av Daedalus:

Undrar hur mycket EA fick betala för den här recensionen. 5 av 5, vilket skämt.

Jag orkar inte...

lol

Medlem

Jag tycker att den ska få en 4a, det var alldeles för många - och + är inte starka nog.
Visst, det är ett skit bra spel men dom har missat en hel del... Patrullerande polis är inne i polis stationen hela tiden.. astronaut är på jobbet en dag och raketen stannar på samma ställe 24/7.. staden utvecklas inte, byggnaderna byggs inte om automatiskt av AI'n. Jobb byggnaderna utvecklas inte.
med utvecklas menar jag byggs ut, blir bättre o större.

Medlem

Har svårt att tänka mig att spelet är 5/5.
Är ju bara att se på Spore som fick 4/5, var ju sämsta möget någonsin och fick ändå så bra.

Medlem
Skrivet av Petah:

5/5 och ändå så får den en massa "-"... Imponerande.

Jag reagerade på detta med. "Perfektion" är ett jävligt starkt ord.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Har svårt att tänka mig att spelet är 5/5.
Är ju bara att se på Spore som fick 4/5, var ju sämsta möget någonsin och fick ändå så bra.

Ändå kommer det ligga etta på topplistan många verkar köpa det med tanke på de gamla sims säljförmåga.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv

Skitabra recension, det här ska köpas. Tack fz

Medlem

Tycker inte om sims, men testade trean hos en kompis och det är bättre än dom tidigare spelen dock skulle jag ge det max 3/5.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

hur står det till med jämlikheten nu då?

Inaktiv

Varför kommenterar alla som INTE äns gillar serien?. Recensioner är till för folk som är INTRESSERADE av ett spel och vill titta närmare på det. Haha, ni gör mig galen^^


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

The Sims 3 är ett kanonspel. Gillar man det inte så är det klart man blir uttråkad rätt fort.

Att folk ens orkar...

Medlem
Skrivet av Petah:

5/5 och ändå så får den en massa "-"... Imponerande.

Men hans "-" är ju inte särskil stora.

"Köpa nya saker är dyrt"- Gör ju inte spelet sämre precis.

"Förberett för nya expansioner" - Se ovan.

"Ibland korkad AI" - "Ibland"

"Ingen insyn på jobbet" - Gör ju inte resten av spelet sämre.

"Långsammare snabbspolning" - Oh no!

Medlem

Läsarna 2½ mot en 5:a? Det är ju ett ganska enormt kliv ifrån varan.

Medlem

Riktigt bra recension

Jag håller nog med bapelsin lite faktiskt:

Citat:

"Jag reagerade på detta med. "Perfektion" är ett jävligt starkt ord."

Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Rätt övertygad att "innehållsbristen" är ett sätt att tjäna mer pengar, då folk tydligen slänger ut hur mycket som helst på sims och dess expansioner...

Precis som de flesta storspelen av idag.
Jag ser gärna expansioner, så länge det håller liv i spelen.
Kör personligen inte The Sims, har aldrig gjort och finner det inte det minsta intressant, men tanken med att komma med nytt material i omgångar är i min mening alldeles tokbra.
Precis så funkar t.ex. WOW (som jag inte heller rört), Team Fortress 2, Half-Life 2 etc etc.
Listan kan göras lång, men som sagt, så länge materialet faller köparna i smaken så gärna för mig - ös på!


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

burkmopp:
Själv är jag mest förundrad över att så många redan verkar ha spelat spelet och känner att de kan betygssätta det fastän det släpptes idag. Hmm...

Skriv svar