Medlem

Det är ju helt sjukt att era recensenter får tycka som dom vill!!

Skämt åsido så var recensionen bra, men det är nog inget spel jag kommer skaffa så länge det inte släpps till mac eller linux. Så bra verkade det inte så att jag måste byta OS för spelets skull

Medlem

Ja.... Vad säger man? Inte mitt typ av spel, men The Sims är ett spel som kommer nämnas i historieböckerna för det.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Petah:

5/5 och ändå så får den en massa "-"... Imponerande.

Eftersom vi har förklarat principen med betyg, plus och minus åtskilliga gånger redan ger jag mig inte in på det igen.

Skrivet av Daedalus:

Undrar hur mycket EA fick betala för den här recensionen. 5 av 5, vilket skämt.

Jag orkar inte...

Jag vill egentligen inte ge mig in i den här diskussionen, då den har tagits upp här på sidan oräkneliga gånger... Men eftersom den fortfarande tas upp kanske någonting borde göras åt den? Betyget ska självklart inte vara definitivt, men det ska ju ändå reflektera recensionen någorlunda.

I det här fallet har jag väldigt svårt att se spelet få en 5:a, som enligt er står för "Perfektion", speciellt efter att ha läst recensionen. Om ni frågar mig, och vad som verkar vara en hel del andra, så ska en perfekt skapelse inte tilldelas så pass många minustecken som The Sims 3 har fått.

I övrigt tyckte jag att det var en mycket bra recension. Den var lättläst och trevligt formulerad. Bra jobb.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Det är ett kul spel, men... Att de tagit ut s pass mycket från de tidigare spelen gör det ju sämre.
Det känns som de medvetet tar bort saker bara för att de ska kunna sälja dem igen

Medlem

Om man recenserar ett sådant spel så får man inte vara köpt/fan av serien, och man ger inte 5/5 med då många minus. Hade det varit 4/5 så hade det varit okej, det är ett bra spel, men med tanke på hur länge det verkligen håller så är det inte 5/5!

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

burkmopp:
Själv är jag mest förundrad över att så många redan verkar ha spelat spelet och känner att de kan betygssätta det fastän det släpptes idag. Hmm...

Det är en konspiration!

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Sebastian Lind:

burkmopp:
Själv är jag mest förundrad över att så många redan verkar ha spelat spelet och känner att de kan betygssätta det fastän det släpptes idag. Hmm...

Det är en konspiration!

Det enda jag funderar över just precis detta ögonblick är hur bananabräken orkar logga in med ett så bindesträck-späckat namn.

Sen att bland de där 180 000 piratkopierarna så verkar en del slagit sig till ro här.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Inaktiv

Min kompis som är helt tokig i the sims tyckte det var en stor besvikelse och det var alldeles för lite nytt för att det skulle vara värt att köpa. Med tanke på att jag tyckte att man tröttnade på de gamla sims på ungefär 1 dag så tänker jag inte ge det här någon chans.

Inaktiv

Borde den inte få ett minus för " gammal grafik".

Medlem

Coolt att "perfektion" kan ha 5 saker i minus.

Medlem

Grafik är faktiskt en viktig del av dagens spelvärld och teknik. The Sims 3 förtjänar INTE 5/5, då varken FPS'en eller grafiken godkänns som ett "Nästa Generations"-spel...

Medlem

En till 5:a direkt?
Men vad fan först bionic commando som var typ en 3:a kanske 3.5:a egentligen, sen SIMS 3 är alltså också det "the total package"?

Har alltid funnit era recensioner enormt bra och trovärdiga.
Bionic commando recensionen drog ju ner på det rätt ordentligt och när man nu slänger på SIMS3 en 5:a med så är det bra underligt.

Visst SIMS3 är ett bra spel inget snack om det men full pott?
Bionic Commando är också ett okay spel men full pott?

Jag tycker man borde spara 5:orna till ytterst få spel och på det sättet kunna skilja ut dom även från spel som är bra till och med mycket bra.
Som ni gjort tidigare.

Har inga som helst problem med att ett spel som t.e.x Half-Life 2 fick 5/5 när det kom.

Men nu när det har sällskap av Sims 3 och speciellt Bionic Commando så känns det som att en 5:a inte betyder vad det gjorde förut, i alla fall inte klockrent spring och köp.

Bara mina tankar

Medlem

5/5? Vilket jävla skämt. Vilken jävla recension.

Medlem

VAD förstår ni inte med att det är recensentens EGNA åsikter som leder till betyget? Skitsnack om att EA betalat dem för att ge det 5/5. Jag skulle ge Star Wars Jedi Knight 2 5/5 och det skulle knappast alla här hålla med om, men jag kan ändå göra det. Get over it.

Medlem

Ledsen att behöva skriva det, men jag tyckte att Sims 3 kändes riktigt mellanmjölk efter att ha läst recensionen. Kan därför inte heller se hur det förtjänar en 5:a. Jag menar, vilket annat spel skulle förtjäna en femma om den största nyheten var att man kunde gå över till grannarna.

För en som inte är lika helsåld på konceptet kändes det mest som "Same Same fast i halvny förpackning".

Antikvitet

Alla älskar att hata The Sims.

Alla älskar att hata EA.

Alla älskar att hata ett betyg som de inte håller med om.

Men allvarligt. Gå vidare.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Hatar definitivt inte The Sims.

Har inget emot EA.

Ifrågasätter betyget.

Lovar att gå vidare!

Medlem

Det är ganska intressant det här att det är så pass många spelsidor som har gett spelet mycket högre betyg än vad läsarna har gjort.

Edit: Jag tar tillbaka det där. Var precis inne på metacritic och såg att det faktiskt var ganska jämt.

Medlem

5/5 är verkligen ett skämt. 3/5 för skräpet EA släppte är generöst. Det roligaste är att recensenten hade skrivit upp lika många plus som minus, men det fortfarande är 5/5 xD

Sims 3 borde ju inkludera allt som fanns i Sims 2 + alla expansioner - det är ju nästa del i serien. Istället vill EA mjölka spelare igen - och Sebastian verkar fälla för det.

Editerat av moderator: håll dig till forumreglerna.

Medlem

Man får helt enkelt börja ta recensionerna med en nypa salt.
Men det är inte betyget man intresseras av, utan man läser en recension för att få en viss inblick i hur spelet är. En recension innehåller fakta som är värd att veta för de som är intresserade av spelet.

Medlem

Hur är det nu, kommer det bara till pc eller kommer Sims 3 även till konsollerna,
tycker att det borde komma till nån spelkonsoll iaf.

Medlem

men vafan, "förberett för expansioner"....herregud vilka giriga jävlar


signatur

Game long and prosper

Medlem

Recensioner är inte demokratiska.

Jag förstår inte hur ni kan kalla en åsikt för "ett skämt". Det implicerar verkligen att er egen åsikt är mer värd, vilket det näppeligen är.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Jee
Medlem

Kanske dags att avskaffa betyg?


signatur

Eller inte?

Medlem
Skrivet av Jee:

Kanske dags att avskaffa betyg?

Sossesnack!

Medlem
Skrivet av Jee:

Kanske dags att avskaffa betyg?

Kanske dags att införa något slags certifikat för medlemmar innan dom postar? Att man måste gå igenom ett prov för att bevisa att man innehar någon form av intelligens och slutledningsförmåga innan man spyr ut sina ogenomtänkta åsikter?

Jag gillar FZ - även om jag inte alltid har gjort det, så gör jag det nu. Men på grund av medlemmarna (inte alla!) så läser jag allt mer sällan alla kommentarer, utan bara själva nyheterna.

Medlem

Ser framemot det! Nu får vi bara hoppas att granntjejerna köper spelet..Många timmar har spenderats framför deras dator med The Sims 1 och 2 Jag älskar msuiken!
Sebastian, väldigt bra skriven recension

Medlem

Jag fattar inte folk som hänger upp sig på en recsension, det är en persons åsikt, han har ofta inte samma åsikt som dig,
alltså ska du inte bry dig så mycket om ett betyg,
det enda som betyder nåt är vad just DU tycker,
inte vad andra tycker.

Det är ofta spel och filmer som blivit sågade som man själv älskar, och tvärtom.
Så se en recsension som en nöjessam linformation, och inte som en rekomdendation som du blint ska gå efter.

Själv så tyckte jag att spelet inte var så särskilt märkvärdigt..


signatur

Mess with the best, die like the rest. ^^

Medlem

Lustig recension.

Först en rolig teori till varför hardcore-spelarna inte gillar The Sims. Men teorin är bara en del av sanningen även fast recensenten får det att låta som att det var enda anledningen.

Sen börjar motsägelserna:
"Majoriteten av allt som introducerades i originalspelen och tillhörande expansioner finns kvar, men det är förbättrat."
"Men det finns några besvikelser med The Sims 3 rent innehållsmässigt. Tyvärr saknas många funktioner som tvåans expansioner introducerade, exempelvis husdjur och årstidsbaserat väder. Man tycker att en uppföljare rimligen borde innehålla allt föregångaren gjorde, och mer därtill, men samtidigt inser den mer cyniska delen av mig att EA redan asfalterat vägen för kommande expansionspaket."

Spelet har en massa nackdelar som räknas upp i recensionen och sedan får spelet 5/5 som betyder perfektion.

Vad hände?

*EDIT*
Jag hoppas att kritik av recensioner är okej. Många i fz crew verkar ogilla kritik.

Recension och betyg hör inte ihop. Tyvärr kollar många bara på betyget och tänker "wow! det måste jag köpa!" och så kan EA använda fz:s 5:a i reklamkampanjer.

Betyget blir ett felaktigt avtryck i spelhistorien.

Skriv svar