Inaktiv

Jag anser att spelet har en potens till att bli mycket större än föregående. dock så finns det en del brister i spelet. som man uppmärksammar efter att man spelat det ett tag.
T.ex. Simmarna kan fortfarande inte gå förbi varandra och hamnar lätt i köer och Klagar på att Det inte finns någon Route att gå.

Visst Granskapet är LEVANDE men de hade kunnat lägga ner mer arbete på själva levandet. för om man får för sig att flytta in en Ny Sim-Familj i grannskapet som man själv skapat. men som sagt inte spelat med tidigare. så kommer dom inte att köpa ny möbler. tomheten omringar dem. samt de skaffar inte jobb eller relation. det enda dom igentligen gör är åldras och dör.

Detta spelet har potential men som sagt en 4.5/5 är det värt. för jag som inte är någon sim-fanatiker tog mig tiden att se detta Eevolutionerande spel. och märker en klar skönare stil i detta spel än föregående.

P.S de lär behöva öka själva skapandet av simmarna lite mer. med behov som. Klippa sig. håret växer. så blir det en unikare känsla.


signatur

Det finns 7 sortes människor, dom som förstår binära koder och dom som inte gör det
Tiinusens Webbhotell

Medlem

Fråga: Vem fan bryr sig om Sims förutom 10 år gamla tjejer?


signatur

snesgameplay.blogg.se

Inaktiv
Skrivet av lord_brunskog:

Fråga: Vem fan bryr sig om Sims förutom 10 år gamla tjejer?

Låt oss säga såhär: Många.

Medlem

Min Sims spelande flickvän (Har samtliga the sims och the sims 2 + expansioner) tyckte att spelet inte var kul. Kanske för att med alla expansioner till tvåan så känns trean väldigt ödslig och tom.

Men men, får vänta att de släpper alla expansioner igen fast på trean.

Medlem
Skrivet av lord_brunskog:

Fråga: Vem fan bryr sig om Sims förutom 10 år gamla tjejer?

Tja, tydligen du eftersom du tog dig tid att skriva här samma med samtliga andra som gjort inlägg


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Nielsen:

Vad jag försöker säga är att det inte spelar någon roll om vi använder oss av 5/5, 10/10 100/100 eller så 1.000.000/1.000.000 . Skribenten tycker vad skribenten tycker. Hade det varit 10/10 så hade förmodligen spelet lik förbannat fått just 10/10. Att många tror att man löser allt genom att utöka betygssystemet. Jag tror inte det, och tror man det kan man använda tipset jag gav i bloggen. Att 86 är bättre än 85 kan vi vara överens om. Men frågan är vad skillnaden gör i och med 1%. Det hade i Sims 3 handlat om en möbel extra.

Vad jag menar är att om man ger recensenten möjlighet att dela ut ett mer diversifierat betyg än vad som nu är möjligt så kommer hon att göra det.
Jag vet att Sebastian Lind tycker Sims är 100% på en 5/5 skala - och även om han inte tycker det - så skulle han inte säga det här.
Men om han skulle kunna sätta betyg på en 10 skala i stället, så kanske betyget skulle blivit 9/10, eller som jag gärna ser det, att man bryter ner betygen i olika delar som görs på bland annat IGN och Gametrailers, ser inte vad det svåra i det är faktiskt. Man kan ju tycka att fragzones rececenter är - borde vara - kunniga nog att göra detta, även om det kanske kräver lite mer fokus och 30 minuter mer tankeverksamhet att göra detta.
Och det handlar så mycket mer om en möbel extra. Resonerar man så kanske ni skall ändra systemet till en 2-skala eller ta bort det helt, fast det verkar ni inte vilja göra heller.

Jag kommer att lämna diskussionen för denna tråden - ingen ide att älta det mer idag - men jag kommer så klart återkomma till ämnet i någon annan tråd.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

För er killar som sitter o gnäller om The Sims 3 som om det vore världens bästa spel, och till dig käre FZ recensent som har en JÄVLIGT dåligt smak (då betyget är personligt enligt Er), The Sims 3 är helt enkelt inte bra, tjejen fick prova det för första gången igår kväll och visst satt hon i kanske 2 timmar men till slut hade hon så mycket saker att gnälla på om spelet att jag fick alt+a4 Det borde väl visa att SPELET ÄR INTE PERFEKT, Recensenten: gör om gör rätt.

Medlem
Skrivet av HipShot:

Skillnaden är att man helt enkelt kan vara mer precis. Och att 86 är bätte än 85.

Och vad är det som är sån enorm skillnad att man måste ge ett spel 86 istället för 85? Att metallen glänser LITE mer eller att stenar flyger LITE längre?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Sanazin:

För er killar som sitter o gnäller om The Sims 3 som om det vore världens bästa spel, och till dig käre FZ recensent som har en JÄVLIGT dåligt smak (då betyget är personligt enligt Er), The Sims 3 är helt enkelt inte bra, tjejen fick prova det för första gången igår kväll och visst satt hon i kanske 2 timmar men till slut hade hon så mycket saker att gnälla på om spelet att jag fick alt+a4 Det borde väl visa att SPELET ÄR INTE PERFEKT, Recensenten: gör om gör rätt.

Testa tänk till lite

Medlem
Skrivet av Sanazin:

För er killar som sitter o gnäller om The Sims 3 som om det vore världens bästa spel, och till dig käre FZ recensent som har en JÄVLIGT dåligt smak (då betyget är personligt enligt Er), The Sims 3 är helt enkelt inte bra, tjejen fick prova det för första gången igår kväll och visst satt hon i kanske 2 timmar men till slut hade hon så mycket saker att gnälla på om spelet att jag fick alt+a4 Det borde väl visa att SPELET ÄR INTE PERFEKT, Recensenten: gör om gör rätt.

Skönt att veta att det är din flickvän som har vetorätt på vad som är bra eller inte


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Egentligen är väl ändå själva betyget väldigt subjektivt och godtyckligt? Jag tycker då att man därför bör gå efter själva recensionen snarare än betyget.

Recensionen är ju oftast mycket mer objektiv och därmed kan man tänka sig till ett eget betyg snarare än att lita blint på recensenten.

Medlem

Lol. Man kan väll ändå inte slänga ihop en recension samma dag som spelets släpps X). Inte konstigt att det då blir 5/5

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av nicke157:

Lol. Man kan väll ändå inte slänga ihop en recension samma dag som spelets släpps X). Inte konstigt att det då blir 5/5

Om inte det har framgått tidigare så får vi (oftast) spelen innan släppdatumet så att vi hinner testa dem tillräckligt.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Paladia:

Tack för ett bra svar. Jag har till och med spelat mot dig i QL vid några tillfällen, antingen med nicket Paladia eller GoBackToCS. Avseende QL och svenska servers så släppte ju för övrigt id software nya svenska servers senast igår ( http://www.quakelive.com/forum/showthread.php?t=25892 ), om du aldrig ser svenska CA servers uppe så är det konstigt, då jag ser flera uppe även vid denna sena tidpunkt.

När det gäller "heta nyheter" så kan du ha missförstått mig. Ordet nyhet kommer ju från ny+het, d.v.s. att något är nytt och hett. Därför blir det ett ordfel då man skriver "het nyhet", då det blir två het, naturligtvis så kan inget vara hett två gånger. Antingen är den ny och het eller en nyhet, "het ny-het" blir ju väldigt fel som du säkerligen förstår. Jag förstår att rutan finns där, men att kalla den för "het nyhet" blir helt enkelt grammatiskt fel. Förlagsvis så ändras det till exempelvis huvudnyheter, toppnyheter eller dylikt.

Varje gång jag talat med dig spiken så har du varit väldigt trevlig, vilket är något jag uppskattar. Jag är dock inte Åke Vader, även om jag är medveten om vem det är. För att undanröja alla konspirationsteorier så kan du kika på min profil på http://www.esreality.com/?a=users&user_id=3723 där jag t.o.m. har Åke som vän

Om det inte framkom tidigare så var min poäng med det hela att åtminstone jag skulle uppskatta om ni ibland kom ihåg varifrån f:et i fz kommer ifrån, och att ni på kuppen kunde glömma bort att en ny tapet släppts i The Sims

Det är så mycket trevligare att prata osynkade åsikter om man är trevlig, märkligt nog

Heta nyheter-grejen kan vi diskutera vid sidan av, det har inget med Sims 3-recensionen att göra. Du är välkommen att kontakta mig via pm eller via irc när jag är online.


signatur
Medlem

Det är inte låg nivå på recensionerna, det är låg nivå på folk som skriver här.
Bara för att ett spel inte har vapen och massa gibbing betyder det inte att det måste suga eller att FZ måste ge ett lågt betyg.
Det finns trots allt en anledning till att The Sims jämt är med på Top 10 köpta spel varje månad, finns inte många andra spel som gör det förrutom WoW typ.

Medlem

Tycker att dem kunde gjort så att man kunde höra vad dem snackar om (simmarna). Jag menar nu när en hel stad är vid liv så finns det väl personer eller saker som man kan snacka om tycker jag. :\


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Mr.Waterboy:

Tycker att dem kunde gjort så att man kunde höra vad dem snackar om (simmarna). Jag menar nu när en hel stad är vid liv så finns det väl personer eller saker som man kan snacka om tycker jag. :\

Vilket språk ska dem tala på? Tror inte att alla knattar förstår om dem skulle prata på t.ex engelska heller.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Inaktiv
Skrivet av Jericho:
Skrivet av Mr.Waterboy:

Tycker att dem kunde gjort så att man kunde höra vad dem snackar om (simmarna). Jag menar nu när en hel stad är vid liv så finns det väl personer eller saker som man kan snacka om tycker jag. :\

Vilket språk ska dem tala på? Tror inte att alla knattar förstår om dem skulle prata på t.ex engelska heller.

Plus att det skulle upprepa sig ganksa mycket tror jag..

Medlem

Farligt vanebildande spel. Men inte så bra som dom tycker.....

Men men smaken är som baken. Vissas stinker! ha ha


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Inaktiv
Skrivet av Spectral:

Det är ju helt sjukt att era recensenter får tycka som dom vill!!

Skämt åsido så var recensionen bra, men det är nog inget spel jag kommer skaffa så länge det inte släpps till mac eller linux. Så bra verkade det inte så att jag måste byta OS för spelets skull

Det står på The Sims 3 wiki att det kommer till mac också...

Kan köpas här http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?lang=&id=73994&lan...

men det skall också finnas någon version som både pc/mac ingår ... iallafall hade dom en sådan hybrid på amazon.

För övrigt en bra recension!

Skriv svar