Mitt Starcraft 2-misslyckande

Skägg.
10 Chambers
Mitt Starcraft 2-misslyckande

Har som sagt drabbas av Starcraft 2-sjuka och efter att ha ägt en practice league-match och stärkt av min dubbelvinst mot @xplejjn vågade jag starta den första av fem placeringsmatcherna. Aj, det gjorde ont. I de två första fick jag så mycket spö att jag inte orkade förnedras mer den kvällen. Visst, jag samlade lika mycket resources som mina motståndare men fick aldrig samma fart på produktionen så det var över på ett anfall. Att bygga försvar verkar också helt meningslöst. Ikväll har jag tittat på finalmatcherna från King of the Beta (länko) men jag insåg snabbt att jag snarare blev deprimerad än inspirerad av de filmerna. Deras nivå är avundsvärd och avskyvärd, på samma gång.

#blogg


signatur
Medlem
Mitt Starcraft 2-misslyckande

Bygg alltid för rush! även om du inte rushar så är du redo om fienden rushar. Att bygga ett flertal barracker mm är ju inte heller fel.

Medlem

Vilka spelar du?

Skägg.
10 Chambers

Terran. Wall-in och två barracker, första med reactor och andra med tech kör jag inledingsvis


signatur
Medlem

Ja det låter ju inte tokigt! Spelade alltid Protoss i ettan, ska vänta på GamersGates rea att ta slut, och sen är det bara en tidsfråga innan SC2 finns på min hårddisk.

Medlem

Är också apdålig egentligen, men brukar köra enligt Husky's basic terran opener den här buildordern vilket funkar förvånansvärt bra:

http://www.youtube.com/watch?v=WQe6UqvCOT4

Du har säkert sett den, men annars så rekommenderar jag den verkligen.Tredje barracken (techlab) gör rätt stor skillnad.

Skägg.
10 Chambers

sett den där, men inte kört efter den. Ska testa det nästa gång, kör lite mot datorn nu för att få in lite flyt.


signatur
Medlem

Mitt tips är att hitta någon på samma nivå eller kanske till och med lite bättre, det viktigaste är att hitta någon. Sen sitta och mala custom games mot varandra och köra pratice games så mycket ni bara kan. Sen diskutera massor om vad du / din partner gör för fel och vad som måste bättras på. Försök inte vinna matchen utan träna på specifika saker i första hand t ex din build order eller något annat du känner att du måste få ned perfekt. Det ger mer än man tror

Medlem

Frågan är vem som orkar pressa spel i den omfattning som SC2 troligtvis kräver år 2010 :\


signatur
Medlem

Själv är jag värdelös mot bara självaste AI:n. Jag vågar inte på mig något mot spelare riktigt ännu, haha.

Medlem

Bygg 11/11 scvs sen börja med 2 barracker sen en supply depot och sen gå på lite arbetare spamma upp 6-7 marines sen gå mot 2 tech och sen ser du vad fienden går på om han går stalkers = fortsätt med marauders går han zerglings =factory:- bara lite tips från en platinum spelare.

Skägg.
10 Chambers

Markus, låter intressant! Gissar på eldkastarbilar mot zerglings isf?


signatur
1
Skriv svar