Gran Turismo 5 kan släppas när som helst

Robot
Inaktiv
Gran Turismo 5 kan släppas när som helst

Vissa spel kan man kolla om dom är bra via gameplay klipp på youtube men körkänsla i bilspel kräver nog ett demo, skiter i att det är ett Gran Turismo spel tjänar inte 20k i månaden så vill ha demo.

Medlem
Skrivet av Inside Line's intervju med Yamauchi:

IL: I also noticed the damage to the STI in the trailer, so should I take that as a hint that this will be the first Gran Turismo game that shows visible damage when people crash into a wall?

Yamauchi: Yes.

IL: How difficult is it to incorporate that into a racing simulation?

Yamauchi: It's just the order of priority. You have to get the shape of the car and the physics completely perfect to call it a simulator to begin with. Deformation was just something that's lower on the list of priorities to do for a game.

Hela intervjun här.

Kanske lite mer skoj info för oss som följt Gran Turismo i tio år. Skador samt NASCAR och WRC licens betyder mer för mig än svammel om releasedatum.

Releasedatumet litar jag f*n aldrig på när det gäller GT. Mest svammel tills dess att man ser spelet på hyllan.:down:

Då kan man lira Forza 3 tills dess att GT5 kommer, braaa tider kommer för oss som gillar konsollracing i alla fall!;)

Medlem

Vilken ratt bör man satsa på?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Vilken ratt bör man satsa på?

Logitech G25 om du ska lira PS3/PC endast. Fanatec's nya ratt kommer funka till både 360, PC och PS3 dock så den kan nog överväga gamla lojala G25:an.:up:

Länk till Fanatec's 911 Turbo S ClubSport

Medlem

Alla säger g25... (urgammal o ett gäng "små"fel).
Så ja tipsar om fanatec ratten.

Dock SVINDYR! och väntetiden är tills slutet av juli.
http://www.fanatec.de/webshop/new_eu/product_info.php?cPath=2...

EDIT: ash Edd1e han före..


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

& hur ska man tolka det här, att han har ett oslipat spel
som han vill släppa snarast möjligt...?
vi kan alltid fortsätta & jobba på´t så det är "perfekt utfört och att allting är finjusterat"

Varför inte utveckla GT5 till det yttersta på samtliga punkter för ps3,
så att det är lönlöst att en´s försöka utveckla ett
GT6 till PS3.
Men men det är väl för mycket begärt,
& samma visa om 2-3år "GT6 bästa bla bla bla

Medlem
Skrivet av Salto:

& hur ska man tolka det här, att han har ett oslipat spel
som han vill släppa snarast möjligt...?
vi kan alltid fortsätta & jobba på´t så det är "perfekt utfört och att allting är finjusterat"

Man kan fippla med ett spel i evighet utan att bli fullständigt nöjd. Så tolkar jag det iallafall.

Medlem

Förstår inte hur de kunde prioritera skademodeller så lågt.
Visserligen har GT aldrig haft det men det är också vad som saknats. Förstörelse och smart körning är en stor del av motorsporten o att ignorera det är ju bara att gå den orealistiska och arkadiga vägen.

Grattis åt dem att dem äntligen tagit sitt förnuft till fånga.

Medlem

Kommer säkert en ny ratt från Logitech lagom till GT5 ...

Medlem
Skrivet av Hr Hamwich:

Vissa spel kan man kolla om dom är bra via gameplay klipp på youtube men körkänsla i bilspel kräver nog ett demo, skiter i att det är ett Gran Turismo spel tjänar inte 20k i månaden så vill ha demo.

Finns väl en demo på GT5: Prologue.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Fler utvecklare borde behandla sina spel som Polyphony Digital. Detta kommer att bli hur bra som hels, kanske till och med överglänsa det bästa racingspelet någonsin: GT4.

Medlem

ända jag skulle villa se i ett gt spel är skador å en sak som jag skanat länge som finns i alla andra bil lir. svart sträck på backen vid sladdar/nitar/burnouts xD en skit detalj jag vet men vill iaf om dom ska kalla det simulator ska det fan finnas svart sträck xD

å man ska inte putsa på ett spel för länge det kan det bli ett nytt duke forever ^^ men i vissa fall är det bra med lång puts tid TF2 är ett sånt exempel tog väll nästan 7 år innan det kom från att dom visa första screens?

Medlem
Skrivet av swordy:

ända jag skulle villa se i ett gt spel är skador å en sak som jag skanat länge som finns i alla andra bil lir. svart sträck på backen vid sladdar/nitar/burnouts xD en skit detalj jag vet men vill iaf om dom ska kalla det simulator ska det fan finnas svart sträck xD

å man ska inte putsa på ett spel för länge det kan det bli ett nytt duke forever ^^ men i vissa fall är det bra med lång puts tid TF2 är ett sånt exempel tog väll nästan 7 år innan det kom från att dom visa första screens?

Skador finns. Det fick vi se under Sonys konferens.

Medlem

Hoppas iaf det kommer i år, för det verkar väl vara mycke troligt nu.

Medlem

Haha! längtar. blir de här spelet å G25


signatur

360 fanboys, just Shut The Fuck Up and enjoy Xbox 3FixMe!

Medlem

Gran Turismo 5 prologue fick mig bara att längta mer

Inaktiv

Finns en trailer på Playstations hemsida! Den visar visserligen inte krockar som man längtar efter men det ser ju grymt ut! Verkar finnas flera olika racing-alternativ. Som rally, nascar och så.

http://www.us.playstation.com/PS3/Games/Gran_Turismo_5


signatur

Cobra 11 Crash Time Demo
PSN ID: mikzaSWE

1
Skriv svar