Södertälje?

Medlem
Södertälje?

Tänkte flytta uppåt i landet för att komma närmare mitt förflutna (Vafan, alla mina polare flyttar! Jäkla svin) och har nu hittat en lägenhet i Södertälje som jag verkar kunna få.
Nu är problemet då att jag har hört mycket dåligt om Södertälje och är därför inte säker på att jag vill bo där.
Så då undrar jag nu alltså, hur hårt suger Södertälje? Eller är det kanske ett nice ställe?

Öh.. ja, börja rösta! Skrivna åsikter är också välkomna.

Medlem

Som erkänd professor i teorier så tycker jag att du inte ska flytta till södertälje.

Varför kan du frågar mig nu, och jag ska ge dig svaret.
Först kan vi ju se namnet, "Södertälje".

Som vi alla vet så är "söder" i stockholm ett ställe där dekadensen har sitt högsäte, många rika ungdomar, så kallade "stekare" har sitt näste där och eftersom Södertälje delar sina första ord med detta ställe så kan det ju enbart betyda något negativt.

Sedan så kommer tälje, det må låta oskyldigt men när man lär sig innebörden av detta hemska ord som man förstår vad södertälje verkligen betyder.

Tälje är ett slang för att utöva satanistiska ritualer, man "täljer" i människosjälen och kommer ett steg närmare Satan, och på söder så utförs ju sådana akter dagligen (alkoholbruk, sex utanför äktenskapet och även ett utspritt bruk av datorspel, som vi alla vet är djävulens sätt att snärja in folk!).

Kombinera dessa så får du något som symboliserar allt ont som finns i världen, Södertälje.
Så nej Jokkocze, jag skulle inte råda dig att flytta till denna ort som osar utav Satan, jag ber dig innerligt att hålla dig borta så långt som möjligt därifrån, flytta till ett gudsfruktigt ställe istället, så som Genarp eller Munkfors, och lev ett gott liv i Guds syn.

Eller ja, finns det jobb där för dig så kan du ju ta det om än temporärt, vem vet, södertälje kanske är staden för dig?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Bor i Sthlm och har lite koll på Södertälje. Det suger vansinnigt hårt. Om nu inte bostaden råkar ligga i ett bra område, men bra områden med hyresrätter i Sverige finns väl inte längre, framför allt inte runt Sthlm.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Beror alldeles på VART i Södertälje, det finns ju ghetton där som i alla storstäder.

Men ligger lägenheten nere på Centrum eller i nån Icke-ghettodel så är det rätt ok.
(Bor själv inte i Södertälje, men det e närmsta "storstad" och de flesta polarna bor där).


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Har aldrig varit där men för sakens skull så säger jag att det suger "hårdporrshårt". Bygg ett hus ute i skogen någonstans.

Medlem
Skrivet av Zymac:

Beror alldeles på VART i Södertälje, det finns ju ghetton där som i alla storstäder.

Men ligger lägenheten nere på Centrum eller i nån Icke-ghettodel så är det rätt ok.
(Bor själv inte i Södertälje, men det e närmsta "storstad" och de flesta polarna bor där).

hahha visste inte de fanns ghetton här i sverige!

Medlem
Skrivet av ghoül:
Skrivet av Zymac:

Beror alldeles på VART i Södertälje, det finns ju ghetton där som i alla storstäder.

Men ligger lägenheten nere på Centrum eller i nån Icke-ghettodel så är det rätt ok.
(Bor själv inte i Södertälje, men det e närmsta "storstad" och de flesta polarna bor där).

hahha visste inte de fanns ghetton här i sverige!

Nää, för alla e så jävla rädda för o råka vara politiskt inkorrekta och/eller stämplas som främlingsfientlig osv. så ingen kallar dom ghetton, men alla vet ju att det är så...


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Södertälje kommun har omkring 81 000 invånare. Södertälje har en stor befolkning av assyrier/syrianer, cirka 22.000 assyrier/syrianer

saxat från Wikipedia. Påpekar ingenting, ville bara visa att det finns 81 tusen invånare :)!

Medlem

Låter som ett ställe man bara får 8mb/s bredband på.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av ghoül:
Skrivet av Zymac:

Beror alldeles på VART i Södertälje, det finns ju ghetton där som i alla storstäder.

Men ligger lägenheten nere på Centrum eller i nån Icke-ghettodel så är det rätt ok.
(Bor själv inte i Södertälje, men det e närmsta "storstad" och de flesta polarna bor där).

hahha visste inte de fanns ghetton här i sverige!

Nää, för alla e så jävla rädda för o råka vara politiskt inkorrekta och/eller stämplas som främlingsfientlig osv. så ingen kallar dom ghetton, men alla vet ju att det är så...

jag vill inte förstöra tråden, men alltså sverige har inga ghetton klart slut, vi har lite knasiga förorter dock, eller betongen som jag hellre kallar det för

låter bara väldigt fjantigt när du kallar det för ghetto

lite mer on topic så har jag absolut ingeting att säga om södertälje, jag har vart där, men det känns som en liten småstad, jag föredrar att bo lite närmare stockholm, i vilken valfri närort som helst

Medlem
Skrivet av ghoül:

lite mer on topic så har jag absolut ingeting att säga om södertälje, jag har vart där, men det känns som en liten småstad, jag föredrar att bo lite närmare stockholm, i vilken valfri närort som helst

Det verkar som att det inte handlar om Södertälje, utan en förort till Södertälje (Förort till förort O_O). Dock fick jag några bilder på lägenheten och området, så jag tror att jag kan trivas där tills jag hittar något i Huddinge eller så.

Medlem
Skrivet av ghoül:
Skrivet av Zymac:
Skrivet av ghoül:
Skrivet av Zymac:

Beror alldeles på VART i Södertälje, det finns ju ghetton där som i alla storstäder.

Men ligger lägenheten nere på Centrum eller i nån Icke-ghettodel så är det rätt ok.
(Bor själv inte i Södertälje, men det e närmsta "storstad" och de flesta polarna bor där).

hahha visste inte de fanns ghetton här i sverige!

Nää, för alla e så jävla rädda för o råka vara politiskt inkorrekta och/eller stämplas som främlingsfientlig osv. så ingen kallar dom ghetton, men alla vet ju att det är så...

jag vill inte förstöra tråden, men alltså sverige har inga ghetton klart slut, vi har lite knasiga förorter dock, eller betongen som jag hellre kallar det för

låter bara väldigt fjantigt när du kallar det för ghetto

lite mer on topic så har jag absolut ingeting att säga om södertälje, jag har vart där, men det känns som en liten småstad, jag föredrar att bo lite närmare stockholm, i vilken valfri närort som helst

Nää ojj, förlåt då, det var inte Judar, men i övrigt så stämmer beskrivningen precis enligt SAOL (ja jag vet att jag stavade på engelska, inte på svenska)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Finns många städer som är bättre


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Låter som ett ställe man bara får 8mb/s bredband på.

Haha, nej jag bor själv i Södertälje har 100mb/s:)


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Inaktiv

"hahha visste inte de fanns ghetton här i sverige!"

Jag har bott i New York och nu bor jag i Stockholm.
Ja, det finns många ställen som sakta men säkert omvandlas till getton i Sverige. Varenda liten hyresrättsbyggnad får sakta men säkert sin beskärda del. Områden hamnar succesivt utanför marknaden och ingen vill längre äga eller renovera.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Tar inte Södertälje in mera invandrare än vad USA och Kanada gör tillsammans?

Har själv varit där så tycker att det är helt okej att bo där.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Tar inte Södertälje in mera invandrare än vad USA och Kanada gör tillsammans?

Har själv varit där så tycker att det är helt okej att bo där.

Om du med invandrare menar Irakier, så jo, det stämmer.

Edit: tack för korrigeringen båtsman, my bad.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv

När vi håller på och talar om roliga städer:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2374&a=851350


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Jag har några kompisar som bor i södertälje. Döden före att bo där.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Well, Sydpolen är ett hyfsat bad...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Spoileralert: Göteborg är det bästa Sverige har att erbjuda.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
Skrivet av Sipmo:

När vi håller på och talar om roliga städer:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2374&a=851350

Batman är ju engelska för just "fladdermusmannen" och Batman i det aktuella språket var absolut inte tänkt som det engelska Batman när man namngav staden. Patetiskt men ok, staden får ju gratis publicitet även om det knappast leder till ökad turism.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem
Skrivet av unix:

Batman är ju engelska för just "fladdermusmannen" och Batman i det aktuella språket var absolut inte tänkt som det engelska Batman när man namngav staden. Patetiskt men ok, staden får ju gratis publicitet även om det knappast leder till ökad turism.

En annan lite lustig sak är varför de uppmärksammar det här först nu när Batman redan varit stor i 60-70 år.

Medlem

Stadskassan sinar + ignorans + ren dumhet = Stämmning


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

1
Skriv svar