Gameplay från SupCom 2
Det ser bra ut och helt rätt att man ska kunna uppgradera enheterna istället för T1/2/3 men en kanon som skjuter stridsvagnar? Hallo? Såg de kanonbilar i RedAlert som sköt iväg gubbar och tänkte "nä men hej så kan vi också göra fast i större skala!"? Jaja hoppas de gör ett bra spel iaf med lite roligare banor än i ettan.
efter att ha sett e3-trailern så var jag lite orolig att det skulle se lite för "animeaktigt" ut. men de här ser ju bra ut!:up: enda man kan klaga på är väll som Artman säger, stridvagnskanonen, WTF!?
"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern
Har rätt så nyligen blivit väldigt förtjust i Supreme Commander genom Forged Alliance, vilket gör att jag helt plötsligt ser fram emot 2an.
Enda som väckte lite frågetecken var om jag trots min nyligen uppgraderade dator komma få glädje av detta spelets potential. Ettan (åtminstone om man håller sig till en skärm) rullar på i stadiga 60, men då man spelar det i multi laggar spelet något enormt, och att dömma av videon kommer det hända ännu mer saker och orsaka mängder mer lagg. Känns det som.
Jag är dessutom osäker på valet till helt fri kamera, tenderar att bli rörigare så. Förhoppningsvis har de väl löst det på ett bra sätt än att, som man kan uppfatta från andra håll, man låser upp axlarna för sakens skull.
Uppskattar liksom tidigare talare uppgraderingssystemet, då jag alltför ofta försökt bolla mellan nivåerna för att komma till tech 3 så snabbt som möjligt. Vilket ibland kan kännas ooptimerat. Att lägga det på uppgradering kan också öppna upp för intressanta strategier!
'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles
Han tryckte rätt hårt på att alla projektiler osv räknades hela tiden i realtid. Men vad jag kunde se från videon så va där inte ett enda skott som missade eller liknande? Vad är då poängen med det hela? Eller missade jag nåt ?
Det var ju ingen som gjorde någon micro management med enheterna. Jag misstänker att det är ganska enkelt att träffa stationära mål med framtidens alla teknologiska påfund.
Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.
Han tryckte rätt hårt på att alla projektiler osv räknades hela tiden i realtid. Men vad jag kunde se från videon så va där inte ett enda skott som missade eller liknande? Vad är då poängen med det hela? Eller missade jag nåt ?
Fatboyen i slutet skjöt ganska random och missade en hel del. Sen är det saker som turretsarnas tracking-speed som spelar roll. Speciellt i anti-air kanonerna i ettan var detta avgörande. En kanon med mycket DPS på pappret kunde vara helt värdelöst för att det aldrig träffade. Tyckte för övrigt det såg riktigt nice ut på ett ställe i mitten av videon då nånting skjöt med typ en minigun och det var verkligen ett hagel av små tracers när den skjöt.
Tyckte alltid kartorna/terrängen var väldigt tråkiga i supcom, speciellt i jämförelse med TA som hade alla möjliga intressant världar med olika egenskaper och unika landskap.
Så det här ser klart å tydligt ut som ett steg åt rätt håll för mig. Hoppas det bara inte blir så enformigt som supcom också, ge oss mer att leka med.
Såg klart intressant ut. Gubb-kanonen va fanimej bäst!:D
Hoppas att det inte blir lika jobbigt att styra omkring gubbarna som i ettan. Blev rätt mycket kaos och onödiga casualties. Skönt att de tar bort tech-skiten också. Var svinjobbigt att uppgradera sina fabriker stup i kvarten. Sen verkar det som om de skärt ner på kommando-fönstret vilket är jäkligt bra. Det i ettan tog typ upp halva skärmen.
Tyckte på det hela att det "urgamla" Total Annihilation var mycket roligare att spela än SupCom. Hoppas 2an ruckar på min åsikt
Where are we runnin'?
Han tryckte rätt hårt på att alla projektiler osv räknades hela tiden i realtid. Men vad jag kunde se från videon så va där inte ett enda skott som missade eller liknande? Vad är då poängen med det hela? Eller missade jag nåt ?
Det märks mest när du undviker skotten som sagt, sen ger det ju även möjligheten att "skydda" en svag enhet genom att ha en stor tank framför den, så länge inte de inkommande skotten går i för hög bara i alla fall.
En av favoriterna är ju när jag lyckades träffa ett transportflyg med mitt artillery, lite roligt var det ju men deppigt då den annars skulle ha träffat en power generator.
En annan klassiker är också när folk skjuter nukes mot en och du inte har hunnit få upp försvar mot den. Då kan man dra in alla sina plan över där man tror den kommer landa och har man lite småtur så träffar nuken ett av planen på vägen ner vilket minskar skadan nere på marken ganska drastiskt.
Tyckte alltid kartorna/terrängen var väldigt tråkiga i supcom, speciellt i jämförelse med TA som hade alla möjliga intressant världar med olika egenskaper och unika landskap.
Så det här ser klart å tydligt ut som ett steg åt rätt håll för mig. Hoppas det bara inte blir så enformigt som supcom också, ge oss mer att leka med.
Exakt vad jag tänkte. Hoppas Chris Taylor minns vad som gjorde TA så bra! Detta verkar lovande iallafall.