Kvintett av Left 4 Dead 2-gameplay

Robot
Medlem
Kvintett av Left 4 Dead 2-gameplay

I want Bill, Zoey and Francis! Ingen tjockis i barnkläder! ser iaf ut som han tjockisen har barnkläder på sig.

Medlem

Jag tycker att spelet ser alltför "cartoonish" ut, lite TF2-vibbar över det hela. Men yxan var gullig i alla fall.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Bara jag som tycker det är för tidigt än en uppföljare? Spelet verkar ju inte erbjuda så mycket mer än föregångaren...

Vill hellre att de släpper Half-Life 2 Episode 3 lite tidigare...


signatur

Mess with the best, die like the rest. ^^

Medlem

Jag tycker det är helt sjukt dålig stil av Valve.

Dom lurade mig helt till ett köp pg.a att dom sa att dom skulle släppa en SDK och att dom skulle uppdatera spelet med jämna mellanrum med nya banor osv. Sen bara skiter dom giriga asen i det och, istället, släpper en 2:a? Nä, jag pissar på Valve och tänker inte stödja dom mer.


signatur
Medlem

asså, jag blir å ena sidan besviken på valve, å andra sidan gillar jag l4d. det här kunde vart ett dlc om nu valve var tvunget att inte leva upp till sitt rykte att uppdatera sina spel, för det här är annars exakt samma, bara nya banor, nya karaktärer och ett par nya vapen. skulle kunna förlåta om det kom med en fantastisk story, men om jag tänker på konceptet, så not likely.

Medlem

Asså stekpannans klang fick mig att skratta. Att det ser lite oslipat ut är nog för att det är 7 månader (minst ) kvar till release. Förväntar mig en värdig uppföljare till förra årets roligaste spel!

Medlem

Ne snälla Valve, bli inte giriga nu! Om detta spel kommer kosta som ett fullpris spel så det bullshit asså! Vad hände med alla uppdateringar till L4D? Detta känns ungefär som den halvan av L4D som saknades när spelet lanserades.

Man hade lätt kunnat släppa detta som DLC, jag skulle t.om. kunna tänka mig o betala en 50-lapp eller en hundring för det men att släppa detta som ett eget spel e verkligen ett stort svek mot alla som köpte L4D o hoppades på att det skulle komma mer grejer, bara man väntade tillräckligt. Det där angående att storyn inte passar in e fan bara skitsnack! Hur mycket story har L4D? Hur fasen kan alla karaktärerna lyckas hamna i skiten om och om igen när man blir räddad av andra människor efter varje bana?

Jag förstår inte varför man inte bara gör som med TF2 och fortsätter att uppdatera L4D med nya vapen, banor, spelsätt och spelbara karaktärer. Måste säga att detta är grymt sniket gjort av Valve!

Medlem

Tycker det ser ut som en mod till ettan, slängt på lite nya skins och ett par nya ljud bara.

Från det jag har sett hitintills verkar "originalet" vara roligare ^^

Medlem
Citat:

Valve har förklarat att anledningen till att de släpper en uppföljare så snart är att de efter släppet av Left 4 Dead hade så många nya idéer, att det inte bara var att pumpa in i ett nytt spel.

Ja... Det såg ju verkligen fräscht och nytänkande ut. Vad är nytt? Melee, som mer eller mindre har varit standard i FPS sedan dess begynnelse? Nej, det här är en riktig let-down av Valve som annars brukar hålla riktigt hög nivå.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Håller med ovanstående. Såg ut som 1an med melee och lite nya skins. Blä

Medlem

Helt fel miljöer och karaktärer imo. Ingenting alls i klippen som fick mig att hellre vilja köpa detta än 1an.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Finns då ingen jag har pratat med som har sagt något possitivt angående L4D2, jag själv känner mig grundlurad. Gief moar nya banor, vapen osv till första spelet! Sluta försöka vara som EA nu Valve, sluta mjölka pengar sådär.. Ni som var så bra förut.


signatur
Medlem

Hmm , Valve har fått EA-sjukan ser jag. Släpp en patch, kalla det ett nytt spel och ta betalt för det. Finns det någon som tror att yxor m.m ursprungligen inte var tänkt som en del av nuvarande L4D?

Giriga j*vla lögnare. Jag vill ha det som utlovades till mitt L4D utan att betala extra för det.

Inaktiv

April har redan varit annars hade jag trott det var ett skämt... Ser ut som nån tidig beta till L4D eller nått.. oslipat fult och ingen skräck.. tråkiga milöer.. etc..

Buuuuuuuuuuuuuu !

Medlem

Så onödigt att släppa en tvåa :/, ge oss DLC ist. Perkele

Medlem

Även om jag förstår varför folk blir lite sura så tycker jag att det ser grymt mycket bättre ut än ettan, även om det fortfarande känns som att det kommer vara lite väl lite innehåll i spelet. Skulle helst se att det inte låg ammunition och skräpade överallt samt att det blev mycket mer fokus på olika typer av vapen att slåss med, olika typer av simpla barrikader som att skjuta objekt för dörröppningar och liknande vore också kul. Sen nu när man har "riktiga" melee vapen så ser jag inte poängen i att pistolerna ska ha oändligt med ammunition.

Medlem

Diggar melee vapen!


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Fargo:

Bara jag som tycker det är för tidigt än en uppföljare? Spelet verkar ju inte erbjuda så mycket mer än föregångaren...

Jo på tok för tidigt.
Dom borde ge oss mer DLC istället, nya cmpaigns, vapen etc.
Ångrar mig så att jag köpte L4D nu...

Medlem

Jävligt dåligt av Valve. Kommer knappast köpa denna skit, om de lovar underhåll av ettan får de se till att hålla det löftet. Hela communityn är pissed off (steampowered.com/forums)

00a
Medlem

Kan de inte skrota source motorn snart.

Medlem

Håller med om att det är på tok för tidigt. Känns som om det var alldeles nyss som ettan kom ut. Tycker att man borde få köpa detta för en hundralapp om man redan har ettan. Alldeles för lite nytt. Mer som en ny episod, precis som med episoderna till HL2.

En sak till jag tänkte på när jag såg videon. En helt gameplay-relaterad sak När man spränger en gasoltub så borde det bli en tryckvåg som får alla zombies att ramla för en stund, så man får lite andrum. De är ju så otroligt värdelösa som de är annars.

Medlem

Eld kulor, en clown och dagsljus körning...

Medlem

Vad har hänt? de här ser stört ut jämnfört med L4D
Och var är de gamla karaktärerna..... seriöst jag gillar inte den här twisten Steam kör över oss med.
F*n


signatur

Illiud Latine dici non potest!

Medlem

Jaha, det var ju många nya ideer det där. Att dom sen funderar på att konvertera över de gamla banorna för att fylla ut "utbudet" känns ju bara ännu mer löjligt.

Nej fyfan, detta bojkottar jag tills man får se riktigt nytt innehåll. Detta kunde dom ju fan som sagt lätt ha fixat i en patch eller dlc till första spelet istället.
Jag hoppas på att mod-communityn håller första spelet vid liv istället då.

Shit alltså vad folk klagar. Ingen klagar över HL2-episoderna, de kunde också släppas som dlc med tanke på längden. Jag tror detta kommer bli både bra och billigt. Dessutom tror jag att de som äger ettan kommer få någon form av erbjudande där de får köpa tvåan för reducerat pris.

Fundera även lite över denna meningen innan ni sågar sönder Valve:

"De tänker däremot inte överge L4D-spelarna utan mer material är att vänta, bland annat någonting rörande community-nivåer inom en snar framtiden - samt 4v4-matchmaking."

Medlem
Skrivet av Gröna Bananer:

Shit alltså vad folk klagar. Ingen klagar över HL2-episoderna, de kunde också släppas som dlc med tanke på längden.

Episoderna kostade inte 499kr vid release.


signatur

"Valve är ett sånt där mys företag man vill ge sitt hus, bankkonto, och flickvän till..." - tubez

Medlem

SÅ jävla FAIL!!! Av Valve! Kommer inte köpa detta!

Medlem

Först nämner jag att jag är Valve avgudare.
Håller med om att det är för tidigt. Nästan värre än EA.
Men när jag tänker efter på de första filmerna som släpptes på L4D så såg ju det ut som ett vanligt mod de oxå. Vapen var inkopierade från CSS osv.
Men se hur det blev!
Efter att ha hört Gabes tal på DICE så tror jag att dom vet vad dom gör. Jag HOPPAS.
Det som ni har sett i dessa tidiga videos är inget speciellt. Men efter som det är Valve finns det än hopp att detta kan bli skitbra!

Tycker vi alla håller tummarna att det blir ett trevligt Valve-lir och att Valve tänker på spelarna lika mycket som de har gjort innan. Annars vet Valve att Half Life ep3 är mitt sista köp från dom!

/Valveavgudare.

12
Skriv svar