Tio minuter av Just Cause 2

Robot
Medlem
Tio minuter av Just Cause 2

OMG ;D Lite konsollskador här och där, men det där liret till PC kanske kan bli underhållande om de lyckas bra


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Ser faktiskt riktigt kul ut, men... dör man aldrig?! Hoppas det finns svårare inställningar, annars blir det värdelöst.

Tycker det ser smått banbrytande ut i att ta sig fram på galna sätt. Fallskärm+änterhake+attackhelikopter+hoppa mellan bilar. Ettan lyckades inte riktigt knyta ihop allt, men nu ser det snäppet mer flytande och lättkontrollerat ut.

Medlem

Allt ser ju så sjukt bra ut. Och alla sätt man kan ta sig runt på ser hur kul ut som helst. Svinga med fallskärm, använda "grapplehook", hoppa ur helikopter osv.

Synd att allt bara blir så oerhört ointressant när det inte finns en enda gnutta realism någonstans. Superhjälten får gärna vara superhjälte, men bilarna kör i 120 km/h på vägen som i diket helt utan att tappa fart, två bilar sprängs med C4 med en tredje i mitten är helt oberörd. När man använder grapplehooken är plötsligt tyngdlagen upphävd, och du kan stå still bland massor av soldater utan att någon träffar. Sååååå tråkigt.

"World class AI" sa speakern. Vakna ur din drömvärld säger jag.

Medlem

Ettan såg oxå bra ut. Tills man testade det och insåg att det var helt värdelöst. Men hoppas dom lyckas med tvåan åtminstone.

Medlem

Det ser ju helt klart bättre ut än del ett, men det är fortfarande något som inte klickar helt och hållet.

Själv tycker jag att de verkar satsa lite väl mycket på sina små gimmickar, som i längden bara blir repetitivt. Hur kul är det att hoppa från en skyskrapa efter den 100:e gången? Eller (lite smått övermänskligt) välta en stor Jeep med sin grappling hook för den 200:e gången?

Och hur var det med den där "state of the art" AI:n de pratade om? Verkade den verkligen så "state of the art"? Och sist men inte minst var röstskådespeleriet på karaktären Karl Bane löjligt dåligt, men det kan ju förhoppningsvis bara vara en enskild grej.

Men, ja... Det krävs mer än ett par "coola" stunts för att göra ett spel bra.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Är det inte ganska vanligt att dom gör gubben odödlig i såna här demonstrationer? Skulle ju vara pinsamt om han dog och fick börja om.

Jag tyckte i alla fall att det såg grymt ut!

Det jag störde mig på i ettan (och som verkar vara oförändrat här) är att man inte kan snurra helikoptern som i GTA. Dvs. det man gör med LB/RB på 360 (och 4/6 på PC, har jag för mig).

Medlem

Ravenwood: Kan så vara, men han plockade i alla fall upp ett health pack på väggen, känns ju onödigt om man är odödlig.

Medlem
Skrivet av mr.bear:

Själv tycker jag att de verkar satsa lite väl mycket på sina små gimmickar, som i längden bara blir repetitivt. Hur kul är det att hoppa från en skyskrapa efter den 100:e gången? Eller (lite smått övermänskligt) välta en stor Jeep med sin grappling hook för den 200:e gången?

ptja, ju fler grejer du kan göra desto mindre chans att du tröttnar. I ett standard FPS så pangar du från början till slut, ofta i en helt linjär miljö, man kräks på det efter 15 minuter. Här finns det ju uppenbarligen mycket fler val och mer frihet, knappast något jag skulle klaga på iaf.. [/quote]

Citat:

Och hur var det med den där "state of the art" AI:n de pratade om?

Eh, tror du missade lite ironi där.. speciellt när han sa att inte ens "state of the art ai" kunde hålla sig ifrån att vara i närheten av exploderande tunnor.

Och ja, man kör i 99% av fallen i "god mode" när man visar upp sånna här grejer, säger sig självt liksom.

Jag tycker det ser sjukt kul ut. Lekfullt och fritt, precis som jag vill ha spel. Hatar linjära shooters.


signatur
Medlem

Gillade 1an kommer gilla tvåan Minus för Svensken som pratade "engelska" kunde fan inte titta klart, för att det lät så svenskt ugh, störde mig som fan,, det är konstigt jag stör mig inte på fransmännen som gör så

Medlem
Skrivet av MKultra:
Citat:

Och hur var det med den där "state of the art" AI:n de pratade om?

Eh, tror du missade lite ironi där.. speciellt när han sa att inte ens "state of the art ai" kunde hålla sig ifrån att vara i närheten av exploderande tunnor.

Klart att meningen i sig är ett litet skämt, men det är inte ironi när han nämner "state-of-the-art AI". Meningen innan har han ju precis nämnt att de byggt om hela AI:n från grunden och han har inte ett skämtsamt tonläge då heller.

Hur som helst så stör jag mig ENORMT på att när han lyfter upp fiender i luften och de är på väg att ramla ner igen, så flyger de upp i luften igen genom att han skjuter på dem med en liten Uzi. Inte ens ett pumphagelgevär hade fått kroppen att röra sig det minsta uppåt.

Medlem
Skrivet av MKultra:

ptja, ju fler grejer du kan göra desto mindre chans att du tröttnar. I ett standard FPS så pangar du från början till slut, ofta i en helt linjär miljö, man kräks på det efter 15 minuter. Här finns det ju uppenbarligen mycket fler val och mer frihet, knappast något jag skulle klaga på iaf..

Jag har inte sagt något om att ditt "run-of-the-mill" FPS skulle ha någonting att sätta emot Just Cause 2. Men bara för att det finns sämre spel betyder inte det att Just Cause 2 kommer bli bra.

Det spelar ingen roll hur mycket frihet du har, är de enda intressanta funktionerna att hoppa från skyskrapor och välta bilar om och om igen kommer du inte långt. Om du har en stabil grund att stå på, som en bra handling och atmosfär, kan du komma undan med repetitiva stunt men med tanke på hur den delen såg ut i första spelet har jag inga direkta förhoppningar om att det kommer bli någon större skillnad här heller.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Jag håller med mr. bear faktiskt. Gimmicks är roliga i några minuter. Det är själva spelupplevelsen som gör den verkliga skillnaden.

Medlem

f****n va nice!!

Medlem

Orkade inte fortsätta titta efter 3 minuter. Snyggt, förvisso, men oerhört tråkigt och löjligt.

Man kan ju tycka att folk borde ha lärt sig ett och annat om fysik vid det här laget.

Medlem
Skrivet av mr.bear:

Det spelar ingen roll hur mycket frihet du har, är de enda intressanta funktionerna att hoppa från skyskrapor och välta bilar om och om igen kommer du inte långt. Om du har en stabil grund att stå på, som en bra handling och atmosfär, kan du komma undan med repetitiva stunt men med tanke på hur den delen såg ut i första spelet har jag inga direkta förhoppningar om att det kommer bli någon större skillnad här heller.

Det jag är ute efter med just detta medium är att ha kul, vill jag ha handling läser jag böcker (där har spel inte ens chans). Så handling, för mig, kommer aldrig i första andra hand. Frihet/utforskning, interaktivitet, kontroll kommer självklart första eftersom böcker eller film inte kan göra detta. Är detta bra blir atmosfären i spelet bra också.

Men visst, spelet kommer inte vara perfekt, men jag jämför bara med vad som finns i övrigt (vilket jag tycker är det enda realistiska att göra).

Sen är ju alla spel är ju repetetiva på ett eller annat sätt, att fler val skulle göra det mer repetitivt håller inte. Är väl inget som stoppar någon att köra igenom det mestadels "run-and-gun" om man nu tycker det är roligare..


signatur
Inaktiv

Ser bättre utan än 1:an i alla fall.


signatur

War never changes.

Inaktiv

Lite barnsjukdomar som jag hoppas försvinner, en del saker ser över scriptat ut just nu. Bland annat när han hoppar mellan bilarna och sätter sig på plats. I övrigt var det snyggt, snyggaste vatteneffekterna jag någonsin har sätt!

Medlem

Håller med MKultra. Handling är för böcker och filmer, tycker jag.

Eftersom detta spelet verkar bjuda på fantastiska valmöjligheter, tror jag det blir underbart. Uppdragen verkar ju inte vara allt för repetitiva heller, som i exempelvis Far Cry 2, där både handling och frihet var ganska begränsade.

Jag hurrar för Just Cause 2!


signatur

"Some of the worst mistakes of my life have been haircuts." - Jim Morrison

Medlem

wow, ser riktigt najs ut. Fint jobbat Avalance!.

Medlem

Till MKultra och Harval: Känns lite enkelspårigt och tråkigt av er att ha den inställningen att handling inte spelar någon roll. Då missar ni ju storydrivna spel som ex. Dreamfall: The Longest Journey och Mafia och andra klassiker som nästan hör till allmänbildningen för en gamer. Men det är klart att ni har allt rätt i världen att tycka så. Jag tycker bara det är lite synd... för er egen del.

Inaktiv

Tror jag ska läsa worthplaying mer så trött på nyheter med en twist haha.

Medlem
Skrivet av luiga:

Till MKultra och Harval: Känns lite enkelspårigt och tråkigt av er att ha den inställningen att handling inte spelar någon roll. Då missar ni ju storydrivna spel som ex. Dreamfall: The Longest Journey och Mafia och andra klassiker som nästan hör till allmänbildningen för en gamer. Men det är klart att ni har allt rätt i världen att tycka så. Jag tycker bara det är lite synd... för er egen del.

Jag har otroligt svårt att tro på att du läser böcker om du tycker handlingen i Mafia var bra. Jag har inte missat något av spelen.

Superlinjära äventyrsspel utan alternativa lösningar på problem och utan någon större frihet till utforskning och dålig interaktivitet och kontroll ger mig väldigt lite. Jag tänker istället att de gjort en stor miss som istället inte gjorde en film/bok av det, som är ett sjukt mycket bättre medium för ändamålet att berätta en historia (som trots allt är huvudgrejen med ett äventyrsspel). Men jag vet inte, det kanske finns dom som tycker "pixel-hunting" är det roligaste spelmomentet någonsin, men jag tvivlar.

Det handlar om att förstå spelmediumet som sådant, och det tycker jag verkligen Avalanche verkar göra.


signatur
Medlem

Det såg ju faktiskt riktigt lamt ut; Precis som ettan.
Bara det att spelaren kan lalla omkring och leka med sin änterhake medan AI:n skjuter magasin efter magasin utan att träffa, samt låter bli att utnyttja situationen till att springa runt och skjuta bakifrån, är otroligt dåligt.

Alla möjligheter med dualhook försvinner dessutom i och med att fienden dog direkt när han träffade med kroken. Att koppla en fiende mot en jeep och spränga jeepen är därför helt onödigt.

Skitspel!

Inaktiv

Det här såg sjukt roligare ut än 1:an.!!!
Att binda ihop saker med grapplinghooken kommer jag göra hela tiden xD

Medlem

pungar gärna ut pengar för det här.

bra jobbat ava

Medlem

tyckte det såg ut som skit, av många anledningar, ni har nämnt de flesta redan

Medlem

Ge mig, ge mig, ge mig!
Jag kommer absolut att köpa det till PC när det väl når hyllorna.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Ser så jävla mysigt ut! fan va sugen jag blir.
Man hör att han som pratar är svensk (i vilket fall låter det så)

Fan va nice med fallskärmen och "grappling hook"
Var Ettan så här coolt?!


signatur

Rawr

12
Skriv svar